Skillnaden är hur många högtalare du har. AS1 (lilla systemet) har så vitt jag vet högtalare bara uppe på instrumentbrädan och i bakdörrarna. As2 (mellan) har även högtalare i framdörrarna och en center. AS3 (stora) har även ett par basar i hatthyllan (sedan) eller sidan bak (kombi) och helt andra högtalare. AS1 har bara bandspelare och radio.
Jag har en saab 9-5 vector -02 och ingen av dessa kontakter passade till mitt slut stegxD Så ja fick beställa från MDS, (Dom tillverka en speciell) kabel. som man kopplade in i ISO kontakten (va tvungen att ta sönder orginalkontakten för att den skulle passa. men det funkar iaf:)
Jag har en saab 9-5 vector -02 och ingen av dessa kontakter passade till mitt slut stegxD Så ja fick beställa från MDS, (Dom tillverka en speciell) kabel. som man kopplade in i ISO kontakten (va tvungen att ta sönder orginalkontakten för att den skulle passa. men det funkar iaf:)
Backe måste ha haft en kontakt till dig. Att ta sönder orginal är inte bra. vad tänker MDS med om dem gör en kontakt så man är tvungen att ta sönder orginalkablage??
För att göra det enkelt så ta ur orginalstereon och sätt i en eftermarknadsstereo som är mycket bättre.
Har du tur så får du igenom den i en befintlig kabelgenomföring på förarsidan, eller kanske brevid kabeln till kupévärmaruttaget på passagerarsidan. Annars så får du göra så som jag gjorde och borra ett nytt hål, se till att måla kanten i borrhålet och sätta dit en gummigenomföring sen bara så blir det bra.