3253
Sök

Ny turbo

145 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Är det "ok" att montera en bättre/starkare turbo i en bil?

Eller kommer dom gnälla på besiktiningen?

måste jag besikta bilen som ngt annat fordon?

är det lagligt?

Som vissa märker så vet jag inte så mycket om sånt här smile , det e därför jag frågar tongue *smart* wink

145 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
någon som vet?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 juni 2006
Kolla Sharkys FAQ det står det mesta om besiktning där...

145 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
ok!?, hur hittar jag dit?

förstod inte allt för mycket av det du skrev nämligen ...

145 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Någon som har koll på om man kan byta ut orginal turbon till en större utan att det blir problem? alltså, är det lagligt? vad säger dom på besiktningen...tar hemskt gärna emot svar på min fråga!

1 453 Inlägg
6 juni 2006
Jag skulle råda dig till att konsultera Vägverket alternativt Bilprovningen för att vara säker på ett korrekt svar.

12 086 Inlägg
6 juni 2006
Det är inte lagligt.. tror jag iunte iaf, men vem fan bryr sig? såvida du inte kör i en lastbilsnurra som är dubbelt så stor så lär nog ingen observera.

20 Inlägg
10 juni 2006
inte lagligt, men inte fasiken kollar Bilprovningen en sån sak vid besiktningen... så länge du har rätt värden och allt...ska vara lugna gatan!

145 Inlägg
10 juni 2006
Trådstartare
_bystrom_ skrev:
inte lagligt, men inte fasiken kollar Bilprovningen en sån sak vid besiktningen... så länge du har rätt värden och allt...ska vara lugna gatan!

ok, vet inte riktigt hur en starkare tubro förändrar värdena!?, men den ska inte vara överdriven smile 

Vad exakt får man ut av en bättre turbo? mer hk/nm? vad händer ?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
10 juni 2006
att uppgradera turbon räcker inte nytt chip måste skaffas lr snarare mappas...det räcker inte bara med att byta turbo för att det ska ge nått.....och det är inte lagligt oftast märker dom inge lr skiter i det men du kan ju spara orginal turbon och använda 2 mappar en för orginal och en för trimm....

"audiot"
287 Inlägg
11 juni 2006
Läs sharkys inläg angående detta, han har skrapat ihop en hel massa som kan vara till hjälp angående det där.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

Sök