2821
Sök

Byte av xenonljus Passat 04

1 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Någon som vet om det är omöjligt att klara av ett byte själv av xenonljus på en vw passat 04?! måste man få bort hela fronten?

Motborgare
1 099 Inlägg
7 april 2010
emmah skrev:
Någon som vet om det är omöjligt att klara av ett byte själv av xenonljus på en vw passat 04?! måste man få bort hela fronten?

Kunde man åka till Månen i 1969 borde det gå att byta lampor på en Passat i 2010, tycker man.
På den anda sidan kan man fråga sig hur i helvete en bilkonstruktör kan göra det så innihelvete bökigt att byta en lampjävel?

Ja, hela fronten måste bort, grill, stötfångare och sen ut med lamphuset. 40 minuters jobb pr. sida. Hade jag vetat vem konstruktören var, så skulle jag spikat upp honom på garageväggen.

-- K

10 287 Inlägg
7 april 2010
Compact Living du vet....

Det finns många fantasktiska exempel på liknande konstruktioner. Bort med framhjul för att byta tändstift. Eller bilar med V6 där man inte kommer åt dom innersta tändstiften utan att släppa ner hela motorn. Eller bilar där man måste montera bort hela kofångaren för att byta positionsljus fram. Eller bilar där man inte kan byta brömsbelägg utan att nolla bilens datorer för annars rör sig inte bilen ur fläcken.

Min Garagepolare som är Audi/VW mek ber folk att ge fan i att försöka. Inte för att han vill ha mer jobb utan för att han vill ha mindre jobb. Dvs slippa renovera halva bilen sedan folk har misslyckats och kvaddat automatiska ljusregleringar och annat jox.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Motborgare
1 099 Inlägg
8 april 2010
Sharky skrev:
Compact Living du vet....

Det finns många fantasktiska exempel på liknande konstruktioner. Bort med framhjul för att byta tändstift. Eller bilar med V6 där man inte kommer åt dom innersta tändstiften utan att släppa ner hela motorn. Eller bilar där man måste montera bort hela kofångaren för att byta positionsljus fram. Eller bilar där man inte kan byta brömsbelägg utan att nolla bilens datorer för annars rör sig inte bilen ur fläcken.

/Göran

Tro mig. Det skulle bli en riktig trofevägg i garaget om jag fick nacka alla konstruktörjävlar jag har förbannat mig över. smile

-- K

1 224 Inlägg
8 april 2010
Va samma med min mazda6 2004 men lyckades göra det faktiskt. Står det att du också måste "vända dig till en auktoriserad verkstad för lampbyte"? Iaf, borde funka, lyckades på min utan att plocka isär hela skiten.

i-vtec Do you?

Sök