3544
Sök

Oljeläckage efter olja & filterbyte på Caddy GT

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Efter att ha servat min Caddy GT 89:a med bland annat ny olja + filter började den läcka olja (droppade med ca 3 sek mellanrum) jag lokaliserade läckaget till anslutningen mellan oljekylaren och blocket.

Jag skruvade ner oljekylaren och packningen såg jag inga fel på men jag gjorde rent allt ordentligt och satte på packning på tub på båda sidorna om packningen och monterade tillbaka allt och drog till besiktningen med ett leende på läpparna och när jag registrerat min ankomst och går tillbaka till bilen ser jag att det mer eller mindre rinner olja under bilen sad så det blev tvåa på oljeläckage. Efter att ha testat samma metod en gång till med samma resultat så undrar jag nu vad som kan vara fel...

Tror ni det räcker med en ny packning eller är det något annat fel? Borde ju ha funkat med packningsmassan.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Jag väntade över natten första gången och ett dygn andra gången.
Nu har jag i alla fall beställt nya packningar så slipper man spekulera i om det är det som är problemet. Kan jag ha krökt någonting när jag bytte oljefiltret?

Svenska Subaru Imprezaklubben...

583 Inlägg
10 april 2010
Testa med ny packning. Ifall som sagt inte packningsmassan fått superfina ytor att fästa mot kan det ändå resultera i lekage.

Even with cruise control.. you still have to steer.

Sök