1786
Sök

Skicka godis till staterna?

Bi-Fuel
153 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Tänkte skicka lite gottis till några bekanta i staterna o har lite svårt att komma på nåt gott roligt som dom inte redan har eller har smakat där borta.

Jag vet att dom gillar lite udda energidrycker så Burn ska dom få o Bilar är väl sådär.

Kom gärna med mer tips om va dom kan få. tongue

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

1 523 Inlägg
9 april 2010
Tryptofan skrev:
Tänkte skicka lite gottis till några bekanta i staterna o har lite svårt att komma på nåt gott roligt som dom inte redan har eller har smakat där borta.

Jag vet att dom gillar lite udda energidrycker så Burn ska dom få o Bilar är väl sådär.

Du vet att Burn tillverkas av Coca-cola, så det finns nog redan där! wink

Bi-Fuel
153 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Nej de gör den inte. Den finns i mexiko men inte i US. Enligt deras wiki iaf.

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

502 Inlägg
9 april 2010
Har dom lakrits i staterna? Vet att dom inte har det i turkiet/grekland... skicka med lite djungelvrål? smile

4 005 Inlägg
9 april 2010
Tryptofan skrev:

smile

Livsmedel
Till de flesta länder går det bra att skicka varor som till exempel choklad, godis, knäckebröd, skorpor, kakor, konserverad fisk och kaffe. De allra flesta länder har importrestriktioner för kött och mejeriprodukter.

USA
I enlighet med amerikanska bioterrorism regler är det för närvarande är det ej möjligt att skicka privata försändelser innehållande livsmedel till USA.

http://www.swedishtrade.se/sv/exportfak … Postpaket/

<3 Japs
680 Inlägg
9 april 2010
Jag bodde i staterna innan och skickade iväg en hel lådj*vel till ett gäng polare där med massa godis, vart faktiskt mycket uppskattat! Godiset i USA suger R*V!

Jag skickade:
- Ahlgrens Bilar
- Djungelvrål
- Frukt- och Colanappar
- Vingummi
- Godissnören
- Marabou mjölkchoklad (Deras Hershey bar´s smakar BLÄ!)
...och lite annat.

Köpte nog godis för typ 600 spänn smile

Tullen sa ingenting om det. Edit: Inte vad jag fick veta iaf!
Senast redigerat av Arcangelus (9 april 2010)

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Bi-Fuel
153 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
"United States Postal Service Guidelines state that perishable foods that have a long shelf life are permissible to mail. Most candies fall under this description." Så det är tillåtet med godis iaf.  smile

4 005 Inlägg
9 april 2010
Tryptofan skrev:
"United States Postal Service Guidelines state that perishable foods that have a long shelf life are permissible to mail. Most candies fall under this description." Så det är tillåtet med godis iaf.  smile

Sweet!! (bokstavligen!)

Jag fyller på listan:

Sega råttor
Center.

Bi-Fuel
153 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Jag är lite skeptisk till choklad då det kanske smälter så får fundera på de men jag har iaf tänkt

Lakrisal
Polly
Zoo
Bilar
Djungelvrål

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
9 april 2010
Skicka en karta Norrlands Guld eller en dunk hembränt made in Timrå wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

<3 Japs
680 Inlägg
9 april 2010
Polkagrisar glömde jag! Mmm...mumma ;D

Choklad är lungt, wrappa in det i 2 fryspåsar eller nått bara smile

502 Inlägg
9 april 2010
Kexchoklad, det är nam nam. smile

Bi-Fuel
153 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Så nu är frågan om man kan skicka några burkar Burn eller om dom tror det är fyllda med nitroglyserin..
Väntar mail från Posten så får vi se va dom har för skoj o berätta. smile

<3 Japs
680 Inlägg
9 april 2010
Vätskor är nog ingen höjdare...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 april 2010
Hockeypulver i en zippåse wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

502 Inlägg
9 april 2010
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Hahaha, precis big_smile Känns inte som att det pulvret kommer komma fram xD

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 april 2010
FoXoN skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Hahaha, precis big_smile Känns inte som att det pulvret kommer komma fram xD

Nämen va säger du? smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 april 2010
linuslinje skrev:
Tryptofan skrev:

Sweet!! (bokstavligen!)

Jag fyller på listan:

Sega råttor
Center.

Har skickat en hel del godis och "livsmedel" som faller inom liknande kategorier till en kusin i staterna, så visst går det! Och ett självklart alternativ är lakris och polkagris! big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

FreddeK
9 april 2010
gott o blandat måste du ju skicka. skippa läsken...blir bara dyr frakt.

Sök