Antisladd ur funktion?

Bouvin
10 april 2010 · 21 Inlägg

Händer inte ofta men ibland. När man vrider på ratten till fullt rattutslag brukar varningen "Antisladd ur funktion kontakta verkstan" eller nåt sånt. Brukar bli av med det om jag startat om bilen. Men icke nu?
Är inte så säker på bilar på det här planet, nån som har en ide vad det kan vara?

Mvh Fredrik

Volvo XC70 (2010)
Kavli Motborgare
10 april 2010 · 1 099 Inlägg

Bouvin skrev:
Händer inte ofta men ibland. När man vrider på ratten till fullt rattutslag brukar varningen "Antisladd ur funktion kontakta verkstan" eller nåt sånt. Brukar bli av med det om jag startat om bilen. Men icke nu?
Är inte så säker på bilar på det här planet, nån som har en ide vad det kan vara?

Mvh Fredrik

Gissar på styrvinkelsensorn utifrån den informationen du lämnar.
Sitter på rattstammen på de flesta bilar. Säger du att du har en SAAB 9-3, blir jag ännu mer säker. smile

-- K

Bouvin
10 april 2010 · 21 Inlägg

Är det nåt som är dyrt att byta/fixa? hmm

Volvo XC70 (2010)
Kavli Motborgare
10 april 2010 · 1 099 Inlägg

Bouvin skrev:
Är det nåt som är dyrt att byta/fixa? hmm

Tyvärr är den en del av CIM (Column Integrated Module) som innehåller alla relage som sitter vid ratten. Jag tycks minnas att det var snack om fyra papp, nånstans.

-- K

Bouvin
10 april 2010 · 21 Inlägg

Ajdå låter ju inte allt för kul... Dock lyser bara lampan ibland?
Testa idag, körde ett par mil med mycket svängar så ratten fick ge fullt utslag.
Inte några problem alls, känns lite skumt :S

Senast redigerat av Bouvin (10 april 2010)

Volvo XC70 (2010)
Kavli Motborgare
11 april 2010 · 1 099 Inlägg

Bouvin skrev:
Ajdå låter ju inte allt för kul... Dock lyser bara lampan ibland?
Testa idag, körde ett par mil med mycket svängar så ratten fick ge fullt utslag.
Inte några problem alls, känns lite skumt :S

Ibland kan man justera ratten lite och det blir bättre ett tag. Fast du kan lita på att det blir sämre med tiden.

-- K

IronIsHard
13 april 2010 · 76 Inlägg

Det kan ju även vara en absgivare. Hade samma fel på min. Att abs/antisladd lampan började lysa lite när som. Då var det abs givaren. Mvh: Fredrik

BMW 523i (1997)
Volvo S40 (1996)
BMW 316 (2001)
Lowpass
13 april 2010 · 1 224 Inlägg

Vad brukar det kosta att byta ut en abs givare? Vad är anledningen att det blir såhär? Kan man inte släcka lampan på något sätt? Dvs genom felkoder...

i-vtec Do you?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang