2059
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

528 807 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
9 141 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
martinking skrev:
Putteliten skrev:
iAudi skrev:
Du får inte plats med ett slutsteg under någon stol då? projektet kommer förljas wink

Får fasen inte det:/ Steget är ganska stort. (W x H x L) 162 x 53 x 340 mm. Sen sitter kuggskenan för att skjuta stolen fram och tillbaka i mitten under stolen, så det är riktigt trångt.
http://spldynamics.fi/oldmodels/oldamps/dig-1450.gif

Vad är det för slutsteg?

SPL Dynamics DIG1450. Ett monoblock på ca 1100 watt tror jag det ska vara.

574 Inlägg
28 november 2011
sänk ner steget i golvet då;)

9 141 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Nu ni mina vänner, angående ljudet så är det helt nya prylar som gäller. Kommer bygga om dörrsidorna fram för 2st 6,5" med slutsteg på det, bak blir det 5,25" koaxialer på orginalplatsen. Bas blir det 1st som kommer sitta monterad i handskfacket, kan även bli en i skidluckan också kommer experimentera och testa lite i alla fall, och sen ett monoblock på det. Slutstegen kommer hamna i kofferten under en träram och glaskiva ovanpå.
Märke är inte bestämt än, har fått lite förslag och ska få provlyssna på lite andra också innan jag bestämmer mig!
Mer info kommer, och updates kommer komma lite tätare.

54 Inlägg
28 november 2011
Låter intressant med lite ljudbygge. mycke bilder på det så jag kan sno lite idéer av dig. hehe smile original ljudet suger totalt i caben.... Men borde du inte få in ett par 6,5" bak också. Har mätt lite på min å sätter man högtalaren utanpå klädseln istället för bakom borde den få plats.

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

9 141 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Kemper skrev:
Låter intressant med lite ljudbygge. mycke bilder på det så jag kan sno lite idéer av dig. hehe smile original ljudet suger totalt i caben.... Men borde du inte få in ett par 6,5" bak också. Har mätt lite på min å sätter man högtalaren utanpå klädseln istället för bakom borde den få plats.

Mycket bilder kommer komma på allt jag gör framöver. smile
Jo det var milt sagt! Ljudet försvinner totalt när man kör nercabbat i 80, så nu vore det ju fasen om det inte kommer stanna kvar! Hehe, ja kan ju bygga mitt för 4 dörrsidor så kan du köpa 2 av mig! wink
Sätter du högtalarna utanpå så är nog 6,5" inga som helst bekymmer, är nog lagom med utrymme bakom, men då kommer istället nästa problem. Du måste se till att förstärka hela sidopanelen. Mr_Honken har ju så fast han har 5,25".

54 Inlägg
28 november 2011
Låter frestande att köpa 2 av dig men byggandet är ju halva nöjet. smile Sätter man en mdf skiva bakom sidopanelen borde man kunna skruva högtalaren i den så blir det stadigt å bra i stället för den där fladdriga plåten som sitter original. Jag ska göra ett försök hämtade ett par sidopaneler på skroten här om dan så nu saknas bara tiden. sad

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

9 141 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Kemper skrev:
Låter frestande att köpa 2 av dig men byggandet är ju halva nöjet. smile Sätter man en mdf skiva bakom sidopanelen borde man kunna skruva högtalaren i den så blir det stadigt å bra i stället för den där fladdriga plåten som sitter original. Jag ska göra ett försök hämtade ett par sidopaneler på skroten här om dan så nu saknas bara tiden. sad

Jo det är ju sant, tror inte jag kommer orka eller hinna bygga till 2 bilar.
Jo det skulle ju kanske kunna funka, och sen dämpning på plåten innanför då.
Är det en hel bil som står på skroten? Vad är det för färg på instrumentpanelen?

54 Inlägg
28 november 2011
Putteliten skrev:
Kemper skrev:

Jo det är ju sant, tror inte jag kommer orka eller hinna bygga till 2 bilar.
Jo det skulle ju kanske kunna funka, och sen dämpning på plåten innanför då.
Är det en hel bil som står på skroten? Vad är det för färg på instrumentpanelen?

hel å hel ganska mycket tagit, instrumentpanelen sat kvar när jag va där annars va den rensad invändigt. Den är svart.  Står på Ericssons bildemontering i Kärda. Sök på bildelsbasen på demonteringsobjekt, men ska du ha en komplett instumentpanel så ska det passa från vilken audi 80/coupe som helst tror jag.

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

61 Inlägg
29 november 2011
Kan nog bli tajt med 6,5" i sidopanelerna bak, finns inte så mycket plats bakom.. Om man inte vill kapa sönder plåten bakom.. Jag har ju som "putteliten" säger 5,25" i panelerna och då räcker det att ta bort gallret sen bara sänka ner dom inget behöver kapas sönder..

9 141 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Mr_Honken skrev:
Kan nog bli tajt med 6,5" i sidopanelerna bak, finns inte så mycket plats bakom.. Om man inte vill kapa sönder plåten bakom.. Jag har ju som "putteliten" säger 5,25" i panelerna och då räcker det att ta bort gallret sen bara sänka ner dom inget behöver kapas sönder..

Hehe, man behöver ju inte ha fetingmagneten Allan på bakhögtalaren så ska det gå. Är ju ca 1 - 2cm mellan panelen och gamla högtalaren, sen är ju hålet nästan typ 5,5 tum stort för gamla högtalaren. Så det borde gå tycker jag.

574 Inlägg
30 november 2011
vet du om det är någon skillnad på bakpanelerna på en cab och en vanlig coupé?

9 141 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
RandomHero skrev:
vet du om det är någon skillnad på bakpanelerna på en cab och en vanlig coupé?

Det kan jag inte tänka mig. Inredningen i min cab ska komma från en S2 om jag inte fattade helt fel.

Allfixare
1 475 Inlägg
30 november 2011
Sidopanelerna är inte lika på cab och coupé Björn.

9 141 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
fish skrev:

Vad är skillnaden? Måste väl bero på årsmodell va?
Senast redigerat av Putteliten (30 november 2011)

54 Inlägg
30 november 2011
Putteliten skrev:
fish skrev:

Cabens baksäte är smalare än coupens. Det ska ju få plats lite hydraul- kolvar å grejer till sufleten så sidopanelerna ser inte alls lika dana ut.

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

9 141 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Kemper skrev:
Putteliten skrev:
fish skrev:

Cabens baksäte är smalare än coupens. Det ska ju få plats lite hydraul- kolvar å grejer till sufleten så sidopanelerna ser inte alls lika dana ut.

Det är så pass. Har sett många annonser där dom säljer inredningar till S2, Coupe och cabriolet.

Allfixare
1 475 Inlägg
30 november 2011
Dom är lite kortare, ser helt annorlunda ut upptill mot rutan... Cabens är liksom kilformad och mycket bredare eller vad man ska säga.

9 141 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
fish skrev:
Dom är lite kortare, ser helt annorlunda ut upptill mot rutan... Cabens är liksom kilformad och mycket bredare eller vad man ska säga.

Okej, då är jag med! big_smile

Allfixare
1 475 Inlägg
1 december 2011
Som du kanske räknat ut så är inte heller baksätet lika heller smile

9 141 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
fish skrev:
Som du kanske räknat ut så är inte heller baksätet lika heller smile

Ja, Kemper skrev det tidigare. smile

Sök