2445
Sök

VW Golf -94, problem med startmotorn?

2 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
Hej har ett litet problem. Min bil startar på morgonen och efter jobbet precis som den skall. Men när den är varm vill inte bilen starta. Man hör startmotorn köra igång ett par varv (utan att jag får motorn igång) sen stannar den, jag slår av tändningen och det låter som en hoprullad spiral släpps lös... Hoppas ni förstår min lite konstiga beskrivning...

Då får jag putta igång bilen, utan några problem. Batteriet är ok för den startar när den är kall.

Är det startmotorn som är kruxet eller kan det vara något annat?

Är det ngn som har tips alternativ känner någon bra verkstad i närheten i Lund som man kan anförtro detta ärendet?

Är det någon som kan hjälpa mig och förklara vad som kan vara felet? Väldigt tacksam om svar.
Senast redigerat av andka907 (7 juni 2006)

21 761 Inlägg
7 juni 2006
Jag tycker att det verkar vara startmotorn som bråkar. Eftersom den startar när motorn är kall och den startar när du puttar igång den så verkar motorn och batteri vara okej. Om du känner att du kan plocka loss startmotorn och ta isär den så gör det, annars bör du nog lämna bilen hos en verkstad. Tycker nog att i princip vilken verkstad som helst ska klara av att felsöka på en startmotor iaf.

9 Inlägg
7 juni 2006
andka907 skrev:
Man hör startmotorn köra igång ett par varv (utan att jag får motorn igång) sen stannar den, jag slår av tändningen och det låter som en hoprullad spiral släpps lös... Hoppas ni förstår min lite konstiga beskrivning...

Låter lite som att startmotorn inte drar tillbaka drevet från kuggkransen ordentligt. Är lite osäker på om det går att byta ut någon fjäder eller så. Annars är nog en utbytesstartmotor att föredra.

Har du otur så har kuggkransen fått kuggar förstörda = mer jobb... sad

Mvh

Nighty

Gazaremsan = Kjularakan? ;)

2 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
Tack för svaren! Uppskattar det verkligen.

Sök