2929
Sök

Någon som "åkt" för toning med 50% VLT?

1337
1 343 Inlägg
21 maj 2010
JapMax skrev:
Texten på transportstyrelsens hemsida har jag redan refererat till på första sidan jävla loosers

Texten går ju att tolka olika, det står ju "därför är all film olaglig ...." vilket skulle betyda att all film är olaglig. Men eftersom det finns film som klarar ljusgenomsläppskraven så finns det ju inget "därför".

Transportstyrelsens text är ju inte lagtexten.
Därför är det felaktigt skriven.
Det står ingenstans i lagen att "solfilm" är förbjuden..

Här kan du läsa:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex … 206:SV:PDF

I'm not a fighter, I'm a lover!

193 Inlägg
8 juni 2010
Turbo_Davve skrev:
hade aldrig tillåtit någon snut att veva/hissa upp mina rutor mad

Hur ser lagen ut egentligen vid en flygande? Får snutarna provköra? Får dem hissa upp rutorna om jag nekar eller säger att dessa är trasiga?

Anledningen till min nyfikenhet är ett scenario som inträffade för bara nån timme sen. roll

Tonade rutor fram, ja.
Men vid tillfället jag "gled" förbi polisen så var rutorna nere. Likaså när han stoppade mig. Han ber mig hissa upp rutorna, jag säger: Funkar inte. Då häver han sig in i bilen och trycker på knappen så rutan går upp, wtf hmm

Fick ombes för rutorna och 500:-. Haft körkort i över 13 år och detta är faktiskt min första bot trots att jag kör mycket bil även i jobbet. Så jag har säkert förtjänat en bot... roll

Jag gnäller inte över något, jag får skylla mig, jag visste att det var olagligt.
Som sagt bara nyfiken på hur långt dem får gå vid en flygande?

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

Eliminator
1 441 Inlägg
8 juni 2010
Tja, är det flygande besiktning har de rätt o kolla allt som har med trafiksäkerhet o göra.

För min del tycker jag det kunde vara lite mer som i staterna, slå in sidorutan och slit ut föraren därigenom, om nån trilskas.

/Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

193 Inlägg
8 juni 2010
Sokrates skrev:
Tja, är det flygande besiktning har de rätt o kolla allt som har med trafiksäkerhet o göra.

/Tommy

Ja, så kanske det är. Men om polisen misstänker något skumt i en bostad har dem ingen rätt att bara gå in där hur som helst.
Därav min fråga, jag hade rutorna nere vid färd och när jag blev stoppad, personligen tycker jag det är en viktig detalj i sammanhanget.

Men jag är inte bitter, rutorna ska ner och boten ska in. smile Bara nyfiken på gränserna och lagen.

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

133 Inlägg
25 juni 2010
Är det någon gräns för alla rutor bakom främsätena? Antal % och vilken typ av solfilm etc?

16 197 Inlägg
25 juni 2010
fritszol skrev:
Är det någon gräns för alla rutor bakom främsätena? Antal % och vilken typ av solfilm etc?

bakom B-stolpen får du lacka dina rutor svarta om du vill..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

133 Inlägg
25 juni 2010
Tänkte väl det big_smile men min pappa sa att det va regler för därbak med, och därför fråga jag det tongue.. Men tack för svaret! big_smile
Senast redigerat av fritszol (25 juni 2010)

Sök