Vilket trim är mest LÄMPLIGT till Saab 9-3 Aero V6 255hk 2007

Dumbo78
15 april 2010 · 6 Inlägg

Hej alla proffs!!

Jag har en 2007:a Saab 9-3 Aero 2,8T V6.

Jag är duktig sugen på att trimma den lite. Nu behöver jag er hjälp i trim djungeln!!..
ska tilläga att jag är en "nolla" på bilar. Kan i princip inget mer än att köra fort..
När jag googlar så har jag förstått att det finns tre "större" märken DVS:

BSR
Hirsch
Nordic

Vad ska jag välja? Jag vill ha bra drag vid rödljusen men samtidigt ska det inte slita för mkt på bilen i sig.
hirsch och Nordic är dyrare än BSR. betyder det att dom är bättre?
Tips??

Totallt okunnig på bilar men gillar att köra fort!.
Sportsedan
15 april 2010 · 457 Inlägg

Kör med Maptun steg 1 i min m06 och är mkt. nöjd med det.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
TimBerggren
15 april 2010 · 23 Inlägg

maptun skall defenetivt inte underskattas jag personligen hade valt hircsh först sedan maptun och efter det nordic, dock skulle jag inte köra med bsr, det finns säkert dom som tycker att bsr s produkter är bra men jag gillar dom inte! sen är det ju också en fråga hur mycket pengar du vill lägga då hircsh är ganska dryt, men mitt val hade landat på maptun som är både bra och prisvärt! och det tror jag att många här kan hålla med mig om! sen finns ju alltid speedparts också som också är ganska bra:)

Made in Sweden
Kax
15 april 2010 · 206 Inlägg

Helt klart Maptun, Nordic hade ju oxå varit ett bra alternativ om dom hade haft trim till v6an.
Avråder oxå från BSR!

Rille0
15 april 2010 · 2 021 Inlägg

VTuner stage 2
390hk cool cool

http://vtunersaabs.com/wordpress/?cat=4

Senast redigerat av Rille0 (15 april 2010)

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
waco
16 april 2010 · 15 Inlägg

Rekomenderar att du tar och ringer Trollspeed i trollhättan som är vassast på saab i landet säger dom smile

bumpe Lastbilsmekaniker
17 april 2010 · 3 878 Inlägg

Generellt sett så är det några som är stora som det inte skiljer så mycket på i kvalitet! De är ett "övre segment" där det inte har så direkt stor betydelse vilket man väljer, de 4 översta på listan. Dessa är stora välkända aktörer som väldigt få har något illa att säga om!

Sedan finns det några som har något sämre rykte, 5 och nedåt på listan. Någon mer borde nog egentligen vara med på den listan... Dessa är absolut inte dåliga på något sätt, men de 4 övre är helt enkelt lite vassare! "En Fulltryckare är inte dålig men en Aero är vassare"

Sen finns det de som många direkt avråder ifrån. Annonser om programmering från 2499 på blocket och diverse på e-bay och annat billigt. Det kostar mycket stora summor att ta fram ett riktigt bra och stabilt program, därför så kostar ett bra program en hel del, det är bara att inse detta! Jag ska inte smutskasta dessa billiga leverantörer helt, det kan absolut fungera väldigt bra men "många" får problem och kundtjänst brukar vara lite lidande...
Jag rekommenderar heller inte att anlita något "okänt" företag, både beträffande kvalitet på produkten och vilket ansvar/kundservice de har! Är högst tveksam till att något företag som säljer billig mjukvara tar något ansvar alls om bilen skulle ta skada av ett felaktigt program!

1. Hirsch är ju SAAB:s "Hustrimmare" men brukar ta väldigt bra betalt för sina produkter!
2. Maptun är en svensk firma, har nästan aldrig läst något negativt om den, lägre priser än Hirsch.
3. Nordic har jag hört något mer negativt om men tillhör absolut toppen i Sverige!
4. Trollspeed är inte bland de största men har ett gott rykte vad jag sett och har deras mjukvara på min 9000.
5. BSR är inte direkt inriktade på just SAAB men brukar anses som en av de bättre firmorna.
6. Speedparts är inriktade på just SAAB men jag har hört både väldigt mycket bra men en del dåligt om dem med...
7. Chipmats eller vad som nu är rätt namn är en av de bästa på gamla LH systemet men han är inte riktigt med i matchen längre på de nya systemen.


OBSERVERA att jag inte varit i kontakt med riktigt alla på listan och bara kört bilar med Maptun, Nordic och Trollspeed-mjukvara. Detta är min personliga åsikt, baserat på egna erfarenheter, andras erfarenheter som man pratat med och jag hoppas inlägget får vara kvar utan att något företag/företagsrepresentant känner sig illa behandlad? Dessa i mina "mindre bra" företag nämns inte vid namn för att inte utsätta någon för förtal! smile

Hoppas detta gav dig något att gå på smile

Dumbo78
19 april 2010 · 6 Inlägg

Bumpe. Jag tackar ödmjukast för dit objektiva inlägg som gav mig mkt kött på benen. Det låter som ett "hustrim" från hirsch ligger närmast. Ska även höra av mig till Maptun och se vad de har att erbjuda.

Jag Tackar er alla som tagit er tid och svarat på en nykomlings frågor. Man lär sig lite nytt var dag. smile

Totallt okunnig på bilar men gillar att köra fort!.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang