8163
Sök

Skall ta körkort!

878 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
Hej!
Har uppkörning nu i veckan och är lite orolig och tänkte se om ni har några tips att ge ?wink

Vet att man ska titta bakspegelen efter man alltid svängt ut på ny karta och titta mycket i speglarna, något annat dom är extra noga på?.
Man får ju hoppas att man inte får en surkärring iallfall.

All The best
MVH
Jonas .L

375 Inlägg
17 april 2010
Oavsett om du får surkärringen eller inte så... Håll hastigheten, var uppmärksam!

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

1 101 Inlägg
17 april 2010
Var inte orolig är ju en bra start iaf smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Svetsare
3 150 Inlägg
17 april 2010
Som ovanstående, håll hastigheten, inte för snabbt och inte för sakta. Fick en sorts kommentar av uppkörningsgubben att jag körde för sakta ( hmm ) när jag hade uppkörningen.

Och försök att inte va för nervös  tongue  Se om du kan få med dig körskolelärarn, jag hade det och hon och uppkörningsgubben snackade typ genom hela resan  tongue  Då släppte nervositeten.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
17 april 2010
Ta det lugnt, var uppmärksam... försök att tänka logiskt... liksom... sunt förnuft, you know. Finns inte många fler tips än så. Var verkligen noggrann med att kolla i speglar, patetiska "regler" som att man inte ska göra vänstersvängar på stora vägar om man har en bil bakom sig o.s.v.... Typ vara "överambitiös". Det är ju inga krångligheter generellt...

1 723 Inlägg
17 april 2010
Visa vad du gör! Ska du svänga, visa att du tittar i speglarna och markera döda vinkeln. Visa att du ser forgängaren som kanske ska korsa vägen. Var inte rädd för att vrida på huvudet.

375 Inlägg
17 april 2010
Om du står still och ska svänga vänster. Vrid inte ratten förren du börjar åka igen

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

herr
321 Inlägg
17 april 2010
En kompis kuggade på att han var FÖR försiktig. Kontrollanten uppfattade honom då som osäker, så är det 50, håll då 50 och inte 40..

502 Inlägg
17 april 2010
Tänk på att köra eco-drive.. annars kuggar du. döda vinkeln osv.

4 005 Inlägg
18 april 2010
Glöm inte att lossa handbromsen innan färd.

Glöm inte heller att INTE använda handbromsen UNDER färd.

Sen kanske du kan titta i dem andra skvadriljon trådarna angående detta?

1 210 Inlägg
18 april 2010
Sluta att ta en massa tipps av Gorg.. för de kommer bara göra dig mera nervös och osäker.. smile du har lärt dig att köra och hade inte körskoläraren tyckt du var redo för uppkörning så hade du inte fått köra slut provet.. enkelt... De finns olika sorts kontrollanter, och dom har olika krav... dom är inte mer än vanliga människor dom med.. smile var lugn tala om för kontrollanten att du är nervös för att göra bort dig inför honom/henne.. tro mig dom kommer förstå..
Lycka till nu

Muttley
18 april 2010
Finns nog en 50-100 trådar om folk som ska ta körkort faktiskt.

711 Inlägg
18 april 2010
Håll koll på skyltar då du kan få en fråga vad du passerade för en skylt precis.
Sen det vanliga att hålla kolla på övergångsställ,heldragna linjer etc

Ta det lugnt så ska det gå bra!

7 282 Inlägg
18 april 2010
Kör som man ska köra helt enkelt.
Kuggar du så är du inte redo för vägarna, kuggar du inte så grattis.

Mycket mer än så är det inte.
Misstag gör alla, du blir inte kuggad pga att råkar glömma någon liten detalj om du visar att du vet vad du håller på med.

9 108 Inlägg
18 april 2010
Finns många trådar om detta (med bättre rubriker, läs rubriksanvisningarna) så jag låser här.

Sök