3657
Sök

Inför: Syd Sveriges STÖRSTA bilträff 31/7 2010.. ALLT SPIKAT MER INFO SIDAN 1

60 Inlägg
21 juni 2010
Riktigt seriöst detta där.... Flytta datum o ingen bestämd plats hmm...

1 174 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
danne_83 skrev:

Jadu, med tanke på att jag är tvungen att sköta precis ALLT själv, eftersom det inte är en enda person som har sagt att dom kan hjälpa till mer än på själva träffen.. Så är det inte så lätt att planera och fixa allt..
Hade man haft lite hjälp så hade det varit BRA mycket lättare, och allt hade gått mycket snabbare..
Jag har pratat med kommunen jag vet inte hur många gånger, om ställen vi kan vara på.. Men ingen som passar då det många gånger är dålig väg, svårt att hitta eller STORA väg bulor att köra över..
Om vi bara hade fått vara på det stället jag ville, så hade allt varit löst för länge sen....

Det är inte så lätt som dom flesta tror att planera en träff för ca 400bilar och mer än dubbelt så mycket folk.. Det krävs en massa tillståd osv.. Men om du är sugen på att hjälpa till istället för att klaga, så bara hör av dig!!
Senast redigerat av -Blomman- (21 juni 2010)

"If you're in control, you're not going fast enough"

1 174 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
Och träffen blir på det datumet som är planerat.. Det är bara platsen som inte är bestämd ännu..

738 Inlägg
22 juni 2010
Jag kan kolla med chefen på jobbet (Biltemas lager) om de kan öppna grindarna för oss och vara där.. står ju biltema på betongklumpen så någon sorts pr får dem väl tongue

och jaa, där är massa yta!

1 174 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Stofer skrev:
Jag kan kolla med chefen på jobbet (Biltemas lager) om de kan öppna grindarna för oss och vara där.. står ju biltema på betongklumpen så någon sorts pr får dem väl tongue

och jaa, där är massa yta!

Gott snack.. kolla det!! Det är bättre än dom ställen jag har blivit erbjuden..

847 Inlägg
23 juni 2010
-Blomman- skrev:
danne_83 skrev:

Jadu, med tanke på att jag är tvungen att sköta precis ALLT själv, eftersom det inte är en enda person som har sagt att dom kan hjälpa till mer än på själva träffen.. Så är det inte så lätt att planera och fixa allt..
Hade man haft lite hjälp så hade det varit BRA mycket lättare, och allt hade gått mycket snabbare..
Jag har pratat med kommunen jag vet inte hur många gånger, om ställen vi kan vara på.. Men ingen som passar då det många gånger är dålig väg, svårt att hitta eller STORA väg bulor att köra över..
Om vi bara hade fått vara på det stället jag ville, så hade allt varit löst för länge sen....

Det är inte så lätt som dom flesta tror att planera en träff för ca 400bilar och mer än dubbelt så mycket folk.. Det krävs en massa tillståd osv.. Men om du är sugen på att hjälpa till istället för att klaga, så bara hör av dig!!

Jag tycker du gör ett superbra jobb. Jag hade gärna hjälpt till innan om det inte var för jag köpt en bostadsrätt=flytt

1 174 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Kom igen att anmäl er nu.. Vi hoppas på 500 anmälda deltagare på facebook och 150st här, det hade inte varit fel.. big_smile

1 150 Inlägg
28 juni 2010
-Blomman- skrev:
Kom igen att anmäl er nu.. Vi hoppas på 500 anmälda deltagare på facebook och 150st här, det hade inte varit fel.. big_smile

Hur många bilar kommer de då?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

1 174 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
S_Henjer skrev:
-Blomman- skrev:

Hur många bilar kommer de då?

Hmm jadu svårt att säga..
Men det är ju ca 120st anmälda bilar här på garaget..
Och 433st anmälda på facebook, och 726st som kanske kommer..
Svårt att gissa, men säg ca 300-400 bilar kanske.. Har ju inte fått med någon aktiv tråd skapare från någon annan stad, så det blir inte riktigt så stort som jag hade hoppats.. Men 300+ bilar är jävligt bra om vi blir.. Då är det nästan lika många som det va 2008 och då hade vi 3st extremt aktiva trådar om träffen, så det spred sig jävligt bra..

Edit: Och nästan varje bil som kommer har ju med sig minst en till i bilen så man kan ju utan problem räkna med dubbelt så mycket folk.. wink
Senast redigerat av -Blomman- (28 juni 2010)

91 Inlägg
29 juni 2010
Hur går de med plats och tid nu då? Fått nått klartecken?

1 174 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Quads skrev:

Håller på för fullt.. Får inga bra förslag av kommunen..

1 150 Inlägg
29 juni 2010
-Blomman- skrev:
Quads skrev:

Fråga någon lantbrukare var fan som helst.. Någon måste ju ha någon vall vi kan vara på..

a slice of lemon
and a shot tequila..

Skattlösa bergen
213 Inlägg
29 juni 2010
Jag kommer helt klart !! Går ju inte bara missa..!

1 174 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Styling_bruden skrev:
Jag kommer helt klart !! Går ju inte bara missa..!

Kopierat från förstasidan........

Ni som har tänkt att komma:
Skicka ett PM till mig med garaget Namn, bil ni kommer med och vart ni kommer från. Så skriver jag in er i listan.. Får ni förhinder och inte kan komma skicka ett PM och meddela mig om det, så vi vet på ett ungefär hur många som kommer..

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
30 juni 2010
S_Henjer skrev:
-Blomman- skrev:
Quads skrev:

Fråga någon lantbrukare var fan som helst.. Någon måste ju ha någon vall vi kan vara på..

jag skulle nog kunna lösa detta isåfall men vem vill ut och köra i en vall med en fin bil? tongue och lite brandrisk om det är varmt ute hmm så ska ju helst vara grusplan eller asfalterat etc men gräsplan kan jag nog fixa..

mvh andy

~Andy~

1 150 Inlägg
30 juni 2010
volvoandy90 skrev:
S_Henjer skrev:
-Blomman- skrev:

jag skulle nog kunna lösa detta isåfall men vem vill ut och köra i en vall med en fin bil? tongue och lite brandrisk om det är varmt ute hmm så ska ju helst vara grusplan eller asfalterat etc men gräsplan kan jag nog fixa..

mvh andy

Vallåkraträffen är ju en enda stor gräsmatta smile

Men en vall brukar ju vara grön, grönt gräs brinner inte.. De är la bättre än inget, men nu är de ju inte jag som bestämmer..

a slice of lemon
and a shot tequila..

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
30 juni 2010
S_Henjer skrev:
volvoandy90 skrev:
S_Henjer skrev:

mvh andy

Men en vall brukar ju vara grön, grönt gräs brinner inte.. De är la bättre än inget, men nu är de ju inte jag som bestämmer..

hehe mjo sant tongue men snackade med farsan idag men han var tyvärr inte så sugen på det.. behövdes massa tillstånd och skit för sådant sa han sad

Edit: varför sätter vi inte träffen på flygfältet som ligger mellan simlångsdalen och ljungby? finns ju hur mycket plats som helst där tongue
Senast redigerat av volvoandy90 (30 juni 2010)

~Andy~

STREETRACER
892 Inlägg
30 juni 2010
300bilar är rätt mkt =P  det va 359bilar på BMC´s premiär träff i karlskrona 1:a Maj i år wink

om det är bra med tryck på detta kanske man borde dra med sig några stycken upp?  wink

Bmc Crew

1 174 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
300bilar är rätt mkt =P  det va 359bilar på BMC´s premiär träff i karlskrona 1:a Maj i år wink

om det är bra med tryck på detta kanske man borde dra med sig några stycken upp?  wink

Klart du ska komma upp.. 2008 slutade vi räkna vid 350 bilar.. Sen fanns det inte fler lediga parkeringar, så folk ställde sig längs vägen osv..

1 174 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
volvoandy90 skrev:
S_Henjer skrev:
volvoandy90 skrev:

mvh andy

hehe mjo sant tongue men snackade med farsan idag men han var tyvärr inte så sugen på det.. behövdes massa tillstånd och skit för sådant sa han sad

Edit: varför sätter vi inte träffen på flygfältet som ligger mellan simlångsdalen och ljungby? finns ju hur mycket plats som helst där tongue

Jag har tillstånd av kommunen att fixa träffen, frågan är bara vart den kan vara som passar bra..
Kan du fixa en någorlunda central "åker" så är det som sagt bättre än dom förslagen jag har fått..

Sök