2135
Sök

Hur fan tänkte dom där? (verkligen smaklös styling)

Girls go fast
893 Inlägg
24 maj 2011
Hellectric skrev:
NETTAN skrev:
Putteliten skrev:
säger ni om det här då?

http://www1.garaget.org/archive/65/6481 … 031651.jpg

Som tjej säger jag bara no no NO!! mad

...sa hon som hade garagets roligaste projekttråd... roll

Inget illa ment, men jag har sett din bil irl. Kasta inte sten i glashus.

Tur man roar nån IDIOT iaf, jag har ju min bil upplagd tillskillnad från dig. Åker hellre runt i min bil, än din fula volvo iaf.

jag tycker den volvon med rosa är hemsk och folk tycker lika om min bil skiter ja fullständigt i.

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Avstängd
10 388 Inlägg
24 maj 2011
Det är ju ett j*vla hackande på NETTANs kärra

Personligen tycker jag bara det är skitskoj när tjejer/kvinnor (det där är väl en åldersfråga i guess) ger sig in i ett sjukt mansdominerat område - bilområdet

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Girls go fast
893 Inlägg
24 maj 2011
it_mutt skrev:

Personligen tycker jag bara det är skitskoj när tjejer/kvinnor (det där är väl en åldersfråga i guess) ger sig in i ett sjukt mansdominerat område - bilområdet

Tack smile

2 077 Inlägg
24 maj 2011
it_mutt skrev:

Ja seriöst!
Jag kanske inte gillar den stilen som nettan har på sin bil.
Men det är inte vad jag tycker som spelar någon roll.
Nettan gå din egen väg o skit i vad alla andra säger!

Den är inte smaklös så sett, visst fronten gillar inte jag heller men det finns så sjukt mycket fulare bilar!
Den har mycket potential,se det så istället.

Jag gillar ju JDM som är raka motsatsen till den men man borde peppa varandra lite mer än och kasta skit wink
just my 50 cents.
Sen fatta vad tråkigt om ALLA tyckt om samma saker?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

653 Inlägg
24 maj 2011
Finns för många killar som tycker en (ful) bil är snygg endast pga att en tjej kör den...

Smoke tires not drugs

2 077 Inlägg
24 maj 2011
sk8ville skrev:
Finns för många killar som tycker en (ful) bil är snygg endast pga att en tjej kör den...

WORD på det!

Avstängd
10 388 Inlägg
24 maj 2011
Kan inte hålla med mer.

Alla kan INTE gilla samma sak, jag tycker att en "clean" bil (låt säga, tonad, sänkt, snygga fälgar, kanske en annan grill o lite sådana saker) kan vara ohyggligt snyggt, samtidigt kan jag tycka att vissa välplastade bilar också är galet snyggt.

MEN, att gång på gång på gång hänvisa till samma bild, där bilen står med en uppenbart olackad front, o pipa o gnälla om hur fult det är, är bara tramsigt.

Att sen komma med "men JAG tycker inte din bil är snygg, så DU ska bara vara tyst"....wtf?! ALLA har rätt till sin åsikt givetvis, men bara för att Bengt tycker att Olles bil är ful, så betyder det inte att Olle inte får ha någon åsikt...dummaste j*vla trams jag varit med om.

Fortsatt tycker jag skillnaden på "ful" och "smaklös" är enorm, och som sagt, att gång på gång på gång hacka ner på samma bil, det är inte att tycka något, det är att bete sig som en idiot

Over and Out

2 077 Inlägg
24 maj 2011
it_mutt skrev:
Kan inte hålla med mer.

Alla kan INTE gilla samma sak, jag tycker att en "clean" bil (låt säga, tonad, sänkt, snygga fälgar, kanske en annan grill o lite sådana saker) kan vara ohyggligt snyggt, samtidigt kan jag tycka att vissa välplastade bilar också är galet snyggt.

MEN, att gång på gång på gång hänvisa till samma bild, där bilen står med en uppenbart olackad front, o pipa o gnälla om hur fult det är, är bara tramsigt.

Att sen komma med "men JAG tycker inte din bil är snygg, så DU ska bara vara tyst"....wtf?! ALLA har rätt till sin åsikt givetvis, men bara för att Bengt tycker att Olles bil är ful, så betyder det inte att Olle inte får ha någon åsikt...dummaste j*vla trams jag varit med om.

Fortsatt tycker jag skillnaden på "ful" och "smaklös" är enorm, och som sagt, att gång på gång på gång hacka ner på samma bil, det är inte att tycka något, det är att bete sig som en idiot

Over and Out

1+

Girls go fast
893 Inlägg
24 maj 2011
JDMCRAZE skrev:
it_mutt skrev:

Ja seriöst!
Jag kanske inte gillar den stilen som nettan har på sin bil.
Men det är inte vad jag tycker som spelar någon roll.
Nettan gå din egen väg o skit i vad alla andra säger!

Den är inte smaklös så sett, visst fronten gillar inte jag heller men det finns så sjukt mycket fulare bilar!
Den har mycket potential,se det så istället.

Jag gillar ju JDM som är raka motsatsen till den men man borde peppa varandra lite mer än och kasta skit wink
just my 50 cents.
Sen fatta vad tråkigt om ALLA tyckt om samma saker?

Ja precis, tänk om alla skulle tycka BMW var världens bästa/finaste/ballaste what ever bil... Hur kul skulle de vara?

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
24 maj 2011
sk8ville skrev:

Jag tycker att det är snäppet intressantare när en tjej lägger upp en bild på sig själv och inte är attraktiv. Trots det dyker det upp tonvis av killar som kommenterar hur snygg hon är. Märks att det är en mansdominerad värld. Tycker att killarna verkligen flockas kring tjejerna som är intresserade av bilar, men verkligen inte respekterar tjejernas åsikter och tvivlar starkt på deras kunnande.

Även om jag är en av dem som tycker att NETTANs bil är en sådan bil som ser bäst ut original så skulle jag verkligen inte klassa den till att passa i denna tråden bara för att hon inte har lackat fronten än. Däremot kräks jag lite över idén att lacka den rosa, but each to his own, som de säger i amerikat.

Sen ska man skita i vad andra tycker om ens bil. Varför är det ens viktigt? Då äger man sin bil av fel orsaker.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

Girls go fast
893 Inlägg
24 maj 2011
Oattraktiva tjejer är lika tråkigt som oattraktiva killar, tycker jag. Sen är de väl som med bilar. Vissa killar tänder på tjejer med blonda hår, skinny som en pinne och stora silicon tuttar. Och andra på de motsatta. Vissa tycker de ska vara stilrena bilar och vissa vill ha plast och extremt.

Lugn, min bil kommer troligen INTE bli rosa. wink
Personligen bryr jag mig inte spec mycket om folk tycker min bil är ful, osmaklig osv är ju ändå JAG som ska köra den.

Trött
267 Inlägg
24 maj 2011
Jag hackar på Nettans bil för att hon är duktig på att klaga på andras bilar när hennes egen ser ut som skit, man MÅSTE inte hålla med henne bara för att hon är tjej. Bilen är ful PUNKT

Att jag inte har min bil upplagd här är för att jag inte vill ha den upplagd här. Ser ingen anledning till det heller när det enda som är gjort med den är bytt motor, inget med den som är så speciellt så att den måste vara med här (precis som 99% av alla bilar här). Det enda som är kul med den bilen är att åka från andra bilar och utnyttja diffen i rondellerna.

Och Nettan, varför ger du mothugg genom att hacka på min bil om du inte bryr dig om att jag tycker att din bil ser ut som skit..? ^^

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
24 maj 2011
Jag bryr mig inte det minsta om det är en kille eller tjej som förstört sin bil, jag är så trött på allt smörande på garaget angående tjejer. Såfort det är en tjej som profilbild får bilarna personen lagt upp tre miljoner positiva kommentarer oavsett hur bilen ser ut.

Avstängd
10 388 Inlägg
24 maj 2011
Hellectric skrev:
Jag hackar på Nettans bil för att hon är duktig på att klaga på andras bilar när hennes egen ser ut som skit, man MÅSTE inte hålla med henne bara för att hon är tjej. Bilen är ful PUNKT

Att jag inte har min bil upplagd här är för att jag inte vill ha den upplagd här. Ser ingen anledning till det heller när det enda som är gjort med den är bytt motor, inget med den som är så speciellt så att den måste vara med här (precis som 99% av alla bilar här). Det enda som är kul med den bilen är att åka från andra bilar och utnyttja diffen i rondellerna.

Och Nettan, varför ger du mothugg genom att hacka på min bil om du inte bryr dig om att jag tycker att din bil ser ut som skit..? ^^

Du ser ingen skillnad alls i att tycka "din bil är ful" mot att "hacka på"?

Och "jag hackar på NETTANs bil för att hon är duktig på att klaga på andras", oki, så, hur skulle det vara om du nu, om du absolut måste hacka på någon, gjorde det med anledningen att du faktiskt tycker något om det du hackar på, och inte bara för att personen har åsikter?

Nu är du ju där igen? Du säger hennes bil är ful, hon kontrar med "jag bryr mig inte om vad andra tycker, men din ser ut som skit". Så, bara för att hon inte bryr sig om vad andra tycker om SIN bil, så ska hon inte ha en åsikt om andras bilar? Allvarligt?!

Det är INGEN som sagt att man måste hålla med henne, absolut inte, vi har väl snarare pushat för att alla tycker olika och har RÄTT att tycka olika, eller du kanske inte läser vad vi skriver?

Sen, med just det i tanken, så är det enorm skillnad på "bilen ÄR ful", och "JAG tycker bilen är ful". Du kan inte sätta "punkt" efter en åsikt, för vet du vad? Din åsikt är inte den enda och det är inte heller den rätta .

Och varför är inte din åsikt den rätta? För att det handlar om tycker och smak. Du kan lika lite säga "den ÄR ful", som att jag kan säga "pasta ÄR gott", för, alla tycker inte att pasta ÄR gott. Smak och tycker är således inte någon vetenskap, det är inte absolut och det är då verkligen inte upp till EN person att avgöra vad som ÄR snyggt och vad som ÄR fult, för alla. Vilket du åtminstone försökte göra med ditt inlägg.
Senast redigerat av it_mutt (24 maj 2011)

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
24 maj 2011
Kändes det verkligen lönt att skriva ett långt inlägg på något självklart?
Men ja hon kontrar alltid såfort någon kommenterar hennes bil.

Trött
267 Inlägg
24 maj 2011
it_mutt skrev:
Du ser ingen skillnad alls... bla bla bla bla bla ...försökte göra med ditt inlägg.

Ok, du vinner. Friskt jobbat! Halleluja... roll

Avstängd
10 388 Inlägg
24 maj 2011
Stoner_fuzz skrev:
Kändes det verkligen lönt att skriva ett långt inlägg på något självklart?
Men ja hon kontrar alltid såfort någon kommenterar hennes bil.

Kändes det verkligen lönt att ifrågasätta det? Jag skrev väl inlägget för att jag tyckte det var lönt, dont you think? (ja och detta svaret var verkligen "bara för att")

Är det konstigt att någon kontrar? Jag har då inte läst mer kontringar än "det sista" (nu nyss o nyligen), men spontant tänker jag ju nog så här; om någon säger något "skitnödigt" om något jag är stolt över, så kommer jag givetvis försvara det.

Det det hela började med, var att jag helt enkelt tycker; det är givetvis helt ok att ha åsikter, och att tycka saker och ting. Problemet är när det blir rent "hackande", vilket jag tycker det emellanåt är just på NETTANs bil.

Personligen tycker inte jag att det är en snygg bil, MEN, saken är, att jag tycker inte det är någon "tokful" bil heller. Samtidigt är jag iaf väl medveten om att det inte är jag som ska köra hennes bild, jag är också fullt medveten om att, eller hoppas iaf innerligt, att HON är stolt över sin bil och tycker den är snygg.

Istället för att säga "mnja, inte min smak, men jobba på", så vräker folk hellre ut sig "oh fy fan vad ful den är skrota skiten"...typ. Och det driver knappast något framåt, det skapar snarare irritation och hela den tråkiga biten.

Vad är det som är så fel och jobbigt i att kanske fundera en gång extra på hur man uttrycker sig? Eller missade jag något i något användarantal att man måste bete sig som en, i mitt tycke, fjortis med jämna mellanrum och skriva något i stil med det jag nämnde ovan?

Är inte hela tanken med Garaget att det ska vara ett trevligt ställe att hänga på? Där man kan få råd o hjälp?

För emellanåt känns det mer som om sidan borde heta "sandlådan.org", där man kan bete sig som vilken j*vla jubelidiot som helst, och tycka att folk ska hålla käften om de inte tycker precis som en själv.

Och nej, det sista var inte riktat mot någon speciell.

Och med det är jag klar med den biten iaf - Over and out, gällande den OT:n
Senast redigerat av it_mutt (24 maj 2011)

Administratör
11 967 Inlägg
24 maj 2011
Och så återgår vi till vad tråden handlar om och lägger ned diskussionen som förs just nu...

Vi har redan rensat friskt i den här tråden, men vi kan inte hålla på och rensa hur länge som helst, utan till slut tvingas vi stänga här istället. Jag undviker gärna det.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Mästarsexamen i slägghantering
181 Inlägg
24 maj 2011
http://www.gtscene.com/wp-content/uploads/2008/05/93-mustang-coupe1.jpg

Försöka få lite ordning här.. Tyckte huven gjorde bilen ful! :o
Senast redigerat av Emppu_R (24 maj 2011)

Bilar utan turbo suger..

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
24 maj 2011
Emppu_R skrev:
http://www.gtscene.com/wp-content/uploa … coupe1.jpg

Försöka få lite ordning här.. Tyckte huven gjorde bilen ful! :o

Huven är där för en mer praktisk orsak. Förgasarkonverterad LS1 motor med dubbla 150hk lustgas laddningar. Lustgasplattorna samt insuget gör det omöjligt att köra med original huv.

Jag tycker själv att den är rätt ball dock.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Sök