Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

Hillbill Redneck life
21 april 2010 · 357 Inlägg

Hej alla garaget medlemmar smile sitter här och har lite tråkigt och då kom en tanke upp i huvudet och efterssom det inte är så ofta jag tänker så tänkte jag dela med mig och se vad ni tycker om tanken smile

Vad har ni för syn på "volvoraggare" Torgraggare" "Bonnraggare" "Blöjraggare" eller vad ni nu vill kalla oss? frågar bara för ren nyfikenhets skull och ser hur mycket som stämmer smile

Mvh Volvo-token Alex smile

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
FLindgren
21 april 2010 · 5 089 Inlägg

oj va många gånger detta har tagits upp.. Nu ska vi se hur många inlägg det tar innan det spårar ur big_smile


En "volvo raggare" för mig är iaf en 18 åring med keps. Ett brötigt avgasrör och usa-front. Och ska självklart stå utanför lokala macken minst 5 gånger i veckan smile

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
aerox_nisse Jag kom på att pizza e nytigt
21 april 2010 · 51 Inlägg

Att det bara finns en bil i hela värden som e överlägset bäst och det ska vara volvo 200 o 700 serie. För mig o mina polare så e ni jävligt trångsynta. Klagar på allt annat som inte heter Volvo och kan inte acceptera att de finns bättre saker.
Vaad gör volvo till den bästa bilen bortsett från vanliga argument som billiga reservdelar, bakhjulsdrift och sånt.
En polare har en 740 och han var tvungen till att lägga 50 kg sand i skuffen för att komma fram nu i vinter..

Varför tretton Oplar?... Bra att ha en i reserv, om de första tolv går sönder.
Sponsorer sökes
snoddas
21 april 2010 · 1 142 Inlägg

en riktig volvoraggare för mig är någon som tror han är skitball när han enhjular på det lokalatorget för att få uppmärksamhet

Mobeerg carzy
21 april 2010 · 461 Inlägg

Beror lite på vad de är för volvoraggare.

Finns dom här volvobesatta personerna vars liv baseras på deras volvo, sen finns de dom här konstiga volvoraggarna som inte har nått annat liv än volvon.
Gärna en volvo som är bucklig med massa dekaler och dom åker o för ett jävla liv o tror dom är svincoola.


Dom sistnämnda tycker jag inte är speciellt vettiga.

Team BSG
grindborg1
21 april 2010 · 326 Inlägg

aerox_nisse skrev:
Att det bara finns en bil i hela värden som e överlägset bäst och det ska vara volvo 200 o 700 serie. För mig o mina polare så e ni jävligt trångsynta. Klagar på allt annat som inte heter Volvo och kan inte acceptera att de finns bättre saker.
Vaad gör volvo till den bästa bilen bortsett från vanliga argument som billiga reservdelar, bakhjulsdrift och sånt.
En polare har en 740 och han var tvungen till att lägga 50 kg sand i skuffen för att komma fram nu i vinter..

ja då kan han inte köra volvo wink inge sand behövs inte smile full gas bara de funkar alltid wink volvo är sköna helt enkelt smile älskar mina 3 volvos wink 740 gl , 740 turbo + , 745 turbo + smile grejjer de och vill aldrig vara utan dom big_smile och mina är svets diffade så de funkar kanoners wink inge enhjulare tack smile mvh henke

Senast redigerat av grindborg1 (21 april 2010)

Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volvo_Mannen Volvoskadad
21 april 2010 · 6 017 Inlägg

Min 740 går typ sjuuukt fort!!

Jonas
Hillbill Redneck life
21 april 2010 · 357 Inlägg

Hehe lite kul att läsa vad ni tycker om Volvoragge även om visa inlägg är som en nål i hjärtat smile vad tycker ni andra då?

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
herrsiba Move Your Mind
21 april 2010 · 164 Inlägg

Ungefär här spårade det ur då va... smile

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
skyttman
21 april 2010 · 97 Inlägg

Alltid kul med lite volvoraggare wink

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
21 april 2010 · 2 252 Inlägg

måste man hålla på bry sig i allt?, förstår inte riktigt det, låt det vara "let it fly" jävla moral fittor, dom kör sina bilar, du kör dina bilar OKEJ?! sen om dom beter sig som svin i trafiken är en HELT annan grej som inte har med "volvoraggare" att göra men som ändå inte borde ta upp på detta forumet då ni ändå inte kommer kunna göra något åt det, då ni också Garanterat beter er som svin då och då i trafiken även jag likaså

chrizz för fan stäng av mig om du vill men städa för fan upp lite på forumet nu!
Har kommit alldeles för mycket bara pajkastar trådar nu där man hänger ut folk och fä av det olika slag!

Senast redigerat av The_Mechanic (21 april 2010)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Lajning
21 april 2010 · 154 Inlägg

Jag vet inte om benämningen volvoraggare är riktigt rätt. Jag ogillar starkt alla som åker omkring i skrotbilar med alldeles för grova avgasrör och för få ljuddämpare. I tron om att just deras bilar är det fränaste som rullar på Svenska vägar.

Jag kan uppskatta "rat-stuk", men då ska det vara gjort med vilja, och inte bara en gammal bil som förfallit.

I övrigt tycker jag bättre om puts och glans, och diskret fabriksstyling.

IceEyes Varningar: För många..
21 april 2010 · 2 552 Inlägg

Har själv tillhört den skaran och kan väl beskriva folket i stil med:

Ung kille med keps, snus under läppen, går/gick fordonslinjen, inte allt för sällan en blond yngre tjej (14-15 år som sitter brevid, åker oftast runt med basen på högsta volym så hela bilen vibbrerar.

Bilen: kapade fjädrar, tonade rutor & bakljus, dekaler på fram - och bakrutan,


Nästan så man saknar tiderna med 740:n, för visst fasiken fick man en hel del brudar med den tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
maco
21 april 2010 · 1 207 Inlägg

Stereotypen som den ser ut i mitt huvud:
Blekfet.
18-20 åring.
Volvoracing kepa.
Smutsig företags jacka ála Ljungmans åkeri eller liknande.
Jeans med ingrodda smuts(/olje)fläckar som leder till framfickorna.
Ettan lös kanonkula.
Kenwood stereo och MDS/gas basar med skrikande originalhögtalare.
Nightwish och fjortistechno i repeat.
Ex.


Norrlandsguld alt. pripps blå när det skall drickas, föraren med en coca cola.

Så uppfattar jag alla här uppe iaf.

Jag ger denna tråd 5 inlägg till innan låset kommet.

Senast redigerat av maco (21 april 2010)

Hillbill Redneck life
21 april 2010 · 357 Inlägg

The_Mechanic skrev:
måste man hålla på bry sig i allt?, förstår inte riktigt det, låt det vara "let it fly" jävla moral fittor, dom kör sina bilar, du kör dina bilar OKEJ?! sen om dom beter sig som svin i trafiken är en HELT annan grej som inte har med "volvoraggare" att göra men som ändå inte borde ta upp på detta forumet då ni ändå inte kommer kunna göra något åt det, då ni också Garanterat beter er som svin då och då i trafiken även jag likaså

chrizz för fan stäng av mig om du vill men städa för fan upp lite på forumet nu!
Har kommit alldeles för mycket bara pajkastar trådar nu där man hänger ut folk av det olika slag!

Pajkastar trådar som hänger ut folk? Vill jag inte kalla det då det är en såkallad "Volvoraggare" som startade tråden. (jag med andra ord) . andledningen att jag fick den tanken var för att jag fått en känsla av att det finns folk som ser ner på sånna som mig pga av alla fördommar.

ONT: Min beskrivning på en "volvoraggare" vilket jag själv klassas som. en Volvoraggare är i mina ögon någon som fastnat för just Volvo och lägger ner allt dom har på just sin/sina Bilar och är mycket sociala och trevligt folk. och när jag menar lägger ner allt på bilarna så menar jag inte lägger all kraft på att hoppa in taket eller liknande utan verkligen jobbar på sin bil


Om de nu är så att folk tar illa upp av denna tråd så är det bara att låsa den. Inte min avsikt att starta bråk eller hänga ut någon grupp utan var bara av ren nyfikenhet.

MVH

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
snoddas
21 april 2010 · 1 142 Inlägg

The_Mechanic skrev:
måste man hålla på bry sig i allt?, förstår inte riktigt det, låt det vara "let it fly" jävla moral fittor, dom kör sina bilar, du kör dina bilar OKEJ?! sen om dom beter sig som svin i trafiken är en HELT annan grej som inte har med "volvoraggare" att göra men som ändå inte borde ta upp på detta forumet då ni ändå inte kommer kunna göra något åt det, då ni också Garanterat beter er som svin då och då i trafiken även jag likaså

chrizz för fan stäng av mig om du vill men städa för fan upp lite på forumet nu!
Har kommit alldeles för mycket bara pajkastar trådar nu där man hänger ut folk och fä av det olika slag!

frågan vad vad man har för syn på "volvoraggare" alla skriver vad dom tycker inget annat. sen kom du här och skrev en bok:S why?

Saandberg
21 april 2010 · 106 Inlägg

Mjaa, vad är en volvoraggare, Det är en som står på någon form av "hängställe" Mack eller nånting ofta. Går klädd med gärna huvtröja med sån där hackspett eller "fuck u i drive a volvo"  gärna kepsen högt upp och nästan ligger i bilen sen tror även att sin Volvo är den bästa! och ett plus i kanten är om man lyssnar på eddie meduza=)

Men jag lär bekänna att till vis form passar det in på mig, Det händer jag står och hänger med ett par kompisar å pratar. Men jag påstår verkligen inte att min 740 är den snyggaste å den bästa(om jag säger de gör jag givetvis det mer på skojj) men det är helt klart en bra bil som många andra bilar som finns och det är klart man börnar i mellan åt bryr mig inte riktigt vad folk tycker om det huvudsaken är att jag har kul smile och den där stilen passar verkligen inte in på mig men är helt klart en Volvo raggare till viss del wink

/Sandberg

Senast redigerat av Saandberg (21 april 2010)

Volvo Räcing
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
21 april 2010 · 2 252 Inlägg

snoddas skrev:

The_Mechanic skrev:
måste man hålla på bry sig i allt?, förstår inte riktigt det, låt det vara "let it fly" jävla moral fittor, dom kör sina bilar, du kör dina bilar OKEJ?! sen om dom beter sig som svin i trafiken är en HELT annan grej som inte har med "volvoraggare" att göra men som ändå inte borde ta upp på detta forumet då ni ändå inte kommer kunna göra något åt det, då ni också Garanterat beter er som svin då och då i trafiken även jag likaså

chrizz för fan stäng av mig om du vill men städa för fan upp lite på forumet nu!
Har kommit alldeles för mycket bara pajkastar trådar nu där man hänger ut folk och fä av det olika slag!

frågan vad vad man har för syn på "volvoraggare" alla skriver vad dom tycker inget annat. sen kom du här och skrev en bok:S why?

förmodligen för att garaget.org är nu mera bara ett jävla pajkastar hål där man hänger ut folk och grupper även företag i tid och otid, nån vettig person finns det ju här trots allt men tycker chrizz ska städa lite, jag flyttar till zatzy och PPF HEJ!

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Mr_Woods Musiker
21 april 2010 · 472 Inlägg

Bodde granne med en ung volvoraggare förut!
Han/hans kompisar förde väsen som fan i helvetet när de festade, så jag var tvungen att säga ifrån då och då för att barnen inte kunde sova i oväsendet...
Trevlig och hjälpsam som få var han dock trotts att jag gnällde lite ibland, speciellt när jag skulle köpa en Volvo (trotts att det var en 850) var han ordentligt hjälpsam! tongue

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
jimmy-124 Svartlistad
21 april 2010 · 446 Inlägg

maco skrev:
Stereotypen som den ser ut i mitt huvud:
Blekfet.
18-20 åring.
Volvoracing kepa.
Smutsig företags jacka ála Ljungmans åkeri eller liknande.
Jeans med ingrodda smuts(/olje)fläckar som leder till framfickorna.
Ettan lös kanonkula.
Kenwood stereo och MDS/gas basar med skrikande originalhögtalare.
Nightwish och fjortistechno i repeat.
Ex.


Norrlandsguld alt. pripps blå när det skall drickas, föraren med en coca cola.

Så uppfattar jag alla här uppe iaf.

Jag ger denna tråd 5 inlägg till innan låset kommet.

haha klockrent, kunde inte sagt det bättre själv!

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang