Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

teamvolvoracing Trucker
21 april 2010 · 1 220 Inlägg

inge ont om volvoraggare men när ja hör ordet så de första man tänker på är:
* En bott sänkt volvo 740 hälst utan fjädrar
* 3" bröl avgas
* Volvo keps å en stor snus under läppen gärna lös
* Allmänt ner sliten å sunkig lack å inredning
* feta jävla basar som vibrerar sönder bilen
* Kolsvarta rutor, bord över minst halva framrutan
* Gärna en kör ställning som är en hand längst upp på ratten å sitta å hänga me överkroppen på passagerar stolen
* 100 st wonderbaun å tärningar i framrutan
* en massa dekaler
och de som maco säger

Vissa är bara bättre än andra!
Panzar_Audi
21 april 2010 · 820 Inlägg

Alla "volvoraggare" jag träffat har varit jävligt trevliga och sociala, det kan man inte säga nåt annat om, men när det kommer till deras syn på bilar osv så kanske jag störa mig litegrann men inte nämnvärt, fine dem tycker att deras 740 är bäst i världen, jag stör mig inte av det, man kan alltid fråga om hjälp och få den av dessa folk, sen är det nog annorlunda på vissa ställen, som nån annan skrev att i vissa delar av Värmland är det istället gamla Mercedes som gäller, men som sagt dom har inte gjort mig nått ont och då tänker inte jag sitta här och spy galla på dem bara för att dom lyssnar på musik som jag inte gillar, stylar bilen på ett sätt jag ogillar, då kan jag ju direkt säga att stör mig mer på dom rymdfarkoststylade japanarna som rullar runt.

Om man säger
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
21 april 2010 · 2 252 Inlägg

Panzar_Audi skrev:
Alla "volvoraggare" jag träffat har varit jävligt trevliga och sociala, det kan man inte säga nåt annat om, men när det kommer till deras syn på bilar osv så kanske jag störa mig litegrann men inte nämnvärt, fine dem tycker att deras 740 är bäst i världen, jag stör mig inte av det, man kan alltid fråga om hjälp och få den av dessa folk, sen är det nog annorlunda på vissa ställen, som nån annan skrev att i vissa delar av Värmland är det istället gamla Mercedes som gäller, men som sagt dom har inte gjort mig nått ont och då tänker inte jag sitta här och spy galla på dem bara för att dom lyssnar på musik som jag inte gillar, stylar bilen på ett sätt jag ogillar, då kan jag ju direkt säga att stör mig mer på dom rymdfarkoststylade japanarna som rullar runt.

tack så mycket en vettig person, jag bjuder på pizza!

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
21 april 2010 · 5 650 Inlägg

haha den här tråden kommer undehrålla mig rästen av natten känns de som big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Hillbill Redneck life
21 april 2010 · 357 Inlägg

The_Mechanic skrev:

Panzar_Audi skrev:
Alla "volvoraggare" jag träffat har varit jävligt trevliga och sociala, det kan man inte säga nåt annat om, men när det kommer till deras syn på bilar osv så kanske jag störa mig litegrann men inte nämnvärt, fine dem tycker att deras 740 är bäst i världen, jag stör mig inte av det, man kan alltid fråga om hjälp och få den av dessa folk, sen är det nog annorlunda på vissa ställen, som nån annan skrev att i vissa delar av Värmland är det istället gamla Mercedes som gäller, men som sagt dom har inte gjort mig nått ont och då tänker inte jag sitta här och spy galla på dem bara för att dom lyssnar på musik som jag inte gillar, stylar bilen på ett sätt jag ogillar, då kan jag ju direkt säga att stör mig mer på dom rymdfarkoststylade japanarna som rullar runt.

tack så mycket en vettig person, jag bjuder på pizza!

Du har en syn på oss som man blir glad av att höra. är just alla fördommar jag vill ha bort, folk verkar ju tro att vi är några vildar hmm  och sen ett stort plus för att du inte lägger massa negativa kommentarer för vi lyssnar på annan musik osv än dig utan accepterar det. är för mig självklart att man inte gör men är ofta folk gör det tyvärr hmm

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
Panzar_Audi
21 april 2010 · 820 Inlägg

The_Mechanic skrev:

Panzar_Audi skrev:
Alla "volvoraggare" jag träffat har varit jävligt trevliga och sociala, det kan man inte säga nåt annat om, men när det kommer till deras syn på bilar osv så kanske jag störa mig litegrann men inte nämnvärt, fine dem tycker att deras 740 är bäst i världen, jag stör mig inte av det, man kan alltid fråga om hjälp och få den av dessa folk, sen är det nog annorlunda på vissa ställen, som nån annan skrev att i vissa delar av Värmland är det istället gamla Mercedes som gäller, men som sagt dom har inte gjort mig nått ont och då tänker inte jag sitta här och spy galla på dem bara för att dom lyssnar på musik som jag inte gillar, stylar bilen på ett sätt jag ogillar, då kan jag ju direkt säga att stör mig mer på dom rymdfarkoststylade japanarna som rullar runt.

tack så mycket en vettig person, jag bjuder på pizza!

Tack detsamma!
Sålänge det är en kebab så är jag nöjd cool

Om man säger
125fors
21 april 2010 · 49 Inlägg

Låt dom vara ifred, dom kör sin grej.

FreddeLi Studerande maskiningenjör
21 april 2010 · 1 903 Inlägg

kan väl sammanfatta det med att det finns rötägg i alla kretsar tongue

vet inte riktigt vad jag tycker, hade varit så mycket enklare om någon definierat ordet volvoraggare eftersom det verkar som att dom flesta har olika uppfattningar om vad det innebär. tyvärr så har det fått en negativ innebörd. men tycker inte att man ska dra alla över en kant, bara för att man kör 740 och gärna hänger på torget så innebär det ju inte automatiskt att du bär dig åt som ett svin i trafiken.

som sagt, det finns ju folk man inte tycker om i de flesta kretsar.

men den sorten som beskrivs i den här tråden är ju inte volvoraggare ur min synvinkel. det är bara allmänt jävla drägg, sen vad dom kör för bil spelar ju ingen större roll även om det nu råkar vara en volvo smile

lite väl trött för att diskutera detta ämnet, återkommer imon ifall ja kommer på något vettigt att tillägga wink

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
21 april 2010 · 1 948 Inlägg

Asså volvoraggare är inte ordet jag är ute efter riktigt då det mest är en viss typ av personer som det gäller.

Här nere kallar vi dem "Tattare"(har inget med originaordets betydelse att göra). Dem kan kör allt ifrån BMW och Volvo till merca och Opel... det spelar liksom ingen roll vad det är för bil.

Det är beteendet som är grejen.

Man klär sig i skitiga jobbarkläder fastän man inte jobbar/jobbat.
Man är oseriös och gör ingenting riktigt(bilmässigt)
Man är är både rasist och nazist när någon av utländsk härkomst inte är närheten...
Man snackar skit och hävdar det ena och det andra om div. olika bilar osv.

Bilmässigt brukar följande vara genomgående i deras bilar.

Dåligt servade(fusk)
"trimmade" så dem går sämre än original.
ser skabbiga ut
kapade fjädrar för väghållningens skull(tror dem iaf)
RWD är bättre fast det är en sketen 740 med öppen diff.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Lowenhart fälg fantast
22 april 2010 · 1 086 Inlägg

alla är väl unika på sitt sätt, men varje gång jag ser den där dekalen där det står typ

"i learned at early age that FWD SUCKS" på en volvo så kan jag inte låta bli att flina asså

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
herrsiba Move Your Mind
22 april 2010 · 164 Inlägg

Lowenhart skrev:
alla är väl unika på sitt sätt, men varje gång jag ser den där dekalen där det står typ

"i learned at early age that FWD SUCKS" på en volvo så kan jag inte låta bli att flina asså

Ännu värre: "Din dröm, min verklighet." I vissa fall kan man ju haka på "mar" framför "dröm"...

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
Mr_Woods Musiker
22 april 2010 · 472 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Man klär sig i skitiga jobbarkläder fastän man inte jobbar/jobbat.
Man är oseriös och gör ingenting riktigt(bilmässigt)
Man är är både rasist och nazist när någon av utländsk härkomst inte är närheten...

Det är en fördom jag kan erkänna att jag dras med... Hoppas att det är just en fördom och inget annat!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
NFSDrifter Lamelldiffad
22 april 2010 · 121 Inlägg

Det jag inte förstår är, Varför drar ni alla som kör Volvo 740 över samma kam. Så min Far på 55 år är alltså en Volvo raggare enligt er... patetiskt. Varför klagar ni inte på gamla rostiga Golfar som spelar musik hela tiden så bilen Darrar och som har tappat avgasystemet framför katten. Och angående hur man sitter, Ska man sitta som ett stel opererat kylskåp när man kör eller ? Jag vet folk som kör allt från splitter nya Saabar till gamla opelar som sitter precis som ni diskuterat, hmm dom måste vara Volvo raggare...

Och jag är varken en Rasist Eller Nazist, tro det eller ej. Är bara sjukt trött på denna skiten!

_____________________________
___Ninteen____________________
_________Inch_________________
_____________Mafia____________
Volvo 960 Turbo Intercooler "Redneck Stance" (1991)
Volvo 850 GLT "Livin Loud" (1997)
Karl-Bertil
22 april 2010 · 518 Inlägg

detta är ett utmärkt exempel på en volvo raggare, just denne är i en håla som heter vetlanda:

http://www.youtube.com/watch?v=qMe0U03w5Wo

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 april 2010 · 8 197 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
inge ont om volvoraggare men när ja hör ordet så de första man tänker på är:
* En bott sänkt volvo 740 hälst utan fjädrar
* 3" bröl avgas
* Volvo keps å en stor snus under läppen gärna lös
* Allmänt ner sliten å sunkig lack å inredning
* feta jävla basar som vibrerar sönder bilen
* Kolsvarta rutor, bord över minst halva framrutan
* Gärna en kör ställning som är en hand längst upp på ratten å sitta å hänga me överkroppen på passagerar stolen
* 100 st wonderbaun å tärningar i framrutan
* en massa dekaler
och de som maco säger

Ungefär såna som man råkar ut för för det mesta, men det finns helt reko "volvoraggare" också helt klart.

Men den jag träffade på förra helgen var pinsam. Inte för mig direkt, men ja, ni märker...
Inte otrevlig alls men iaf pinsam:

Stod på lördagnatten runt midnatt på torget med min bil och njöt av en iskall cola, då det rullar en totalsänkt, risig vit 745 med plasthjulsidor bak upp jämsides med mig och en tjej kör den, sittande alldeles upp mot ratten. Bredvid sitter en kille med keps, skärmen pekar mot taket i bilen...

Killen som sitter bredvid (som senare visade sig vara ägarn) pekade och ville jag skulle ta ner rutan vilket jag gjorde.



Dialogen:

Volvoägaren= (VÄ)
Jag= (J)


VÄ: Tja!

J: Hejdu.

VÄ: Är det din bil? Den låter rätt mycket, går den fort?

Blev lite fundersam att alla tre frågor kom på en gång...

J: Eeeh, har bara haft den i vinter men den funkar väl bra Men 160 klarade den väl.

VÄ: Usch, då går det fort!

J: Nja, inte med väghållning och flinar. Killen flinar tilbaks.

Vid detta tillfälle rullas det ner en ruta bak, där det sitter en liten tjej med en cigg i ena näven och en mobil i andra, och hon utbrister: Vi rejsar då, gubbjävel!

Jag tittar bara på henne och skakar på skallen.

VÄ: Äh men jo, vad säger du då? Vill du rejsa?

J: Njaaa, mot den?
Tittar tveksamt på hans alldeles för låga bil och inser snabbt att ingen i bilen har bälte, bilen har absolut ingen väghållning och risken för en hemsk olycka är överhängande.

Dels att jag är ganska säkert dubbelt så gammal som tjejen i baksätet, i värsta fall kunde vara  mer eller mindre i samma ålder som hennes far. hmm

VÄ: Jo kom igen nu.

J: Nej inte nu med vinterdäcken.

VÄ: Okej, men du får ha det så bra då.

J: Desamma, kör försiktigt.


Ville bara inte riskera att det blir en olycka, men att bara komma och fråga så när man har en vanlig fast sänkt Volvo 745 GL från 1990 med japsdämpare bak. Tydligen trodde killen att han hade nån chans.

Är det vanligt att bli frågad sånt??

Har bara varit med om just frågan "ska vi rejsa" på skoj förr.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Masquerade Aldrig nöjd
22 april 2010 · 804 Inlägg

Smygrasister som både är otrevliga och dryga samtidigt som de hyllar Sverige och Volvo med en Amerikansk sydstatsflagga.

Livet är för kort för att äga Volvo.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
22 april 2010 · 3 404 Inlägg

Dom som bara tänker volvo har jag inte mycket till övers för, men dom som gillar rediga (Amerikanska) bilar men bara har råd med en volvo är ett bra folk big_smile

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
RaX- Vem uppfann biltema? :@
22 april 2010 · 61 Inlägg

NFSDrifter skrev:
Det jag inte förstår är, Varför drar ni alla som kör Volvo 740 över samma kam. Så min Far på 55 år är alltså en Volvo raggare enligt er... patetiskt. Varför klagar ni inte på gamla rostiga Golfar som spelar musik hela tiden så bilen Darrar och som har tappat avgasystemet framför katten. Och angående hur man sitter, Ska man sitta som ett stel opererat kylskåp när man kör eller ? Jag vet folk som kör allt från splitter nya Saabar till gamla opelar som sitter precis som ni diskuterat, hmm dom måste vara Volvo raggare...

Och jag är varken en Rasist Eller Nazist, tro det eller ej. Är bara sjukt trött på denna skiten!

OT: jag vet någon som känner sig träffad cool


ONT: Brölande avgas, klappsänkt, ofta rollade svart, tonade baklampar + blinkers fram.

Kolla i Helsingborg när det är race, då kommer de på rad, backar upp på gräset med hjulspinn. sen sitter de där och skriker till... ja alla?... sen när det är dags att köra då drar man varvstoppet sen upp me kopplingen, fortfarande på gräs, och stänker när massa bilar med sand, grus, jord, gräs. Väl nere från gräset drar man en enhjulare medans alla runt om skakar på huvudet.

Anledningen till att det blivit "volvoraggare" är nog helt enkelt för det är väldigt sällan där kommer en klappsänkt toyota corolla med 4 fulla pers där max åldern är 18 och brölar mer än en brunstig älg-ko...
Det är alltid "volvosar" som har dessa symptomen!

Jag drar absolut inte alla över en kam men dessa som på race i Helsingborg är pack.

Saab 9000 CSE 2,3T "A50" (1997)
Hillbill Redneck life
22 april 2010 · 357 Inlägg

med tanke på vad ni säger så får ni mig att INTE känna mig som en "Volvoraggare" neutral

1. Min Flickvän är inte någon 12åring utan det skiljer bara ca 1,5 år på oss (hon är äldre)
2. Tål inte rollade, inhoppade eller rostiga bilar
3. Hatar inte andra bilmärken bara för jag fastnat just för Volvo
4. Jag har respekt för andra medtrafikanter

men vissa punkter stämmer ju in:

1. Har ALLTID Volvo-kepsen på och utan att ljuga så kan jag säga att jag sover med den med
2. Kör helst sänkt (dock sänkningsats)
3.Har Volvo på hjärnan 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan
4. Står gärna på Torget någon gång ibland och snackar skit me polarna fast nästan hellre i garaget och skruvar smile
5. Gick fordon Transoprt på gymnasiet hoppade av)

lite hopp finns det ialla fall för mig big_smile

Men undrar vart alla får en sån dålig bild av "Volvoraggare"? För av dom jag träffat så är 90% städade och mycket trevliga typer smile

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 april 2010 · 8 197 Inlägg

ThisIsBlackSunshine skrev:
en massa text

Visst finns det raggare för alla bilmärken.. Häromkring rullar det en hel del "mercedesraggare" .
Har sönderslagna bilar, gärna den långa versionen av Mercedes som ryker som f*n.

Och sen att dom kör utan vett är ganska rejält dumt.

Jag kallar bara den "värsta" sorten för t.ex volvoraggare. Känner många vettiga personer som har Volvo.
(Bl.a farsan. Kör S60 T5)
MVH T.

Senast redigerat av Opelmadness (22 april 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang