Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

gran_mustang
23 april 2010 · 83 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
inge ont om volvoraggare men när ja hör ordet så de första man tänker på är:
* En bott sänkt volvo 740 hälst utan fjädrar
* 3" bröl avgas
* Volvo keps å en stor snus under läppen gärna lös
* Allmänt ner sliten å sunkig lack å inredning
* feta jävla basar som vibrerar sönder bilen
* Kolsvarta rutor, bord över minst halva framrutan
* Gärna en kör ställning som är en hand längst upp på ratten å sitta å hänga me överkroppen på passagerar stolen
* 100 st wonderbaun å tärningar i framrutan
* en massa dekaler
och de som maco säger

En hand längst upp på ratten och armbågen på armstödet är ju bara gott big_smile

Haj fajv, verri naaaajs
pnorberg
23 april 2010 ·

EmilHammarlund skrev:
Då förstår jag dig. Men alla Volvoraggare är inte så om de nu inte är klonade.

Kallar dem inte Volvoraggare utan blöjraggare, blöjraggare kör alla möjliga bilmärken men de flesta i trakterna här omkring och norrut kör runt i risiga 740/240 samt gamla Mercor. Men det syns väl om det är en entusiast som äger t.ex. 740n eller en blöjraggare, därav kan jag inte säga att det skulle vara specifikt för en Volvo ägare och bli kallad Volvoraggare för visst känner jag många Volvo entusiaster.

T5Black
23 april 2010 · 451 Inlägg

Jobbigt med 18 åriga volvo raggare som tror att dom har världen snyggaste och bästaste bil. Nu menar jag typ 240, 740 osv, att cruisa omkring i en hyffsad fräsch s60, v70 osv är helt okej. Bara jag slipper de dom där jävla plåthinkarna så är jag nöjd:P Tycker som är förbannat ful bara!

laggey
23 april 2010 · 335 Inlägg

T5Black skrev:
Jobbigt med 18 åriga volvo raggare som tror att dom har världen snyggaste och bästaste bil. Nu menar jag typ 240, 740 osv, att cruisa omkring i en hyffsad fräsch s60, v70 osv är helt okej. Bara jag slipper de dom där jävla plåthinkarna så är jag nöjd:P Tycker som är förbannat ful bara!

pappa betalar?

Holiace
23 april 2010 · 1 754 Inlägg

laggey skrev:

T5Black skrev:
Jobbigt med 18 åriga volvo raggare som tror att dom har världen snyggaste och bästaste bil. Nu menar jag typ 240, 740 osv, att cruisa omkring i en hyffsad fräsch s60, v70 osv är helt okej. Bara jag slipper de dom där jävla plåthinkarna så är jag nöjd:P Tycker som är förbannat ful bara!

pappa betalar?

Så klart!

Sen är det stor skillnad på de som kör en
http://www.gnetagalten.se/images/00045/0/volvo-740-90-glt-0001.jpg

och de som kör en
http://www.volvoadventures.com/242r6_usa_front_2bl.jpg

Jag kan inget om allt.
Navkapsel
23 april 2010 · 4 637 Inlägg

pnorberg skrev:

EmilHammarlund skrev:
Då förstår jag dig. Men alla Volvoraggare är inte så om de nu inte är klonade.

Kallar dem inte Volvoraggare utan blöjraggare, blöjraggare kör alla möjliga bilmärken men de flesta i trakterna här omkring och norrut kör runt i risiga 740/240 samt gamla Mercor. Men det syns väl om det är en entusiast som äger t.ex. 740n eller en blöjraggare, därav kan jag inte säga att det skulle vara specifikt för en Volvo ägare och bli kallad Volvoraggare för visst känner jag många Volvo entusiaster.

Svårt att upptäcka direkt. Volvoraggare i mina ögon är en entusiast som kör omkring i en mer eller mindre skabbig Volvo av äldre modell med typisk volvoraggarstyling kanske av t ex ekonomiska själ. Vissa av dem är normala människor, andra är extrema men de har som sagt liknade bilar, kepsar och stil.

Sedan finns det andra entusiaster av dessa bilar, allt från de som kör fina originalare till mer eller mindre stylade.

Senast redigerat av EmilHammarlund (23 april 2010)

Volvo_Mannen Volvoskadad
23 april 2010 · 6 017 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

pnorberg skrev:

EmilHammarlund skrev:
Då förstår jag dig. Men alla Volvoraggare är inte så om de nu inte är klonade.

Kallar dem inte Volvoraggare utan blöjraggare, blöjraggare kör alla möjliga bilmärken men de flesta i trakterna här omkring och norrut kör runt i risiga 740/240 samt gamla Mercor. Men det syns väl om det är en entusiast som äger t.ex. 740n eller en blöjraggare, därav kan jag inte säga att det skulle vara specifikt för en Volvo ägare och bli kallad Volvoraggare för visst känner jag många Volvo entusiaster.

Svårt att upptäcka direkt. Volvoraggare i mina ögon är en entusiast som kör omkring i en mer eller mindre skabbig Vovo av äldre modell med typisk volvoraggarstyling av ekonomiska själ. Vissa av dem är normala, andra är extrema.

Sedan finns det andra entusiaster av dessa bilar, allt från de som kör fina originalare till mer eller mindre stylade.

smile

Jonas
iBruce
23 april 2010 · 124 Inlägg

laggey skrev:

T5Black skrev:
Jobbigt med 18 åriga volvo raggare som tror att dom har världen snyggaste och bästaste bil. Nu menar jag typ 240, 740 osv, att cruisa omkring i en hyffsad fräsch s60, v70 osv är helt okej. Bara jag slipper de dom där jävla plåthinkarna så är jag nöjd:P Tycker som är förbannat ful bara!

pappa betalar?

Inget snack om den saken wink

"Heeeeej dåååå"
z71
23 april 2010 · 53 Inlägg

haha,,,öppnar man käften här så händer det nog grejjer,,jävla skitdum tråd btw

Moparboy440
23 april 2010 · 4 682 Inlägg

T5Black skrev:
Jobbigt med 18 åriga volvo raggare som tror att dom har världen snyggaste och bästaste bil. Nu menar jag typ 240, 740 osv, att cruisa omkring i en hyffsad fräsch s60, v70 osv är helt okej. Bara jag slipper de dom där jävla plåthinkarna så är jag nöjd:P Tycker som är förbannat ful bara!

Öh,det är ju samma typ av personer bara att dom som kör v70 kör runt i en bil som deras farsor har betalat.
vanlig volvo raggare  =740
bortskämd volvo raggare=v70

Diabel
23 april 2010 · 172 Inlägg

Enligt mig är volvoraggare :

Ett gäng killar (oftast med keps) som snusar , spottar runt omkring , drömmer om en gammal rostig jänkare för att den är sååååååå BALL , hänger ofta  vid donken oftast i sällskap med 14-15 år gammla tjejer i mjukisbyxor som kan skryta för klasskompisar att de umgås med killar som har en bil.
För övrigt så dunkas det fjortistechno i bilar alla högtalare är slutkörda och slutsteget är endast kopplad till basslådan.
Väldigt mörkt tonade rutor , en jäääääääääävla massa luftgrannar i bilen , när antalet luftgrannar i bilen matchar antalet antener på bilen får föraren automatiskt en högre status i sitt gäng.
Extraljus är också viktigt. Har man inte råd med vettigt avgassystem så bygger man eget genom att borra ett håll i ljuddämparen.

Dekaler som beskriver hur grym föraren är eller hur ball bilen är är också populärt...



Men ja ... det är väl bara jag som ser så på volvoraggare:)

Kör du först så väntar jag där framme
Boostrider Försöker iaf
23 april 2010 · 1 998 Inlägg

Diabel skrev:
Enligt mig är volvoraggare :

Ett gäng killar (oftast med keps) som snusar , spottar runt omkring , drömmer om en gammal rostig jänkare för att den är sååååååå BALL , hänger ofta  vid donken oftast i sällskap med 14-15 år gammla tjejer i mjukisbyxor som kan skryta för klasskompisar att de umgås med killar som har en bil.
För övrigt så dunkas det fjortistechno i bilar alla högtalare är slutkörda och slutsteget är endast kopplad till basslådan.
Väldigt mörkt tonade rutor , en jäääääääääävla massa luftgrannar i bilen , när antalet luftgrannar i bilen matchar antalet antener på bilen får föraren automatiskt en högre status i sitt gäng.
Extraljus är också viktigt. Har man inte råd med vettigt avgassystem så bygger man eget genom att borra ett håll i ljuddämparen.

Dekaler som beskriver hur grym föraren är eller hur ball bilen är är också populärt...



Men ja ... det är väl bara jag som ser så på volvoraggare:)

Hahahahaha

Fyfan va bra de stämmer överens med vissa personer lol

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
FreddeK
23 april 2010 ·

kan tyvärr säga att dem jag sett med 740 osv som sommarbilar är rätt grisiga...svinar och grisar ner och ser rätt skabbiga ut=) men fine, alla är olika. Och lite kul ärdet ju att se dem ändå...då vet man att man är en bra människa=) hehe!

Senast redigerat av FreddeK (23 april 2010)

Hassoni
24 april 2010 · 92 Inlägg

Vad jag har märkt så skriver folk, Men bmw"raggare" har också tröjor eller kepsar... Det roliga är att alla egenskaper som har skrivits upp har just volvoraggarna dem andra raggarna kanske har 1 sak max 2 av det.

Hool
24 april 2010 · 1 067 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Asså volvoraggare är inte ordet jag är ute efter riktigt då det mest är en viss typ av personer som det gäller.

Man klär sig i skitiga jobbarkläder fastän man inte jobbar/jobbat.
Man är oseriös och gör ingenting riktigt(bilmässigt)
Man är är både rasist och nazist när någon av utländsk härkomst inte är närheten...
Man snackar skit och hävdar det ena och det andra om div. olika bilar osv.

Nu var det blöjraggare och inte Svensson vi diskuterade här va lol

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
MrJAM
24 april 2010 · 1 464 Inlägg

Diabel skrev:
Enligt mig är volvoraggare :

Ett gäng killar (oftast med keps) som snusar , spottar runt omkring , drömmer om en gammal rostig jänkare för att den är sååååååå BALL , hänger ofta  vid donken oftast i sällskap med 14-15 år gammla tjejer i mjukisbyxor som kan skryta för klasskompisar att de umgås med killar som har en bil.
För övrigt så dunkas det fjortistechno i bilar alla högtalare är slutkörda och slutsteget är endast kopplad till basslådan.
Väldigt mörkt tonade rutor , en jäääääääääävla massa luftgrannar i bilen , när antalet luftgrannar i bilen matchar antalet antener på bilen får föraren automatiskt en högre status i sitt gäng.
Extraljus är också viktigt. Har man inte råd med vettigt avgassystem så bygger man eget genom att borra ett håll i ljuddämparen.

Dekaler som beskriver hur grym föraren är eller hur ball bilen är är också populärt...



Men ja ... det är väl bara jag som ser så på volvoraggare:)

Det verkar som om du passerar genom min by dagligen! lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
FoXoN
24 april 2010 · 502 Inlägg

Kan inte se något fel alls. Bara för att man gillar ford så är man ingen Fortraggare. Man gillar vad man gillar helt enkelt. Jag själv älskar Audi, Bmw, Golf, och lite andra märken. Men inte blir jag en raggare för det. En raggare för min del är en person som gillar bilar mellan 1940-1975. Amerikanare. Men tycker inget illa om dom för det. Alla gillar sina prylar. smile

Jimmylainen
24 april 2010 · 420 Inlägg

Volvoraggare för mig är det som kör sletna 240/740/940, säkert sverigeflaggor på bakrutan.

Svinar, dräggar osv.

Ja ni fattar, det gillar jag inte.

calle2jz
24 april 2010 · 371 Inlägg

haha ärligt talat tongue
fan va folk är fjantiga..

Diabel
24 april 2010 · 172 Inlägg

Jag vill bara tilläga att jag har absolut inget emot volvo som bilar . Jag hatar bara folk som kör dem. Det kan vara nisse 18år som står utanför korvkiosken och börnar eller Gunnart 70 år som ligger i 60kmh i vänsterfil på en 90 väg tongue

Kör du först så väntar jag där framme
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang