Kolla på den sedanen som är längre upp den bygger på en 244/242 82 årsmodell med prylar tagna från en 86 års modell, inget som skiljer den bilen mot en vanlig 244 från 86 förutom att det är olika dörrar på den. Sen kollar du på den bilden jag la upp, den funkar nu. Det är alltså en bil som Volvo kallar 263, alltså den 3 dörrars Volvon som dom beskriver på Wikipedia. Den sedanen är inget som överhuvudtaget nämns på wikipedia. Det lustiga är att på den sidan dom hittat sedanen på skriver dom att bilen är från 82, men många prylar på den bilen kom först 86.
Men på Wikipedia är det ju 243 dom beskriver och inte 263:P
Kolla på den sedanen som är längre upp den bygger på en 244/242 82 årsmodell med prylar tagna från en 86 års modell, inget som skiljer den bilen mot en vanlig 244 från 86 förutom att det är olika dörrar på den. Sen kollar du på den bilden jag la upp, den funkar nu. Det är alltså en bil som Volvo kallar 263, alltså den 3 dörrars Volvon som dom beskriver på Wikipedia. Den sedanen är inget som överhuvudtaget nämns på wikipedia. Det lustiga är att på den sidan dom hittat sedanen på skriver dom att bilen är från 82, men många prylar på den bilen kom först 86.
Men på Wikipedia är det ju 243 dom beskriver och inte 263:P
Men lägg av! Fan läser du inte texten du klistrar in eller? Taget ur den texten du klippte ut ifrån Wikipedia, LÄS NOGA!
"Två stycken 3-dörrars halvkombimodeller av Volvo 240 och 260 togs fram som koncept under 1970-talet. En 3-dörrars Volvo 242 (eller 243 om man så vill) med en något kortad front och sportig framtoning samt en lite mer påkostad Volvo 263 GL"
Extrauppgifter Märke: Chrysler Drivhjul: Tvåhjulsdriven Modell: Grand Voyager 3.3 Hästkrafter: 174 Hk I trafik: 2005-05-31 Motorstorlek: 3301 cc Biltyp: Familjebuss CO2-utsläpp: 311 g/km Färg: Mörkröd
Extrauppgifter Märke: Chrysler Drivhjul: Tvåhjulsdriven Modell: Grand Voyager 3.3 Hästkrafter: 174 Hk I trafik: 2005-05-31 Motorstorlek: 3301 cc Biltyp: Familjebuss CO2-utsläpp: 311 g/km Färg: Mörkröd
Måste va ett jäkla svårt jobb å va bilhandlare. .spec när man inte vet vilka bilar man har... eller ser skillnad på dom.
Måste va ett jäkla svårt jobb å va bilhandlare. .spec när man inte vet vilka bilar man har... eller ser skillnad på dom.
En gissning är att de har skrivit en bokstav eller siffra fel i registreringsnumret när de gjort annonsen.
En gissning är att de har skrivit en bokstav eller siffra fel i registreringsnumret när de gjort annonsen.
men dom är väl fortfarande läskunniga och borde kunna läsa igenom annonsen innan den godkänns.
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Jag skämtar inte. Jag ser inte skillnaden! Det är i princip samma bil förutom att den sista är gjord av Dodge och inte Chrysler! Så man kan ju inte alltid vara så taskiga mot bilhandlare! Det är ju så att alla indianer inte sitter i kanoten för vissa