2452
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

241 Inlägg
21 juli 2013
volvo1988 skrev:
Leo86 skrev:
volvo1988 skrev:
Denna annonsen måste ju platsa in här.
http://www.fyndbörsen.se/kuriosa/stor_u … vla/53371/

Varken den passar in eller inte.

Vad mer exakt är det roliga i denna tavla?
Om den nu är äkta vara så finns det inget som är lustigt med annonsen.

Mvh

Läste du priset???? 40000 kr

Var ju ändå inget roligt med det. Är det äkta konst så kan 40.000 kr vara en liten summa

Saab forever wolf in sheeps clothing

1 468 Inlägg
21 juli 2013
Iggge skrev:
volvo1988 skrev:
Leo86 skrev:

Mvh

Var ju ändå inget roligt med det. Är det äkta konst så kan 40.000 kr vara en liten summa

Precis så som jag poängterade ganska direkt. Volvo1988 roll

Hade det dock varit en volvo 740 eller dyligt hade vi nog gapskrattat en hel kväll däremot. lol
Senast redigerat av Leo86 (21 juli 2013)

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
21 juli 2013
http://www.blocket.se/gavleborg/NISSAN_ … 11&w=3

http://www.blocket.se/helsingborg/Mazda … 11&w=3
Hänger inte riktigt med på varför man skriver att nyckeln varit borta.
Låter som att man säger, köp den men den kan bli snodd från dig...
Senast redigerat av Joxson (21 juli 2013)

huh?
10 427 Inlägg
21 juli 2013
Joxson skrev:
http://www.blocket.se/gavleborg/NISSAN_TARGA_med_Ferrari_look_48086246.htm?ca=11&w=3

Ferrarilook utan Ferrari-emblem överallt hade ju vart mer acceptabelt tongue

7 489 Inlägg
21 juli 2013
bud som jag kan godta,, haha jag hade bjudit en kopp kaffe och 2 muffins,
1 den fulaste Nissan efter Nissan  pjuke
2 TÖNTIG

711 Inlägg
21 juli 2013
Iggge skrev:
volvo1988 skrev:
Leo86 skrev:

Mvh

40.000kr och man ser vad det är,40miljoner för en picasso och du ser inte vad det är.Såvida man inte tagit syra
och flummar på....

4 263 Inlägg
21 juli 2013
Leo86 skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Volvo_740_T5_48275039.htm?ca=14&w=1

Ja jo hej du... 200.000:-

Vaknade han sen eller?

Om jag var på jakt efter en fet 740 med mycket effekt så hade jag nog kunnat tänka mig betala det.
Min bror håller på med ett ganska serriöst 740 Turbobygge och han är snart uppe i 100K på bara delar. Och då är bilen fortfarande inte körklar.

Men jag tror inte heller han får 200K för bilen, men den är nog värt det och mer om man ser till delar och framförallt arbetstid. Bara precisionturbon kosta väl närmare 20K.

894 Inlägg
21 juli 2013
zemet skrev:
Leo86 skrev:

Vaknade han sen eller?

Om jag var på jakt efter en fet 740 med mycket effekt så hade jag nog kunnat tänka mig betala det.
Min bror håller på med ett ganska serriöst 740 Turbobygge och han är snart uppe i 100K på bara delar. Och då är bilen fortfarande inte körklar.

Men jag tror inte heller han får 200K för bilen, men den är nog värt det och mer om man ser till delar och framförallt arbetstid. Bara precisionturbon kosta väl närmare 20K.

Man får aldrig betalt för allt man gjort för på en bil och en gammal 740 får man aldrig 200000 för ovasett vad man gjort, sen är det ett grymt jobb han gjort ja men ett jävla överpris ochså

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

241 Inlägg
22 juli 2013
stoltosmart skrev:
zemet skrev:
Leo86 skrev:

Vaknade han sen eller?

Man får aldrig betalt för allt man gjort för på en bil och en gammal 740 får man aldrig 200000 för ovasett vad man gjort, sen är det ett grymt jobb han gjort ja men ett jävla överpris ochså

Max 100.000 skulle jag ge

Saab forever wolf in sheeps clothing

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 juli 2013
Boys...Gällande den där 740 för mellan 150-200" (står ju så i annonsen). Ja det är MASSOR med pengar. Bilen ser tokfin ut, o dessutom verkar det vara ett mycket seriöst bygge, i minsta detalj. Börjar man räkna på vad det skulle bygga en liknande bil, lika seriöst, så inser man rätt snabbt att 150-200" är ett bra pris. Dessutom är bilen laglig med den nya motorn då den registrerats som ombyggt fordon. Ni som skriver att ni inte vill ge mer än max 100" har  varken förstått eller har en längtan efter att ha en bil långt utöver det vanliga. Om ni nån gång i livet ger er på ett liknande bygge av tex en 740, så kommer ni inse ganska snart att den här "tokdyra" 740 för typ 175" var ju rentutav ett fynd...Jag har själv aldrig gjort ett sådant här jobb, däremot några "idiotrenoveringar", renoveringar som spårat ur totalt o blivit alldeles alldeles för omfattande o dyra. Jag kunde lika gärna köpt den allra allra dyraste av respektive bilmodell (vi snackar om de som begär typ 30000€ för en bil som normalt ligger kring 10-12000€) o fortfarande kommit undan MYCKET billigare... Bilar som dessa finner alltid sin nya ägare, även om det tar tid, o tro mig han kommer få i de regionerna han nämner, men inte av er som kör dekaltrimmade trötta Golf,Kia eller Hyndai. Jag är inte intresserade av bilen i fråga men hade det varit en M3 E36  byggd lika seriöst med en 3.2 spis med kompressor på iaf 600 kusar på bakdäcken så hade jag varit villig att ge uppåt 250", o det mina herrar hade varit rena fyndpriset.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Självlärd
3 083 Inlägg
22 juli 2013
dawwe skrev:
Boys...Gällande den där 740 för mellan 150-200" (står ju så i annonsen). Ja det är MASSOR med pengar. Bilen ser tokfin ut, o dessutom verkar det vara ett mycket seriöst bygge, i minsta detalj. Börjar man räkna på vad det skulle bygga en liknande bil, lika seriöst, så inser man rätt snabbt att 150-200" är ett bra pris. Dessutom är bilen laglig med den nya motorn då den registrerats som ombyggt fordon. Ni som skriver att ni inte vill ge mer än max 100" har  varken förstått eller har en längtan efter att ha en bil långt utöver det vanliga. Om ni nån gång i livet ger er på ett liknande bygge av tex en 740, så kommer ni inse ganska snart att den här "tokdyra" 740 för typ 175" var ju rentutav ett fynd...Jag har själv aldrig gjort ett sådant här jobb, däremot några "idiotrenoveringar", renoveringar som spårat ur totalt o blivit alldeles alldeles för omfattande o dyra. Jag kunde lika gärna köpt den allra allra dyraste av respektive bilmodell (vi snackar om de som begär typ 30000€ för en bil som normalt ligger kring 10-12000€) o fortfarande kommit undan MYCKET billigare... Bilar som dessa finner alltid sin nya ägare, även om det tar tid, o tro mig han kommer få i de regionerna han nämner, men inte av er som kör dekaltrimmade trötta Golf,Kia eller Hyndai. Jag är inte intresserade av bilen i fråga men hade det varit en M3 E36  byggd lika seriöst med en 3.2 spis med kompressor på iaf 600 kusar på bakdäcken så hade jag varit villig att ge uppåt 250", o det mina herrar hade varit rena fyndpriset.

Jo det är en jävla massa pengar och jobbtimmar nerlagt i ett sådant bygge. Men det är fortfarande en äcklig 740. Finns ju bra mycket roligare bilar o köpa för 200 loppor.. Finns inga argument för att köpa en 740 för 200tkr

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

231 Inlägg
22 juli 2013
Volvo142_73a skrev:
dawwe skrev:

Jo det är en jävla massa pengar och jobbtimmar nerlagt i ett sådant bygge. Men det är fortfarande en äcklig 740. Finns ju bra mycket roligare bilar o köpa för 200 loppor.. Finns inga argument för att köpa en 740 för 200tkr

Där håller jag med dig Volvo142_73a.
Jag själv skulle aldrig ge mer än max 10:000 fär en 740.
Men finns ju säkert någon Volvo kille i Sverige som vill ha en sådan men inte har tiden eller platsen att bygga en själv.
Sen sätter ju de flesta ett högt pris så man kan pruta på de och han får vad han vill ha iaf.

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 juli 2013
Jag gillar inte Volvo, det minsta. Men om vi skall vara helt ärliga, hur mycket "äcklig 740" är det kvar av den bilen egentligen? Motor, hjulupphängning mm är "fixat". Vet inte vilken effekt bilen har men jag antar att det är något mer än de angivna 212 kusarna, förmodligen runt 500 kusar, o gissningsvis väghållning OCH bromsar därefter, allt snyggt o prydligt paketerat. Se dig nu omkring efter en bil för runt 175" som är i liknande skick, med liknande prestanda så ser du att det är inte helt lätt att hitta de...Nej, ful-chippade, bruksiga EVO osv spelar inte i samma division. I mina ögon spelar denna bil i ungefär samma division som BMW M3 E46 "Loaded", om du nu känner till den...Som sagt, man lär sig uppskatta allt jobb som gjorts när man gjort resan själv några gånger, först då inser man hur jäkla prisvärt det kan vara, OM man nu funderar på att bygga en liknande bil...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
22 juli 2013
Funderar man på att bygga en liknande bil vet man förhoppningsvis hur mycket jobb och svårt det är samt att det kostar en massa pengar. Men har man börjat planera ett bygge i den klassen är det nog få som bara längtar efter den färdiga bilen. Själva byggandet är antagligen det man är ute efter i första hand men givetvis finns längtan efter den färdiga bilen, som man skapat själv och plöjt ner en massa tid oh pengar i.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

14 376 Inlägg
22 juli 2013

Ser inte det lustiga. Du får gärna tala om det för mig.

/Benny

Karosstekniker
288 Inlägg
22 juli 2013
Vettemannen skrev:

/Benny

"automatlådan växlar som en dröm både i sport och ekonomi och har aldrig krånglat dricker verken vatten eller olja!"

"Avgasvärdslampan lyser pga uppställt laddtrycks så den får mer avgaser"

My Drinking Team Has A Racing Problem

14 376 Inlägg
22 juli 2013
WhoZWoddl3r skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

"automatlådan växlar som en dröm både i sport och ekonomi och har aldrig krånglat dricker verken vatten eller olja!"

Fyfan, det där tänkte jag inte på. Jaa, det var ju lite lustigt iaf. Du ser, ibland upptäcker man inte det roliga!!

/Benny

Självlärd
3 083 Inlägg
22 juli 2013
BoB__ skrev:
Volvo142_73a skrev:
dawwe skrev:

Där håller jag med dig Volvo142_73a.
Jag själv skulle aldrig ge mer än max 10:000 fär en 740.
Men finns ju säkert någon Volvo kille i Sverige som vill ha en sådan men inte har tiden eller platsen att bygga en själv.
Sen sätter ju de flesta ett högt pris så man kan pruta på de och han får vad han vill ha iaf.

Jag hade inte ens gett 1000kr för en 740 wink. Nåja nog diskuterat om det tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 160 Inlägg
22 juli 2013
Vettemannen skrev:
WhoZWoddl3r skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Fyfan, det där tänkte jag inte på. Jaa, det var ju lite lustigt iaf. Du ser, ibland upptäcker man inte det roliga!!

/Benny

trodde de va  turbo=inget körkort

Sök