Jag tror de flesta här inne kör hellre en original 740 än en original RX4. RX4 är vad jag skulle vilja kalla en "frisörsbil" till utseendet, ungefär som MB CLK, BMW Z serien, Peugeot 206 osv...
Du har fortfarande INTE förstått att det finns INTE mycket att välja på för runt 150-200" OM man vill ha en så välbyggd bil om den där 740 verkar vara. Ja du kan få en 20 år nyare BMW 335i för samma peng, går som ett skott, ser bra ut osv. Men en sådan bil är inte ens i närheten av den där 740 om man ser till hur påkostad den är... 335i är en "daily driver" en bil man förmodligen inte bryr sig så mycket om utan kör med den i ur och skur över stock och sten. Men den där 740 blir (för del flesta antar jag) nån form av entusiast bil, en bil man kör med vid väl valda tillfällen, o kör den som den är tänkt att köras. Försök o förstå att en sån där 740 (eller vilken annan bil som helst) som det lagts ner så mycket tid o pengar på är en unik bil, att bygga en likadan kommer kosta mycket mycket mer, ja om man nu inte kan göra allt jobb själv för då landar man nog runt 150"-200" gissar jag. Kommer ihåg för några år sedan när "Deamon Supran" var till salu, prislapp runt 500-600". Typ 800 kusar, påkostad. Du anser väl att även den var groteskt övervärderad o skulle kosta runt 150"... Förvisso tycker jag att 500-600" var i överkant för den bilen, men runt 400" tyckte jag då att jag kunde ge, men det hade han aldrig gått med på gissar jag...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure