3393
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

228 Inlägg
22 juli 2013
dawwe skrev:
Boys...Gällande den där 740 för mellan 150-200" (står ju så i annonsen). Ja det är MASSOR med pengar. Bilen ser tokfin ut, o dessutom verkar det vara ett mycket seriöst bygge, i minsta detalj. Börjar man räkna på vad det skulle bygga en liknande bil, lika seriöst, så inser man rätt snabbt att 150-200" är ett bra pris. Dessutom är bilen laglig med den nya motorn då den registrerats som ombyggt fordon. Ni som skriver att ni inte vill ge mer än max 100" har  varken förstått eller har en längtan efter att ha en bil långt utöver det vanliga. Om ni nån gång i livet ger er på ett liknande bygge av tex en 740, så kommer ni inse ganska snart att den här "tokdyra" 740 för typ 175" var ju rentutav ett fynd...Jag har själv aldrig gjort ett sådant här jobb, däremot några "idiotrenoveringar", renoveringar som spårat ur totalt o blivit alldeles alldeles för omfattande o dyra. Jag kunde lika gärna köpt den allra allra dyraste av respektive bilmodell (vi snackar om de som begär typ 30000€ för en bil som normalt ligger kring 10-12000€) o fortfarande kommit undan MYCKET billigare... Bilar som dessa finner alltid sin nya ägare, även om det tar tid, o tro mig han kommer få i de regionerna han nämner, men inte av er som kör dekaltrimmade trötta Golf,Kia eller Hyndai. Jag är inte intresserade av bilen i fråga men hade det varit en M3 E36  byggd lika seriöst med en 3.2 spis med kompressor på iaf 600 kusar på bakdäcken så hade jag varit villig att ge uppåt 250", o det mina herrar hade varit rena fyndpriset.

Bra skrivet!
Dom som inte förstår hur många timmar det är nerlagt på den bilen kan fortsätta drifta med sina 740:is på 165 breda 14 tums däck med original hjulupphängning och säga att dom kan drifta. Känner Stefan som byggt bilen, och kan säga att det finns inte många i Sverige som är sån perfektionist. Alla som tycker det är dyrt kan ju bygga en lika seriös bil själv och kolla om dom kommer billigare undan.

Mvh

4 263 Inlägg
22 juli 2013
Kamberg skrev:
dawwe skrev:
Boys...Gällande den där 740 för mellan 150-200" (står ju så i annonsen). Ja det är MASSOR med pengar. Bilen ser tokfin ut, o dessutom verkar det vara ett mycket seriöst bygge, i minsta detalj. Börjar man räkna på vad det skulle bygga en liknande bil, lika seriöst, så inser man rätt snabbt att 150-200" är ett bra pris. Dessutom är bilen laglig med den nya motorn då den registrerats som ombyggt fordon. Ni som skriver att ni inte vill ge mer än max 100" har  varken förstått eller har en längtan efter att ha en bil långt utöver det vanliga. Om ni nån gång i livet ger er på ett liknande bygge av tex en 740, så kommer ni inse ganska snart att den här "tokdyra" 740 för typ 175" var ju rentutav ett fynd...Jag har själv aldrig gjort ett sådant här jobb, däremot några "idiotrenoveringar", renoveringar som spårat ur totalt o blivit alldeles alldeles för omfattande o dyra. Jag kunde lika gärna köpt den allra allra dyraste av respektive bilmodell (vi snackar om de som begär typ 30000€ för en bil som normalt ligger kring 10-12000€) o fortfarande kommit undan MYCKET billigare... Bilar som dessa finner alltid sin nya ägare, även om det tar tid, o tro mig han kommer få i de regionerna han nämner, men inte av er som kör dekaltrimmade trötta Golf,Kia eller Hyndai. Jag är inte intresserade av bilen i fråga men hade det varit en M3 E36  byggd lika seriöst med en 3.2 spis med kompressor på iaf 600 kusar på bakdäcken så hade jag varit villig att ge uppåt 250", o det mina herrar hade varit rena fyndpriset.

Bra skrivet!
Dom som inte förstår hur många timmar det är nerlagt på den bilen kan fortsätta drifta med sina 740:is på 165 breda 14 tums däck med original hjulupphängning och säga att dom kan drifta. Känner Stefan som byggt bilen, och kan säga att det finns inte många i Sverige som är sån perfektionist. Alla som tycker det är dyrt kan ju bygga en lika seriös bil själv och kolla om dom kommer billigare undan.

Mvh

Helt rätt.

Men det är svårt att hitta en köpare:(
Så tror inte han får sålt sin bil för 200K tyvärr:(

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
22 juli 2013
Som sagt så bygger nog folk hellre för dom pengarna, bara för att få bygga.

Lägger man ut 200 000kr på en Volvo 740 så är pengar inte största problemet, då kan man lika gärna bygga själv och skjuta till en slant. Nog förstår folk att det är mycket pengar nerlagt i 740:in, men dessa får man ej tillbaka på ett fordon.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

228 Inlägg
22 juli 2013
RannerKing skrev:

Lägger man ut 200 000kr på en Volvo 740 så är pengar inte största problemet, då kan man lika gärna bygga själv och skjuta till en slant. Nog förstår folk att det är mycket pengar nerlagt i 740:in, men dessa får man ej tillbaka på ett fordon.

Klart man kan bygga själv, men han har ju inte byggt den på EN vinter direkt smile. Han har säkert hållit på i 5-6 år iaf. Men vill man ha en nyckelfärdig bil ist för att lägga några år och en ännu större summa pengar så är det lite smidigare o köpa färdigt. Finns inget som är fusk på den bilen. En bild säger mer än 1000 ord stämmer inte på denna bilen smile, den måste ses.

Mvh

1 468 Inlägg
22 juli 2013
RannerKing skrev:

Men alltså. själva poängen i det hela. man lägger inte 200k på en gammal 740!

Varför inte köpa en från början rolig bil o göra den ännu roligare?

Jag vet en del som lagt ner flera år på bilar o byggt om dom fullständigt inför bana eller streetrace så förstår innerbörden. men varför en gammal 740. just den poängen förstår jag inte.

Personligt tycke självklart så behöver inte någon dryg människa okomma oställa sig på tvären. lol

894 Inlägg
22 juli 2013
http://www.blocket.se/ostergotland/Seat … 14&w=1

Hej överpris värderar man bilen så ska man få mellan 31100-37400 för den privat

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

4 637 Inlägg
22 juli 2013
Ojoj, nu ska folk i tråden gnälla på folk som inte har samma smak som sig själv. Är detta ett dårhus? Vissa gillar 740, andra Supror, Golfar eller vad som helst. Ända skillnaden är olika smak, en helt naturlig sak. Skitsamma ju.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
22 juli 2013
stoltosmart skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Seat_Leon_1_8t_topsport_48306502.htm?ca=14&w=1

Hej överpris värderar man bilen så ska man få mellan 31100-37400 för den privat

Alltid dessa "ljudsystem finns installerat men det ingår inte"... sälj bilen som den är eller nämn inte ens ljudfan.

Livet är för kort för att äga Volvo.

231 Inlägg
23 juli 2013
Volvo142_73a skrev:
BoB__ skrev:
Volvo142_73a skrev:

Jo det är en jävla massa pengar och jobbtimmar nerlagt i ett sådant bygge. Men det är fortfarande en äcklig 740. Finns ju bra mycket roligare bilar o köpa för 200 loppor.. Finns inga argument för att köpa en 740 för 200tkr

Där håller jag med dig Volvo142_73a.
Jag själv skulle aldrig ge mer än max 10:000 fär en 740.
Men finns ju säkert någon Volvo kille i Sverige som vill ha en sådan men inte har tiden eller platsen att bygga en själv.
Sen sätter ju de flesta ett högt pris så man kan pruta på de och han får vad han vill ha iaf.

Jag hade inte ens gett 1000kr för en 740 wink. Nåja nog diskuterat om det tongue

Max 10:000 reggad med t5 motorn. Utan den max 500 kr. tongue
Har aldrig gillat 740 och kommer aldrig göra.

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 juli 2013
Bob: Du äger ju förmodligen en av världshistoriens fulaste bilar nånsin, en bil som man INTE kan få att se vettig ut, ens med smakfull styling. Scenic RX4 är en total katastrof, grotesk. Så jag tycker INTE du skall klanka ner på de som gillar Voflo 740. Ja den är asful den med, MEN man kan få de att se rätt OK ut med lite smakfull styling, faktum är att den där för mellan 150-200" ser faktiskt rätt OK ut, om jag får säg.

Om du ger mig 20000 så gör jag dig en tjänst, ser till att din Scenic far med full fart rakt ut över en kajkant o rätt ner i Östersjön så den hamnar där den hör hemma o ser till att den får ligga kvar där. Fundera på erbjudandet, det är ett bra erbjudande o du kommer undan billigt, dessutom slipper du bli sedd i bilen...*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

231 Inlägg
23 juli 2013
dawwe skrev:
Bob: Du äger ju förmodligen en av världshistoriens fulaste bilar nånsin, en bil som man INTE kan få att se vettig ut, ens med smakfull styling. Scenic RX4 är en total katastrof, grotesk. Så jag tycker INTE du skall klanka ner på de som gillar Voflo 740. Ja den är asful den med, MEN man kan få de att se rätt OK ut med lite smakfull styling, faktum är att den där för mellan 150-200" ser faktiskt rätt OK ut, om jag får säg.

Om du ger mig 20000 så gör jag dig en tjänst, ser till att din Scenic far med full fart rakt ut över en kajkant o rätt ner i Östersjön så den hamnar där den hör hemma o ser till att den får ligga kvar där. Fundera på erbjudandet, det är ett bra erbjudande o du kommer undan billigt, dessutom slipper du bli sedd i bilen...*haha*

Ja du. Fick bilen för kostnaden av frimärket till ägarbytet vilket var 6 kr, och jag tycker inte heller bilen är snygg eller speciellt bra. Men kör fortfarande hellre Scenicen än en Volvo 740.
Och sen, vem i helvete skulle ens försöka styla en fransk skitbil som den. Om man ens försöker de så är man ju dum i huvudet.

Sen förstår jag inte varför du fick ett sånt jävla ryck för sa en sak som nog jävligt många håller med om.
Okej, just denna värd mer än en vanlig. Men det är nog inte många som betalar den summan för en 740. Hur mycket som än är gjort med den.

Det finns så mycket annat att välja på om man nu ska lägga 150-200k på en bil.

Och nu tycker jag vi skiter i detta och återgår till ämnet som det ska handla om här.

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 juli 2013
Jag tror de flesta här inne kör hellre en original 740 än en original RX4. RX4 är vad jag skulle vilja kalla en "frisörsbil" till utseendet, ungefär som MB CLK, BMW Z serien, Peugeot 206 osv...
Du har fortfarande INTE förstått att det finns INTE mycket att välja på för runt 150-200" OM man vill ha en så välbyggd bil om den där 740 verkar vara. Ja du kan få en 20 år nyare BMW 335i för samma peng, går som ett skott, ser bra ut osv. Men en sådan bil är inte ens i närheten av den där 740 om man ser till hur påkostad den är... 335i är en "daily driver" en bil man förmodligen inte bryr sig så mycket om utan kör med den i ur och skur över stock och sten. Men den där 740 blir (för del flesta antar jag) nån form av entusiast bil, en bil man kör med vid väl valda tillfällen, o kör den som den är tänkt att köras. Försök o förstå att en sån där 740 (eller vilken annan bil som helst) som det lagts ner så mycket tid o pengar på är en unik bil, att bygga en likadan kommer kosta mycket mycket mer, ja om man nu inte kan göra allt jobb själv för då landar man nog runt 150"-200" gissar jag. Kommer ihåg för några år sedan när "Deamon Supran" var till salu, prislapp runt 500-600". Typ 800 kusar, påkostad. Du anser väl att även den var groteskt övervärderad o skulle kosta runt 150"... Förvisso tycker jag att 500-600" var i överkant för den bilen, men runt 400" tyckte jag då att jag kunde ge, men det hade han aldrig gått med på gissar jag...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
23 juli 2013
1500 max för en 740 oavsett hur den är.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

127 Inlägg
23 juli 2013
Har ni hakat upp er på denna 740 eller? det bra många sidor nu om denna 740... Dags att släppa den och återgå till just vad denna tråd handlar om " Lustiga annonser - fordon "

7 490 Inlägg
23 juli 2013
Malki skrev:
Har ni hakat upp er på denna 740 eller? det bra många sidor nu om denna 740... Dags att släppa den och återgå till just vad denna tråd handlar om " Lustiga annonser - fordon "

ja jag tänkte precis desamma. SKIT i den nu,, vi andra skiter totalt i om ni vill ge 500-eller max 5000 för en 740,,

Ustkaka
506 Inlägg
23 juli 2013
RannerKing skrev:

Och vill man inte bygga utan ha en färdig bil bara att nyckla igång, och råkar ha 200 loppor liggandes...
Ja då kan man välja bland dessa T.ex.:

Maserati 3200 GT -00
Porsche 911 Carrera 4 (996) -00
BMW M3 COUPE SVENSKSÅLD/CSL/KARBON/3800mil -02
Ford Mustang GT, kompressoröverladdad 463 häs -05
Volvo 740 T5 -87

Klart man väljer 740n?! hmm

(källa Blocket.se)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

jasse26
23 juli 2013
Sami-B skrev:
RannerKing skrev:

Och vill man inte bygga utan ha en färdig bil bara att nyckla igång, och råkar ha 200 loppor liggandes...

Maserati 3200 GT -00
Volvo 740 T5 -87

(källa Blocket.se)

lol jag väljer Porsche

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 juli 2013
dawwe skrev:

Var ganska exakt såhär jag satt och tänkte smile
Troligen har han ingen jävla koll på bilar alls utan har bara läst att surfötti är en raggarbil för 18 åringar och ska enhjula i rondellerna och måste hålla statusen högt.

Denna bilen i fråga är ju många gånger bättre och prisvärd än alla gamla E36 turbo som gå på dryga 100K på blocket.
Spelar ingen direkt roll att det är en kantig Volvo från början, nu ser den bättre ut och presterar fan så bra.

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 juli 2013
jasse26 skrev:
Sami-B skrev:
RannerKing skrev:

Maserati 3200 GT -00
Volvo 740 T5 -87

(källa Blocket.se)

lol jag väljer Porsche

Att Volvon kör ifrån dom alla både rakt fram, på bredden och på banan är inte att betänka eller?

Autotech

5 111 Inlägg
23 juli 2013
granadadr skrev:
Malki skrev:

ja jag tänkte precis desamma. SKIT i den nu,, vi andra skiter totalt i om ni vill ge 500-eller max 5000 för en 740,,

Nej nej, någon har nämnt Volvo 740 i en tråd, klart det måste vara 10 sidor diskussion om denna ständigt lika kontroversiella bilmodell då, jag tror aldrig Volvo hade vågat lansera den om de bara hade vetat följderna av deras agerande... lol

Sök