3416
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

827 Inlägg
21 december 2013
Scoore skrev:
http://www.blocket.se/sodermanland/Salja_Audi_A6_1_8_T__Ny_beskttade_51222454.htm?ca=12&w=2

Tur det fanns växellåda.

Vad betyder " alla bilen smala chakt" ?

Så som den står  går den väl inte ens igenom en besiktning?
Tänkte på rosthålet i framskärmen, får man inte en 2´a för "vassa kanter" när det e såna skador utvändigt?
Senast redigerat av Andree (21 december 2013)

827 Inlägg
21 december 2013
Pendulum skrev:
dawwe skrev:
Hade fyra alu 15" fälgar med däck om ca 5 mm ute på annons, minns jag rätt begärde jag 1300-1400. Det ringde en "Ibrahim" o sa: "Kompisch, jag såg likadana för 700 förra veckan, sälj till mig för 700". Jag: "Jasså? Dessa kostar 1400, du skulle köpt de där för 700 i förra veckan!. *klick*". Sedan ringde det en "Svenne", han ville komma o kika på de...Absolut! Han kikade o tyckte de såg bra ut o frågade till slut, med skamsen röst "Man skulle inte kunna få de för 1200?". Jag: "Abslout, inga problem". Hade även gått med på 1000 som var mitt lägsta pris, men såna där "Ibrahim" som vrålprutar redan i telefon kommer ju inte vilja ger mer än max 500 när/om de väl kommer o kika...

O till alla antirasister: Nej jag är ingen rasse, eller nationalist. Jag är banne mig utomnordisk*haha*

Hade en uppsättning vinterdäck till BMW över i höstas som jag la på blocket. Ett stort misstag som jag inte kommer göra om. Det ringde mer än en och de va ungefär som du beskriver med varenda en.

Har lagt ut min e60 med 20" på blocket, hur jävla kul tror du det e??!!
Fått 5-6 bud både via mail och på telefon där dom erbjudit mig 50-60.000kr och då låg mitt utsatta pris på 90.000kr...
Dom flesta fake-nickar med typ "Johan" elr nåt liknande sen kollar man mejladressen... "acchmeed@persiskamattor.com".
Sen ger dom sig inte heller, en som buda via mejl svara jag bara "Nej" till, då ringde han dagen efter o förklara att han gett mig ett bud på 60 och att ja bara svarat nej och undrade varför.
En annan tjata som fan på sms fast ja sluta svara efter han skrev "vad man begär och vad man får är två skilda saker".
Enda nackdelen med att äga en BMW är dagen då du ska sälja den.

Forummoderator
18 329 Inlägg
21 december 2013
Andree skrev:
Pendulum skrev:
dawwe skrev:
Hade fyra alu 15" fälgar med däck om ca 5 mm ute på annons, minns jag rätt begärde jag 1300-1400. Det ringde en "Ibrahim" o sa: "Kompisch, jag såg likadana för 700 förra veckan, sälj till mig för 700". Jag: "Jasså? Dessa kostar 1400, du skulle köpt de där för 700 i förra veckan!. *klick*". Sedan ringde det en "Svenne", han ville komma o kika på de...Absolut! Han kikade o tyckte de såg bra ut o frågade till slut, med skamsen röst "Man skulle inte kunna få de för 1200?". Jag: "Abslout, inga problem". Hade även gått med på 1000 som var mitt lägsta pris, men såna där "Ibrahim" som vrålprutar redan i telefon kommer ju inte vilja ger mer än max 500 när/om de väl kommer o kika...

O till alla antirasister: Nej jag är ingen rasse, eller nationalist. Jag är banne mig utomnordisk*haha*

Hade en uppsättning vinterdäck till BMW över i höstas som jag la på blocket. Ett stort misstag som jag inte kommer göra om. Det ringde mer än en och de va ungefär som du beskriver med varenda en.

Har lagt ut min e60 med 20" på blocket, hur jävla kul tror du det e??!!
Fått 5-6 bud både via mail och på telefon där dom erbjudit mig 50-60.000kr och då låg mitt utsatta pris på 90.000kr...
Dom flesta fake-nickar med typ "Johan" elr nåt liknande sen kollar man mejladressen... "acchmeed@persiskamattor.com".
Sen ger dom sig inte heller, en som buda via mejl svara jag bara "Nej" till, då ringde han dagen efter o förklara att han gett mig ett bud på 60 och att ja bara svarat nej och undrade varför.
En annan tjata som fan på sms fast ja sluta svara efter han skrev "vad man begär och vad man får är två skilda saker".
Enda nackdelen med att äga en BMW är dagen då du ska sälja den.

Du får 50 tkr kompis. Den är inte värd mer. Jag har sålt en och annan MB i mitt liv. Samma problem :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 298 Inlägg
21 december 2013
kenth66 skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A6_2_0_TDI_Avant_Sv_sald_Automat_51260839.htm?ca=15&w=1

Hittar inte det roliga i denna? tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 524 Inlägg
21 december 2013
Vettemannen skrev:
Bullet--- skrev:
Johan85 skrev:
alla som hånar gamla volvos kommer få på näbben när vi som sitter på fina 2/7/900or säljer dom om 10 år:)

240in är lika utrotad som 140in är redan och 740in är inte långt ifrån:)

och då menar ja inte volvoraggar bilar utan fina exemplar:)

kan dom sitta med sina japaner som bara ratten finns kvar av för resten rostat bort:)

Skulle kunna säga samma sak om er.

Alla ni som hånar gamla japanare kommer få på näbben när vi sitter på fina gamla bilar vi också. Och alla japanare rostar inte sönder, det beror på taskiga ägare som inte skyddar dem tillräckligt. wink

Precis som att alla volvoägare är volvoraggare som kör omkring med 240is med kapade fjädrar, bucklig och rostig kaross, och burnar på en parkering när varenda tillfälle ges.

Jag tror att nästan alla dessa gamla bilar kommer att överleva dagens högteknologiska bilar som knappt kommer att få fira 10-årssdagen. De flesta hamnar i skrotpressen och blir en liten kub.

/Benny

Haha! Sådär lät det väl för tio år sedan också..

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

dab-master
166 Inlägg
21 december 2013
Pendulum skrev:
kenth66 skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A6_2_0_TDI_Avant_Sv_sald_Automat_51260839.htm?ca=15&w=1

Info: Automatisk växellåda, Diesel, Info: Automatisk växellåda, Info: Automatisk växellåda,  ?

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

1 298 Inlägg
21 december 2013
HampeB skrev:
Pendulum skrev:
kenth66 skrev:

Info: Automatisk växellåda, Diesel, Info: Automatisk växellåda, Info: Automatisk växellåda,  ?

Haha hur kunde man missa de. :p

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Forummoderator
26 484 Inlägg
21 december 2013
kenth66 skrev:

Jag ser inte det lustiga..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 524 Inlägg
21 december 2013
Mack skrev:
kenth66 skrev:

Jag ser inte det lustiga..?

Jag tror den har automatlåda, men jag är inte säker

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

26 Inlägg
21 december 2013
kenth66 skrev:

Vad var det lustiga? Jag som är ouppmärksam?

EDIT: Förlåt, missade en hel sida i tråden, såg inte att en del svarat samma, ber om ursäkt!
Senast redigerat av kalibo (21 december 2013)

Finraggare
2 381 Inlägg
21 december 2013
kalibo skrev:
kenth66 skrev:

Vad var det lustiga? Jag som är ouppmärksam?

bara att de skriver automatlåda typ 4 gånger i rad. Inte speciellt kul.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

951 Inlägg
21 december 2013
Bullet--- skrev:
Johan85 skrev:
alla som hånar gamla volvos kommer få på näbben när vi som sitter på fina 2/7/900or säljer dom om 10 år:)

kan dom sitta med sina japaner som bara ratten finns kvar av för resten rostat bort:)

Skulle kunna säga samma sak om er.

Alla ni som hånar gamla japanare kommer få på näbben när vi sitter på fina gamla bilar vi också. Och alla japanare rostar inte sönder, det beror på taskiga ägare som inte skyddar dem tillräckligt. wink

Precis som att alla volvoägare är volvoraggare som kör omkring med 240is med kapade fjädrar, bucklig och rostig kaross, och burnar på en parkering när varenda tillfälle ges.

helt rätt big_smile japs bilar 4 life hehe.

1 537 Inlägg
21 december 2013
trubbelturbo skrev:
Vettemannen skrev:
Jag tror att nästan alla dessa gamla bilar kommer att överleva dagens högteknologiska bilar som knappt kommer att få fira 10-årssdagen. De flesta hamnar i skrotpressen och blir en liten kub.

/Benny

Haha! Sådär lät det väl för tio år sedan också..

Jag tänkte precis samma sak big_smile

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
22 december 2013
Johan85 skrev:

tror alla volvo raggare kommer få på näbben när de märker att deras 740 aldrig blir värd några miljoner trotts allt smile

för att i slutändan är det endast en tråkig jävla svensson bil ändå
Senast redigerat av CHEEVA (22 december 2013)

Forummoderator
26 484 Inlägg
22 december 2013
CHEEVA skrev:
Johan85 skrev:

tror alla volvo raggare kommer få på näbben när de märker att deras 740 aldrig blir värd några miljoner trotts allt smile

För att slutföra denna diskussion, så är alla bilar "tråkiga jävla svenssonbilar" från första början..ja i stort sett då.
men tillräckligt gamla så är dom intressanta i vilket fall som helst.

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
22 december 2013
Mack skrev:
CHEEVA skrev:
Johan85 skrev:

För att slutföra denna diskussion, så är alla bilar "tråkiga jävla svenssonbilar" från första början..ja i stort sett då.

jo de är klart tongue när hälften av jordens befolkning bor på mars så kanske intresset börjar öka !

Forummoderator
26 484 Inlägg
22 december 2013
CHEEVA skrev:
Mack skrev:
CHEEVA skrev:

jo de är klart tongue när hälften av jordens befolkning bor på mars så kanske intresset börjar öka !

Det där tänker jag inte ens kommentera.

Dags för fler lustiga annonser nu tycker jag.

och Dupont
581 Inlägg
22 december 2013
http://www.blocket.se/uppsala/Opel_kade … =8&w=3

Hahahaha ooppss, blev nog lite fel där lol

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

och Dupont
581 Inlägg
22 december 2013
Är lite rolig överallt dendär big_smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

Forummoderator
26 484 Inlägg
22 december 2013
Dupond skrev:
http://www.blocket.se/uppsala/Opel_kadett_67_korbar__51266992.htm?ca=8&w=3

Hahahaha ooppss, blev nog lite fel där lol

Oj, herrejävlar vilket pris, haha..

Sök