3714
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

och Dupont
581 Inlägg
22 december 2013
Den är ju perfekt, med gäddan på slutet, hade jag inte köp en massa klappar nu så hade jag nog kanske haft råd big_smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

1 537 Inlägg
22 december 2013
Alltså ni är så fail, visst det blev lite fel på priset på annonsen, men kolla vad han skriver flera gånger roll

Säljes till en värdig köpare för 3500 eller enligt överenskommelse
Kan bytas mot öl, eller något annat roligt! Bytesvärde: ja, varför i H-vete skulle det vara högre än 3å5??? Vid snabb affär ingår golvmattan som är av gummi, med som mest kan liknas med en stooor samling grå-svart tuggummi-gegg som ligger utsmetat och ihopkorvat på vissa ställen av golvet. Bra deal!?! 3500kr Mvh Baron Sven-Ivar Gyllenroth

Forummoderator
26 484 Inlägg
22 december 2013
jetta16v skrev:
Alltså ni är så fail, visst det blev lite fel på priset på annonsen, men kolla vad han skriver flera gånger roll

Kan bytas mot öl, eller något annat roligt! Bytesvärde: ja, varför i H-vete skulle det vara högre än 3å5??? Vid snabb affär ingår golvmattan som är av gummi, med som mest kan liknas med en stooor samling grå-svart tuggummi-gegg som ligger utsmetat och ihopkorvat på vissa ställen av golvet. Bra deal!?! 3500kr Mvh Baron Sven-Ivar Gyllenroth

Och en bild på en gädda är helt normalt i en bil-annons..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 537 Inlägg
22 december 2013
Mack skrev:
jetta16v skrev:

Och en bild på en gädda är helt normalt i en bil-annons..?

Nej det var faktiskt rätt kul tongue

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
CHEEVA skrev:
Johan85 skrev:
alla som hånar gamla volvos kommer få på näbben när vi som sitter på fina 2/7/900or säljer dom om 10 år:)

240in är lika utrotad som 140in är redan och 740in är inte långt ifrån:)

och då menar ja inte volvoraggar bilar utan fina exemplar:)

kan dom sitta med sina japaner som bara ratten finns kvar av för resten rostat bort:)

tror alla volvo raggare kommer få på näbben när de märker att deras 740 aldrig blir värd några miljoner trotts allt smile

för att i slutändan är det endast en tråkig jävla svensson bil ändå

Skulle vara intressant att veta vad experten vill kalla den fantastiska framhjulsdrivna passaten för då? :p

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
22 december 2013
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:
Johan85 skrev:
alla som hånar gamla volvos kommer få på näbben när vi som sitter på fina 2/7/900or säljer dom om 10 år:)

240in är lika utrotad som 140in är redan och 740in är inte långt ifrån:)

och då menar ja inte volvoraggar bilar utan fina exemplar:)

kan dom sitta med sina japaner som bara ratten finns kvar av för resten rostat bort:)

tror alla volvo raggare kommer få på näbben när de märker att deras 740 aldrig blir värd några miljoner trotts allt smile

Skulle vara intressant att veta vad experten vill kalla den fantastiska framhjulsdrivna passaten för då? :p

passaten ? jo det är väl en hyffsat tråkig svensson bil det också, är väl ingen som har påstått något annat ?
ser inte folk berätta lite över allt om hur värdefull en passat är...
Senast redigerat av CHEEVA (22 december 2013)

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
CHEEVA skrev:
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:

passaten ? jo det är väl en hyffsat tråkig svensson bil det också, är väl ingen som har påstått något annat ?
l

Så den är bara hyffsat tråkig medans alla andra är jävligt tråkiga? wink

Skulle säga att den är bra mycket värre än en 740, mer plastig och fwd.

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
22 december 2013
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:
HereComesTrouble skrev:

l

Du är duktig på att märka ord ... ja en framhjulsdriven passat är jävligt tråkig, nöjd ? men den är inte byggd till att va rolig utan är byggd för att frakta familjen till en rimlig peng vilket den gör mycket bra. Det är absolut inte någon som har påstått att en passat är rolig, förstår inte vart du fick det ifrån
Senast redigerat av CHEEVA (22 december 2013)

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
CHEEVA skrev:
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:

l

Du är duktig på att märka ord ... ja en framhjulsdriven passat är jävligt tråkig, nöjd ? men den är inte byggd till att va rolig utan är byggd för att frakta familjen till en rimlig peng vilket den gör mycket bra. Absolut ingen som har påstått att en passat är rolig, förstår inte var du fick det ifrån ?

Nej, men du är väldigt duktig på att kräkas över andras bilar!

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 december 2013
Passat är VÄRLDENS bästa bil. Snygg, rymlig, snål, driftsäker, snabb, skall jag fortsätta smile? O dessutom en "jänkare" (tex Chevrolet) är minst lika "plastig" som en Passat, så kasta inte småsten i glashus smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
22 december 2013
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:
HereComesTrouble skrev:

Du är duktig på att märka ord ... ja en framhjulsdriven passat är jävligt tråkig, nöjd ? men den är inte byggd till att va rolig utan är byggd för att frakta familjen till en rimlig peng vilket den gör mycket bra. Absolut ingen som har påstått att en passat är rolig, förstår inte var du fick det ifrån ?

börja inte gråta nu, men har du problem med mig så får du gärna ta det i PM i fortsättningen

dawwe skrev:
Passat är VÄRLDENS bästa bil. Snygg, rymlig, snål, driftsäker, snabb, skall jag fortsätta smile? O dessutom en "jänkare" (tex Chevrolet) är minst lika "plastig" som en Passat, så kasta inte småsten i glashus smile

Ja visst är det så wink

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
dawwe skrev:

Fast jag spyr inte över andras bilar som sagt, vill du åka runt i skit så är det ditt val.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
CHEEVA skrev:
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:

börja inte gråta nu, men har du problem med mig så får du gärna ta det i PM i fortsättningen

dawwe skrev:

Ja visst är det så wink

Ska försöka låta bli, tar det hellre i verkligheten än på nätet :p

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
22 december 2013
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:
HereComesTrouble skrev:

dawwe skrev:

Ja visst är det så wink

Ska försöka låta bli, tar det hellre i verkligheten än på nätet :p

absolut smile

4 474 Inlägg
22 december 2013
HereComesTrouble skrev:
Fast jag spyr inte över andras bilar som sagt, vill du åka runt i skit så är det ditt val.

Japp, jag åker hellre runt i "skit" än i en jänkare. Det finns endast EN anledning till att jag skulle fundera på att köpa en jänkare, en Viper SRT eller va-fan-de-heter, den där med typ 8-liters V10, 6 växlad manuell osv. O den anledningen är: "Most bang for your bucks", o det är på den ENDA punkten som jänkarna (tillsammans med asiaterna) är överlägsna deras tyska/italienska rivaler...Min åsikt smile.

Skall tilläggas att jag gillar "jänkare" (allt från "Neon" till "Corvette", o så klart inte bara Chevrolet, utan även Buick o allt vad de olika märkena heter...) lika mycket som Voflo 140,240,740 osv...Så jänkare eller Voflo är "same-same" för min del, ja det måste svida att läsa detta, men det är min "sanning", precis som din "sanning" är att Passat är plastig (fy, inte kasta sten i glashus...), tråkig osv
Senast redigerat av dawwe (22 december 2013)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
22 december 2013
Fan ni låter lite som när man gick i typ sjätte klass, då var det ju antingen "volvo" eller "saab" som gällde inget annat dög.
Alla, PRECIS ALLA i min släkt, vänner, bekanta m.m. hatar Opel, men jag älskar Opel. Men inte fan börjar jag lipa för det smile Man kör/köper väl det som tilltalar en själv och skiter i alla andra? eller??

Mvh

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
dawwe skrev:
HereComesTrouble skrev:

Japp, jag åker hellre runt i "skit" än i en jänkare. Det finns endast EN anledning till att jag skulle fundera på att köpa en jänkare, en Viper SRT eller va-fan-de-heter, den där med typ 8-liters V10, 6 växlad manuell osv. O den anledningen är: "Most bang for your bucks", o det är på den ENDA punkten som jänkarna (tillsammans med asiaterna) är överlägsna deras tyska/italienska rivaler...Min åsikt smile.

Skall tilläggas att jag gillar "jänkare" (allt från "Neon" till "Corvette", o så klart inte bara Chevrolet, utan även Buick o allt vad de olika märkena heter...) lika mycket som Voflo 140,240,740 osv...Så jänkare eller Voflo är "same-same" för min del, ja det måste svida att läsa detta, men det är min "sanning", precis som din "sanning" är att Passat är plastig (fy, inte kasta sten i glashus...), tråkig osv

Du behöver inte fortsätta predika, vi vet vad din åsikt är.. det kan man rätt enkelt se genom att kolla vad du kör för bilar.

Men försök att respektera att alla inte tycker likadant, så var snäll att sluta hemsöka oss som inte följer dina riktlinjer.

Jag har haft många BMW som du vet, dom håller inte ett dugg bättre kvalité än motsvarande amerikanare eller japan. Det är endast fråga om smak och vad man förväntar sig av en bil.

Naturligtvis skiljer det en del mellan alla märken och länder, konstigt vore det annars.

Det är upp till var och en att göra det valet, inte upp till dig eller din vän med passaten.

14 376 Inlägg
22 december 2013
HereComesTrouble skrev:
dawwe skrev:
HereComesTrouble skrev:

Du behöver inte fortsätta predika, vi vet vad din åsikt är.. det kan man rätt enkelt se genom att kolla vad du kör för bilar.

Men försök att respektera att alla inte tycker likadant, så var snäll att sluta hemsöka oss som inte följer dina riktlinjer.

Jag har haft många BMW som du vet, dom håller inte ett dugg bättre kvalité än motsvarande amerikanare eller japan. Det är endast fråga om smak och vad man förväntar sig av en bil.

Naturligtvis skiljer det en del mellan alla märken och länder, konstigt vore det annars.

Det är upp till var och en att göra det valet, inte upp till dig eller din vän med passaten.

Jag tycker ju så här att Jänkarna kanske inte alltid har kvalite i världstopp alla gånger men dom är fan så mycket roligare och har nästan alltid varit först med roligt lull-lull som man vill ha i bilarna. Det är precis som du säger att det är en fråga om smak. Helvete vad tråkigt det skulle vara om alla skulle köra europeiska och asiatiska tvålkoppar!!

/Benny

4 474 Inlägg
22 december 2013
Nej jag vet inte hur "många" BMW du haft, o bryr mig inte heller... Du borde oxå respektera andras (min) åsikt. Jag tycker inte-inte om Voflo, men det betyder inte-inte att om jag röstar på en Voflo att den får ett lågt betyg per automatik, nej är det en hel,ren o smakfull (i mina ögon!) Voflo så får den iaf en 3:a...Men det, det är jag det. Till skillnad från dig har jag inte bemödat mig att "skamrösta" på din bil, du är inte värd det besväret, för min del smile.

Jag lämnar diskussionen nu men det finns nåt som man skulle kunna kalla för "förväntad kvalite kontra upplevd kvalite". Kort sagt man förväntar sig betydligt högre kvalitet från en "tysk", så när något knasar så blir man såååå besviken. En jänkare däremot där har man inte så höga förväntningar, alla "vet" ju att jänkare är inte synonymt med kvalite. Så när en jänkare "håller lika bra som alla andra" ja då är den upplevda kvaliteten klart högre än hos en "tysk", trots att kanske tysken har högre faktisk kvalite...Kanske inte helt lätt att ta sig till detta, men försök iaf smile

1 524 Inlägg
22 december 2013
dawwe skrev:
Nej jag vet inte hur "många" BMW du haft, o bryr mig inte heller... Du borde oxå respektera andras (min) åsikt. Jag tycker inte-inte om Voflo, men det betyder inte-inte att om jag röstar på en Voflo att den får ett lågt betyg per automatik, nej är det en hel,ren o smakfull (i mina ögon!) Voflo så får den iaf en 3:a...Men det, det är jag det. Till skillnad från dig har jag inte bemödat mig att "skamrösta" på din bil, du är inte värd det besväret, för min del smile.

Jag lämnar diskussionen nu men det finns nåt som man skulle kunna kalla för "förväntad kvalite kontra upplevd kvalite". Kort sagt man förväntar sig betydligt högre kvalitet från en "tysk", så när något knasar så blir man såååå besviken. En jänkare däremot där har man inte så höga förväntningar, alla "vet" ju att jänkare är inte synonymt med kvalite. Så när en jänkare "håller lika bra som alla andra" ja då är den upplevda kvaliteten klart högre än hos en "tysk", trots att kanske tysken har högre faktisk kvalite...Kanske inte helt lätt att ta sig till detta, men försök iaf smile

När du talar om kvalitet, syftar du på hur pålitlig och hållbar bilen är, eller hur mycket läder och aluminium den har på instrumentbrädan?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Sök