fadret skrev:
http://www.blocket.se/blekinge/Plymouth_53982551.htm?ca=13&w=3
Klipper in även denna annons så andra kan roas efter att den försvunnit från Blocket.Det är med sorg å ett visst sting i en gammal raggares hjärta som hon släpps vidare till nästa generation.
Som ni ser på bilderna är det en Plymoth Volare Premiere.
Ung dam som passerat veterangränsen.
Hon "rids" i stort sett dagligen, och åtskilliga mil varje helg, i mån av tid.
Född -80. Hon har varit med ett tag å förfört åtskilliga karlar å damer, å eventuellt en å annan "hen" de senaste åren. Hur långt har jag ingen aning om då det e miles...
Exteriört, är hon hel å allt sitter där det skall... Hon har en patina som hon bär med värdighet. Lite tung i rumpan, men det e fakltiskt medvetet. Det e ju för å hon skall kunna sitta närmare. På så sätt slipper hon alla som försöker titta under kjolen på henne. Där hon för övrigt e i härligt skick. (Fabrikspryttlar som drar ner henne i backen. Går å ta bort enkelt)
Hon spinner som en puma i Mars, å attackerar som lejon när man petar till "D"rivern.
Nu e det bättre å byta eller lämna över till nästa..."ungdom" som kan ge henne den tiden jag inte kan. Har ju en annan "dam" å ta hand om.
Hon e billig i drift. Kostar ju inget (skatt) å ta ut henne på vägarna mer än knappa litern milen. Sen e det endast 964:-/helår i hel livförsäkring. Hon fick minsann skor häromdagen. hon vart lite halt på högerfoten. (kanske därfor hon tenderade å vara lättfotad?)
Kort om "damen":
-80a, alltså skattefri.
Besiktigad denna å nästa säsong ua. Till sommaren 2015
225a med 904a
Krok, elhissar (kräver sin man å manövrera, men de funkar... Dra i rätt tråd bara) Som alla damer med andra ord.
Soffa fram å bak. Regad för "sex"?? Lät märkligt.....
Drag å säkert en massa jag inte tänkt på i komfort för att hon skall kunna ridas....
Hör av er om ni har frågor.
Priset är inte hugget i sten, men ett riktpris.
Kan tänka mig ta Van, eller annat kul, (mc släp) som dellikvid, eller byte, beroende på vad det är.
Jag har ingen brådska då säsongen precis börjat, och jag känner jag har taskigt med tid för henne. Hon vill ut och busa ju....
Sökord: Plyma, Plymouth, Valle, Valiant, Volare, Raggarbil, Pilsnerbil, Pilsnerhäck, ragger