3051
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

4 577 Inlägg
18 maj 2014
vill inte ens ha skiten om jag så får 2000.-

313 Inlägg
18 maj 2014
Vettemannen skrev:
trubbelturbo skrev:
http://www.blocket.se/helsingborg/Audi_a8_quattro_nybes_nyskatt_pedant_53896686.htm?ca=16&w=3

Kan inte riktigt sätta fingret på vad, men tycker hela annonstexten känns allmänt lustigt formulerad

25 500:-
Audi a8 quattro

-nybes utan anmärkning
-nyskattad för ett helt år
-3ägare samma ägare i nio år
-servicebok fullstämplad
-aluminium kaross kan ej rosta
-navi för hela Europa inbyggd Audi original
-webmaster med fjärr hemifrån
-skinnstolar med minne o massage
-helt nya fälgar o däck dyrt
-skivor klosar bytta runt om
-tre nycklar
-0.9l mil
-larm system otrolig
-bose system otrolig ljud
-acc
-xenon cool blue
-den här bilen sälj på grund av att jag har köpt en nyare modell av den här modellen.bilen e pedant skött o mycket påkostad.FInns inga dolda fel på den o går som en dröm.OBS däcksparkare o testpiloter undanbedes.NI som vet vad det här är för bil förstår säkert vilket tillfälle det är.

Aluminiumkaross, är det så? Webmaster med fjärr hemifrån? larm system otrolig?

Är det någon som kan förklara för mig?

/Benny

Tror han förväxlar det med Webasto. Hur man nu lyckas skriva så fel.

Vettemannen
18 maj 2014

Dom har snubblat på tangentbordet för det verkar vara en nolla för mycket. wink

/Benny

7 521 Inlägg
18 maj 2014
Japs-Micke skrev:
granadadr skrev:
är inte bara volvo det finns guld i tydligen,,

http://www.blocket.se/gotland/Ford_Gran … =2&w=3

iof hyffsad,, men hittar MÅNGA fel på den,,

1 fel inr och fult monterade högtalare
2 MÅNGA buckliga lister
3 buckliga kofångare,

och de sakerna är ej lätta att hitta fina heller,,

Vad är det lustiga i annonsen?

nja du har rätt,, sorry sad bara jag som tycker den är dyr,, neutral

Forummoderator
18 349 Inlägg
18 maj 2014
Vettemannen skrev:

/Benny

Nja. Senare i annonsen: "15 000:-
Ej prutbart." Snubblat 2 ggr? En tjej säljer. De tror bilarna de säljer är värda guld...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Vettemannen
18 maj 2014
Hybridsmurfen skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Ej prutbart." Snubblat 2 ggr? En tjej säljer. De tror bilarna de säljer är värda guld...

För det priset lär dom inte bli av med bilen i brådrasket.

/Benny

408 Inlägg
18 maj 2014
Vettemannen skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

/Benny

Jesus Christ!!! roll

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
18 maj 2014
3 bilder i annonsen och ingen av dom är på det som ska säljas..
http://www.classiccars.se/classic/b_det … 3j9UyhvoWA

"My drinkingteam has a racingproblem"

90 Inlägg
18 maj 2014
pompe90 skrev:
Vettemannen skrev:
Hybridsmurfen skrev:

/Benny

Jesus Christ!!! roll

verkar vara anställd iaf smile

15 000:-
Anställd. Ombesiktigad. 4 st 2:or.
Ytrost finns men ej rost under .
Går bra i motor och låda .
Bensinsnål. 1 ägare. 98-13
Ej prutbart.

#GoodToBeBad
856 Inlägg
19 maj 2014
http://www.blocket.se/kronoberg/Perfekt … 21&w=3

"Nu skall klenoden bort då jag är trött på att alla avundsjuka människor tittar och skriker efter mig..

Den perfekta bilen till dig som letar efter en bil att antingen hämta svämor på bingo eller glida runt i stockholm med färgglada solglasögon en varm sommardag.

Den är 90 talets motsats till tex chevrolet camaro, audi r8, en snigel, eller en åsna..

Den är utrustad med en lite rost här och där (mest för syns skull)

Lite eftermarknads röd färg på skärmarna bak för att slippa bli bländad av den orginala glänsande lacken.

Skinkvärmare i båda nersuttna framstolarna.

Den har endast gått 9000 mil på 17 ägare sedan 1990, kommer slå om till 0000 efter 9999 så den kommer nog vara otroligt lättsåld om man hittar någon som inte har alla hästarna i stallet. Jag har tröttnat på att se biljävlen nu då jag känner att jag får depressions problem av den. Så snälla kom och köp den... vid snabb affär så kan jag skicka med ett par gamla doftgranar och TVÅ kassetspelare.

Adjö.."

Evildan
19 maj 2014
Berggren79 skrev:
pompe90 skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jesus Christ!!! roll

verkar vara anställd iaf smile

Anställd. Ombesiktigad. 4 st 2:or.
Ytrost finns men ej rost under .
Går bra i motor och låda .
Bensinsnål. 1 ägare. 98-13
Ej prutbart.

Den genererar alltså pengar, lönen den får bör väl tillkomma ägaren?

Eller så har säljaren tittat på TV3s "Lyfällan" där bilar i ungefärligt skick säljs till glatt betalande bildemonteringar för liknande pengar.

338 Inlägg
19 maj 2014
Vet inte om den här passar in men,
http://i62.tinypic.com/dpy3rs.jpg

Den där "expansionskammaren...." Den kan ju inte gå speciellt...
Senast redigerat av sweeken (19 maj 2014)

1 861 Inlägg
19 maj 2014
Nej den där mt5an tror jag är jävligt trött! Haha

Evildan
19 maj 2014
iron_angel skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Honda_Civic_VTI__160hk_VTEC__MASTE_BORT_IDAG_52863050.htm?ca=14&w=1

Säger inget låter andra läsa och ser om Nires kan få den önskade summan för sin bil.

Jag tog mig tiden att länka in annonsen så den är läsbar även efter att den är borttagen.

20 000:-
Dumpat priset, löjligt billigt nu! Först till kvarn! Jag ska köpa en annan bil, så inga byten tack! Oseriösa behöver inte höra av sig, återigen först till kvarn!

Har helt enkelt inte haft tid för bilen så nu ska den bort. Bättre att den får en ny ägare så att den kan vara ute på vägarna och visas upp på träffarna, bilen har ju stor potential!

- b16a2 (160+ hk vtec)
- Extraktorgrenrör, racekat, japsdämpare.
- Cold Air Intake
- Shortshift med neochrome växelspaksknopp
- TA Coilovers
- Camberkit bak
- Toppen är portad och planad
- BYS vinge (original medföljer)
- OMP sportratt
- JDM ambercorners (original medföljer)
- Rödtonade baklysen
- Tre st polerade fjäderbensstag
- Plåtfälgar med godkända dubbfria vinterdäck.

Fick 10/5 nedslag på att handbromsen tar dåligt och dåliga avgasvärden (får felkod på lambdan). Jag skickar med fungerande lambda, original grenrör och original katalysator, dvs de delar som kan också vara boven i det hela. Avgasvärdena kan även bero på att det är lite avgasläckage. Inga problem att fixa felen för den som har tid med andra ord.

Hör av er för mer info!

Dr. Mörker
211 Inlägg
19 maj 2014
Evildan skrev:
iron_angel skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Honda_Civic_VTI__160hk_VTEC__MASTE_BORT_IDAG_52863050.htm?ca=14&w=1

Säger inget låter andra läsa och ser om Nires kan få den önskade summan för sin bil.

Jag tog mig tiden att länka in annonsen så den är läsbar även efter att den är borttagen.

20 000:-
Dumpat priset, löjligt billigt nu! Först till kvarn! Jag ska köpa en annan bil, så inga byten tack! Oseriösa behöver inte höra av sig, återigen först till kvarn!

Har helt enkelt inte haft tid för bilen så nu ska den bort. Bättre att den får en ny ägare så att den kan vara ute på vägarna och visas upp på träffarna, bilen har ju stor potential!

- b16a2 (160+ hk vtec)
- Extraktorgrenrör, racekat, japsdämpare.
- Cold Air Intake
- Shortshift med neochrome växelspaksknopp
- TA Coilovers
- Camberkit bak
- Toppen är portad och planad
- BYS vinge (original medföljer)
- OMP sportratt
- JDM ambercorners (original medföljer)
- Rödtonade baklysen
- Tre st polerade fjäderbensstag
- Plåtfälgar med godkända dubbfria vinterdäck.

Fick 10/5 nedslag på att handbromsen tar dåligt och dåliga avgasvärden (får felkod på lambdan). Jag skickar med fungerande lambda, original grenrör och original katalysator, dvs de delar som kan också vara boven i det hela. Avgasvärdena kan även bero på att det är lite avgasläckage. Inga problem att fixa felen för den som har tid med andra ord.

Hör av er för mer info!

Tack Evildan

Evildan
19 maj 2014
fadret skrev:
http://www.blocket.se/blekinge/Plymouth_53982551.htm?ca=13&w=3

Klipper in även denna annons så andra kan roas efter att den försvunnit från Blocket.

Det är med sorg å ett visst sting i en gammal raggares hjärta som hon släpps vidare till nästa generation.
Som ni ser på bilderna är det en Plymoth Volare Premiere.
Ung dam som passerat veterangränsen.
Hon "rids" i stort sett dagligen, och åtskilliga mil varje helg, i mån av tid.
Född -80. Hon har varit med ett tag å förfört åtskilliga karlar å damer, å eventuellt en å annan "hen" de senaste åren. Hur långt har jag ingen aning om då det e miles...
Exteriört, är hon hel å allt sitter där det skall... Hon har en patina som hon bär med värdighet. Lite tung i rumpan, men det e fakltiskt medvetet. Det e ju för å hon skall kunna sitta närmare. På så sätt slipper hon alla som försöker titta under kjolen på henne. Där hon för övrigt e i härligt skick. (Fabrikspryttlar som drar ner henne i backen. Går å ta bort enkelt)
Hon spinner som en puma i Mars, å attackerar som lejon när man petar till "D"rivern.
Nu e det bättre å byta eller lämna över till nästa..."ungdom" som kan ge henne den tiden jag inte kan. Har ju en annan "dam" å ta hand om.
Hon e billig i drift. Kostar ju inget (skatt) å ta ut henne på vägarna mer än knappa litern milen. Sen e det endast 964:-/helår i hel livförsäkring. Hon fick minsann skor häromdagen. hon vart lite halt på högerfoten. (kanske därfor hon tenderade å vara lättfotad?)

Kort om "damen":
-80a, alltså skattefri.
Besiktigad denna å nästa säsong ua. Till sommaren 2015
225a med 904a
Krok, elhissar (kräver sin man å manövrera, men de funkar... Dra i rätt tråd bara) Som alla damer med andra ord.
Soffa fram å bak. Regad för "sex"?? Lät märkligt.....
Drag å säkert en massa jag inte tänkt på i komfort för att hon skall kunna ridas....
Hör av er om ni har frågor.

Priset är inte hugget i sten, men ett riktpris.

Kan tänka mig ta Van, eller annat kul, (mc släp) som dellikvid, eller byte, beroende på vad det är.
Jag har ingen brådska då säsongen precis börjat, och jag känner jag har taskigt med tid för henne. Hon vill ut och busa ju....

Sökord: Plyma, Plymouth, Valle, Valiant, Volare, Raggarbil, Pilsnerbil, Pilsnerhäck, ragger

Sök