Har du någon fobi?

HeroiX
25 april 2010 · 310 Inlägg

spindlar, sprutor, höjder, och kryp i allmänhet

BMW 523ia (1998)
Simon0
25 april 2010 · 128 Inlägg

Spindlar och nattfjärilar är bra nog äckligt!

BMW 325i "Silver surfer" (1991)
Jeppster
25 april 2010 · 160 Inlägg

ZonaX skrev:
Spindlar!  Hatar dom över allt annat!  Ser jag en spindel så ser jag rött, blir en robot och överbelastas av överlevnadsinstinkter  tongue    Jag verkligen hatar dom  smile

Word, exakt samma för mig fast jag har även fobi för farthinder HATAR DOM

Roos
25 april 2010 ·

Säger samma som många andra, spindlar. Senast då jag stötte på en "väggspindel" eller vad de kallas för, enorma äckliga saker, fick ambulansen komma.

Sen har jag en annan konstig fobi, och det är det där vidriga vita klumparna som sitter på ägg-gulan. Kan inte äta något som innehåller ägg om jag inte tillagat det själv eller kunnat se så att de tas bort. (Med vissa undantag)

Germax
25 april 2010 · 12 086 Inlägg

Jag har svårt för spindlar och kryp men jag skulle inte vilja gå så långt o kalla det fobi..

Något jag däremot lider av är "fobi" mot torr smuts och andra puder/dammande materia.
Baka bullar på hemkunskapen va tex helt uteslutet, skitiga händer i form av sand gör mig panikslagen.
Fuktig smuts är hellugt, olja och lera mm inga problem men torr smuts slår de slint direkt.
Vid desperata tillfällen har jag fått spotta i händerna tills jag känner mig trygg igen tongue

Senast redigerat av JapMax (26 april 2010)

_Norrland_ Bilvårdstekniker
25 april 2010 · 766 Inlägg

Enda jag kan komma på för tillfället är att jag är rätt höjdrädd tongue

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Seth
25 april 2010 · 3 354 Inlägg

Sprutor. Enbart fobi mot sprutor. Visst det finns lite annat som äcklar mig å sånt men fyfan för sprutor

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Alecci
26 april 2010 · 2 014 Inlägg

Har fobi mot insekter (entemofobi) i allmänhet och spindlar (araknofobi) i synnerhet.

Ser jag en spindel hemma ropar jag på sambon. big_smile

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Waho Allmänt Jobbig
26 april 2010 · 1 200 Inlägg

Hajar och hårt fysiskt arbete.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
NETTAN Girls go fast
26 april 2010 · 893 Inlägg

Spindlar, ormar, blodprov och fötter. Tycker de är skit obehagligt med fötter :S

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
ZonaX Svetsare
26 april 2010 · 3 150 Inlägg

Roos skrev:
Säger samma som många andra, spindlar. Senast då jag stötte på en "väggspindel" eller vad de kallas för, enorma äckliga saker, fick ambulansen komma.

Sen har jag en annan konstig fobi, och det är det där vidriga vita klumparna som sitter på ägg-gulan. Kan inte äta något som innehåller ägg om jag inte tillagat det själv eller kunnat se så att de tas bort. (Med vissa undantag)

Hahah  xP

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
w203
26 april 2010 · 37 Inlägg

Råttor ogillas. Tur att man slipper se dem så ofta smile

klarrre
26 april 2010 · 502 Inlägg

Har ganska stor fobi för poliser, Även om man skött sig så blir man ändå nojjig. Mindre kul.
Höjder är ingen höjdare i mitt fall.

Dock måste jag säga att jag älskar nästan alla kryp, Som tex spindlar är gulliga och man blir glad av att ha dom tex i sovrumstaket - så kan dom fånga mygg och annat möög man inte vill ha där.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
FoXoN
26 april 2010 · 502 Inlägg

klarrre skrev:
Har ganska stor fobi för poliser, Även om man skött sig så blir man ändå nojjig. Mindre kul.
Höjder är ingen höjdare i mitt fall.

Dock måste jag säga att jag älskar nästan alla kryp, Som tex spindlar är gulliga och man blir glad av att ha dom tex i sovrumstaket - så kan dom fånga mygg och annat möög man inte vill ha där.

Kan bara hålla med. Hela byn där jag bor blev strömlöst i några timmar. Så jag drog ut med en polare för att se hur mycket som var nedsläckt. Då hade tydligen ett gäng ungdomar förstört en massa fönster vid en skola. Och när vi gick omkring på skolområdet så kom polisen. Dom stannade vid oss och drog igång världens största förhör... Vi sa att vi inte gjort något. Men dom trodde inte på oss. Och ca 100meter från oss så stod det där gänget som hade förstört rutorna. Sa till snuten att det var antagligen dom som gjort det. Men dom brydde sig inte.

Så snuten är ingen favorit...

Hool
26 april 2010 · 1 067 Inlägg

http://www.sikkertrafikk.no/images/Radarkontroll.jpg

Sådana har jag fobi mot.. 


Samt brev  från skatteverket tycker jag är hemska neutral

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Leo86
26 april 2010 · 1 468 Inlägg

spindlar och MDS samt vatten djupare än till  midjan om ens det går. detta då pga jag epileptiker o d har hänt lite skit i vattnet tongue

Xinda
26 april 2010 · 35 Inlägg

Krabbor är min största fobi...

Bjare
26 april 2010 · 945 Inlägg

Intressant att majoriteten har fobi för mindre insekter. Litet djur, stor människa. roll
Iofs luktar det lite för mycket kärringafjoll bland inläggen men man får väll ha brister antar ja. lol

Personligen har jag ingen fobi. Sprutor är räliga men en fobi för dem vet ja inte riktigt.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
ZonaX Svetsare
26 april 2010 · 3 150 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Batrachofobi
Ophidiofobi
Iktyfobi - Är rädd för fiskar som är större än mig


Hade också Akrofobi, Nyctofobi (Har väll dem flesta som små) och Cynofobi när jag var liten. Men det har jag inte längre, vilket är skön och jag är mycket glad över big_smile

Vill du berätta vad alla orden betyder?  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Noxxer
26 april 2010 · 1 482 Inlägg

Insekter pga allergier.

BLT Service
Theracords Music Label
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang