3268
Sök

Vill ha ny motor till honda men vad?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
10 juni 2006
Trådstartare
Hej hej allihopa!

Jag ägen en honda civic sportcoupe 1.6 liters -97. Om ni kan honda så ser ni rätt snabbt att denna modell inte finns normalt sett i sverige men det borde inte förändra saken i sig så mycket.

Nu är det så att jag är sugen på att byta up mig i motorväg tilll nånting vassare, vad jag sett gemensamt i alla vassare honda motorer är att det sitter en v-tec motor i dom, om jag ska vara helt ärlig har jag inte en aning om vad det står för så ni får gärna förklara för mig. Vad tycker ni jag ska söka för typ av motor och vad anser ni att en begangnad motor bör ha gått som mest för att anses vara i gått skick?

Om ni inte har vettiga förslag eller hjälp så var snäll och undvik att svara.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
10 juni 2006
Om jag inte hört fel så står V-tec för variabel ventil styrning. Och med det om jag inte minns helt fel är att ventilerna håller öppet längre på högre varv tal.

Allt för den där jävla hatten!

SSS -12
3 217 Inlägg
10 juni 2006
THEBADGUY skrev:
Om jag inte hört fel så står V-tec för variabel ventil styrning. Och med det om jag inte minns helt fel är att ventilerna håller öppet längre på högre varv tal.

Något sånt, och kul är det också big_smile

Byte motor kan man alltid göra, på någon vänster... Men den ska bara passa också, det är inte omöjligt att du får in en Integra Type-R motor i din, men jag är inte säker där! Bara hört ryktesvägar om det.

Ska du använda bilen "lagligt" så kan det bli svårt att få den godkänd med annan motor än original!

Hör annars på Hondaklubbens Forum där har du folk som kan och vill hjälpa till!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök