Registera om en Sedan till en lätt lastbil?

Diesel_77
27 april 2010 · 407 Inlägg

Hur gör man för att registera en MB 190D 2.5 till en lätt lastbil?
Kostnad?

Så här ser dom ut
http://www.autoevolution.com/images/gallery/medium/MERCEDESBENZ190-W201--medium-936_2.jpg

volvoentusiasten
27 april 2010 · 4 005 Inlägg

Det blir nog svårt. Det faller på 170cm lastyta

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p2145319

Diesel_77
27 april 2010 · 407 Inlägg

linuslinje skrev:
Det blir nog svårt. Det faller på 170cm lastyta

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p2145319

Det går att regga w201. Det finns LB W201.

Edit: Så men behöver inte ha lastgaller nu mera. Det är ju positivt.
Men 170 cm lastyta gånger???

Kanske är bättre då att köpa en som redan är lb-reggad.

Eller hur lätt är det att få igenom en W201 som lb?

christofferedil Yellow bug!
27 april 2010 · 1 640 Inlägg

Dom har väl ändrat tillbaks nu, så att man måste ha galler i trots allt!

Det sa de iaf när jag besiktigade Jettan, kontrollerade även gallret.

Och det är väl inga problem att lb-regga en Merca?

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Diesel_77
27 april 2010 · 407 Inlägg

Edil_ skrev:
Dom har väl ändrat tillbaks nu, så att man måste ha galler i trots allt!

Det sa de iaf när jag besiktigade Jettan, kontrollerade även gallret.

Och det är väl inga problem att lb-regga en Merca?

Okej. Skönt att höra med tanke på att det är rätt svårt att få igenom en w201 med den "nuvarande" regeln.

Vart kan man kolla om det stämmer?

Mr_Woods Musiker
27 april 2010 · 472 Inlägg

Diesel_77 skrev:
det är rätt svårt att få igenom en w201 med den "nuvarande" regeln

Det är nog ganska svårt ja med tanke på placeringen av bränsletanken (mellan baksäte och bagageutrymme)...

EDIT: Dock vet jag att det faktiskt finns lastbilsreggade W201!

Senast redigerat av Ras_J (27 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Diesel_77
27 april 2010 · 407 Inlägg

Ras_J skrev:

Diesel_77 skrev:
det är rätt svårt att få igenom en w201 med den "nuvarande" regeln

Det är nog ganska svårt ja med tanke på placeringen av bränsletanken (mellan baksäte och bagageutrymme)...

EDIT: Dock vet jag att det faktiskt finns lastbilsreggade W201!

Men enligt Edil_ så går det???

Jag vet också att det finns lb-reggade W201:er. Annars så blir det ett 190d 2.5 köp.

volvoentusiasten
27 april 2010 · 4 005 Inlägg

Jag satt och läste de där reglerna för några månader sedan, där det har tillkommit lite nya regler i början av 2010 alt sent 2009. avseende att man inte kan registrera sedan-modeller längre.

Det var något om att bakdörr ska vara öppningsbar från takets topp, vilket är omöjligt på sedan.

Ska kolla om jag hittar den nya regeln.

Visst finns det lastbilsreggade sedan mercor, men det var ju med de tidigare reglerna.

christofferedil Yellow bug!
28 april 2010 · 1 640 Inlägg

Här snackas det om att "det ska vara omöjligt att lastbilsregisrera sedan" blabla.. Förklara då i helsike hur min bil, små golfar, och en hel del andra sedaner, går igenom utan problem?

Och allt det där om hur bränsletanken skall vara placerad, bevis på det? Aldrig hört talas om ..

Senast redigerat av Edil_ (28 april 2010)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Diesel_77
29 april 2010 · 407 Inlägg

Edil_ skrev:
Här snackas det om att "det ska vara omöjligt att lastbilsregisrera sedan" blabla.. Förklara då i helsike hur min bil, små golfar, och en hel del andra sedaner, går igenom utan problem?

Och allt det där om hur bränsletanken skall vara placerad, bevis på det? Aldrig hört talas om ..

Exakt. Skulle uppskatta om man fick bevis smile

Rallyhalle
29 april 2010 · 4 299 Inlägg

Edil_ skrev:
Här snackas det om att "det ska vara omöjligt att lastbilsregisrera sedan" blabla.. Förklara då i helsike hur min bil, små golfar, och en hel del andra sedaner, går igenom utan problem?

Och allt det där om hur bränsletanken skall vara placerad, bevis på det? Aldrig hört talas om ..

Plocka då fram sedaner som är lb-reggade i år.

Om man läser de linuslinje skrev så är det nya regler från o med 2010, eller om det va sent 2009.

Vad går dina bilar igenom för något? Menar du SBP så e de ointressant då dom givetvis släpper igenom dom eftersom dom redan är reggade.

Mr_Woods Musiker
29 april 2010 · 472 Inlägg

Edil_ skrev:
Här snackas det om att "det ska vara omöjligt att lastbilsregisrera sedan" blabla.. Förklara då i helsike hur min bil, små golfar, och en hel del andra sedaner, går igenom utan problem?

Och allt det där om hur bränsletanken skall vara placerad, bevis på det? Aldrig hört talas om ..

Ang. placeringen av bränsletanken så menade jag att man inte får 170 cm lastyta från förarplatsen och bakåt hur man än bär sig åt (om det nu är vad som krävs för att få LB-regga en bil) på grund av att den sitter bakom baksätet på W201, dock vet jag ej hur den sitter på W124.

Jag skulle inte kalla en Golf för "sedan", men frågan är ju om det verkligen är 170 cm från förarstol till bagagelucka på den bilen ändå, har dock ingen aning om vad för regler som gäller för att LB-registrera en bil...
Faktum kvarstår; det finns såväl LB-registrerade 201:or som 124:or!

Finns här INGEN som vet vad för regler som gäller idag???

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Diesel_77
29 april 2010 · 407 Inlägg

Ras_J skrev:

Edil_ skrev:
Här snackas det om att "det ska vara omöjligt att lastbilsregisrera sedan" blabla.. Förklara då i helsike hur min bil, små golfar, och en hel del andra sedaner, går igenom utan problem?

Och allt det där om hur bränsletanken skall vara placerad, bevis på det? Aldrig hört talas om ..

Ang. placeringen av bränsletanken så menade jag att man inte får 170 cm lastyta från förarplatsen och bakåt hur man än bär sig åt (om det nu är vad som krävs för att få LB-regga en bil) på grund av att den sitter bakom baksätet på W201, dock vet jag ej hur den sitter på W124.

Jag skulle inte kalla en Golf för "sedan", men frågan är ju om det verkligen är 170 cm från förarstol till bagagelucka på den bilen ändå, har dock ingen aning om vad för regler som gäller för att LB-registrera en bil...
Faktum kvarstår; det finns såväl LB-registrerade 201:or som 124:or!

Finns här INGEN som vet vad för regler som gäller idag???

Den som länkar regler vet väll?
Jag har sökt men hittar inget.

Hoppas det går regga en sedan.

Mr_Woods Musiker
29 april 2010 · 472 Inlägg

Diesel_77 skrev:

Ras_J skrev:

Edil_ skrev:
Här snackas det om att "det ska vara omöjligt att lastbilsregisrera sedan" blabla.. Förklara då i helsike hur min bil, små golfar, och en hel del andra sedaner, går igenom utan problem?

Och allt det där om hur bränsletanken skall vara placerad, bevis på det? Aldrig hört talas om ..

Ang. placeringen av bränsletanken så menade jag att man inte får 170 cm lastyta från förarplatsen och bakåt hur man än bär sig åt (om det nu är vad som krävs för att få LB-regga en bil) på grund av att den sitter bakom baksätet på W201, dock vet jag ej hur den sitter på W124.

Jag skulle inte kalla en Golf för "sedan", men frågan är ju om det verkligen är 170 cm från förarstol till bagagelucka på den bilen ändå, har dock ingen aning om vad för regler som gäller för att LB-registrera en bil...
Faktum kvarstår; det finns såväl LB-registrerade 201:or som 124:or!

Finns här INGEN som vet vad för regler som gäller idag???

Den som länkar regler vet väll?
Jag har sökt men hittar inget.

Hoppas det går regga en sedan.

Vem länkar regler??

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
volvoentusiasten
30 april 2010 · 4 005 Inlägg

Väntar svar från transportstyrelsen, borlänge på vilka de nya reglerna är. Postar dem så fort jag får dem, blir väl inte förräns tisd-onsd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang