Köpråd: Sportbil för ca 500kkr

DusanMandick Random Hero
30 april 2010 · 4 047 Inlägg

2-D skrev:
BMW M3 CSL: http://www.blocket.se/malmo/BMW_M3_CSL_ … amp;last=1 - Ioförsig en -04 men jäklar vilken bil!

Det där är en sjuk sjuk bil, 360hk SUGhästar och den vikten med det supertighta chassiet så åker du ifrån de mesta på bana smile lr rondellerna i stan om du vill det smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Westher
30 april 2010 · 139 Inlägg

Epitaph skrev:
Ariel atom!

Det hade jag också tagit!

Finns även Lotus Elise eller Lotus Exige smile Den sist nämnda lär ju röra på sig..

Volvo XC60 D4 AWD "PlastTraktorn" (2013)
Mr_Woods Musiker
30 april 2010 · 472 Inlägg

Upp till 500kkr = BMW
Över 500kkr = Mercedes

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
davel
30 april 2010 · 347 Inlägg

JDMCRAZE skrev:

davel skrev:

JDMCRAZE skrev:
http://www.blocket.se/helsingborg/Nissan_Skyline_GTR_V_spec_SINGEL_TURBO_600Hk_26871168.htm?ca=23_13&w=3

Denna kan du ju köpa så har du dessutom massa pengar över till annat skoj med wink
600 hästars singelturbo R33 GTR V spec i Midnight Purple smile

Det är väl knappast bara antalet hästar man tittar på när man letar sportbil...

Nej det är det inte, men ts sa ju att han ville ha 500 hästar helst.. denna har dessutom mer..
Och om du inte klassar skyline som sportbil så wink
Skyline ÄR en sportbil smile
Skylinen har ju så in i helvetes jävla väghållning med wink

Sa inget om att det inte är en sportbil utan tycker mest att det är en väldigt gammal bil som är för hårt trimmad för att hålla till vanligt bruk. Vet hur mycket pill det är med denna typ av bil och hur mycket dom är skruvade. letar man bil i 500kkr klassen så är man inte ute efter en sådan bil. De äldre varianterna av Skyline är väl heller inte så kända för att ha grym väghållning eller vara så supersnabb på bana iallafall inte i jämförelse med många av dom bilarna som har nämnts i denna tråden.
Den där bilen är nog däremot snabb rakt fram iallafall!

Hade inte ambitioner att starta en "för eller emot" skyline postning men tyckte bara spontant att den bilen inte passade in bland alla andra vrålåk som har föreslagits här. Mest för att den är gammal och alldeles för mycket stylad/trimmad.

M3 csl är ju en grym bil!

Senast redigerat av davel (30 april 2010)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Journeyman2
30 april 2010 · 373 Inlägg

M5! 0-100 4.7 lite så!wink

''Hugin-Hachiko''
HereComesTrouble Livsnjutare
30 april 2010 · 1 707 Inlägg

M5 är en familjebil, ingen sportbil.

Rquired Allmänt envis
1 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Då skall man åter igen definiera "sportbil", M5 må vara en stor sedan. Men redan en 535D är snabbare än till exempel Nissan 350Z och Mazda RX8 runt en bana (TopGear, 545i vs. 535D. Gäller E60)), med V8a var den ännu kvickare och M5 är förstås i en helt annan liga än sina standardsyskon.

Så handlar begreppet sportbil om hur bilen i sig eller är dhandlar det enbart om ett utseende? För i det sista fallet är M5 en familjebil och Mazda och Nissan "sportbilar". Men det spelar ingen roll i mina ögon efter som dessa båda japaner får pisk både runt en bana och rakt fram av familjebilen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Bmw_Bertil Ljud freak !
1 maj 2010 · 928 Inlägg

Audi RS4 07-08 får du väl för dom pengarna och dom är de bra sus i

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Cyrax1
1 maj 2010 · 82 Inlägg

Vet inte om någon skrivit detta men mitt val hade lätt blivit en Masserati Gran Sport
och jag har sett ex under 500k, har själv provkört en och jag säger bara VILL HA...
lycka till
http://www.blocket.se/malmo/Maserati_Gr … _3&w=3

HereComesTrouble Livsnjutare
2 maj 2010 · 1 707 Inlägg

Enkelt, en sportbil är en bil som är tillverkad för endamålet nöje.'

Dvs ingen familjebil som är pimpad.

Sen spelar det ingen roll om det är en Miata vs M5..M5 blir aldrig en sportbil iallefall.

Rquired Allmänt envis
2 maj 2010 · 12 512 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Enkelt, en sportbil är en bil som är tillverkad för endamålet nöje.'

Dvs ingen familjebil som är pimpad.

Sen spelar det ingen roll om det är en Miata vs M5..M5 blir aldrig en sportbil iallefall.

Det är som sagt en fråga om definition, och i mina ögon är en sportbil en rolig bil med egenskaper över det vanliga. Sedan struntar jag i om den så ser ut som en Lada Niva.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Larschan
2 maj 2010 · 519 Inlägg

BMW M5 är ingen sportbil! Tänker på Ferrari direkt när jag hör sportbil iaf, men även Porsche. Skylinen är nog ett exempel som jag personligen skulle välja...

Journeyman2
2 maj 2010 · 373 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
M5 är en familjebil, ingen sportbil.

>Visst men  det är en härlig familje sportracer smile

Annars porsche 911 en ren racer ;-)

Senast redigerat av Journeyman2 (2 maj 2010)

''Hugin-Hachiko''
Riccardo
2 maj 2010 · 237 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Enkelt, en sportbil är en bil som är tillverkad för endamålet nöje.'

Dvs ingen familjebil som är pimpad.

Sen spelar det ingen roll om det är en Miata vs M5..M5 blir aldrig en sportbil iallefall.

Hur kan du säga att en m5a inte är en sportbil. 507HK med grym väghållning det är mer en man kan säga om dom flesta amerikanska bilar.

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
Hedning Fd Bannad
2 maj 2010 · 657 Inlägg

Tropp skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_Challenger_SRT8_25594081.htm?ca=13&w=3

Challenger SRT8!

Definitivt snyggast, men tyvärr inte en sportbil. Tar den dock över allt annat än Vipern som nämnts i denna tråd vilken dag som helst!

Riccardo

Hur kan du säga att en m5a inte är en sportbil. 507HK med grym väghållning det är mer en man kan säga om dom flesta amerikanska bilar.

Ställ den mot en Viper så får den smaka bly i vilket fall, så det så.

Märkesbög
Aerodynamik ...
2 maj 2010 · 7 120 Inlägg

Dett är nog vad jag hade valt. http://www.blocket.se/alvsborg/Porsche_ … 18&w=3

Kraft och pålitlighet!

Rock-Star
2 maj 2010 · 2 982 Inlägg

Swedie skrev:
Kan ni rekommendera en sportbil för runt 500kkr, gärna modern och nyare än 2005 års modell.

Den ska vara bra för kurvigt, ha acceleration som gör att det susar i magen. Gärna V8, men inget krav. Söker bara bottendrag. Vill inte ha allt levererat som ketchup. Som exempel kan jag njuta av en 3.0 V6 diesel då de erbjuder gott om drag oavsett växel, utan att behöva växla ner 3 gånger.

Sådant jag kikat på redan är ju Z06, men vad har Porsche att erbjuda för 500a? Eller andra märken för den delen som jag kanske inte tänkt på.

Även faktiskt spanat på SLK55 AMG, som har bättre prislapp oxå. Lite rädd för att bilen kan vara lite för understyrd / framtung, om jag förstått kritiken rätt från vad jag läst på internet.

Acceleration måste helt klart vara under 5, samt gärna automat med växelpaddar.

om du funderar på sl55 amg så ska d usnacka med Excon, han äger en sådan fin måsvinge!

Nebelwerfer
2 maj 2010 · 54 Inlägg

Audi RS6, har ingen ketchup-effekt eftersom den har dubblaturbos som matar hela tiden:)

Aerodynamik ...
2 maj 2010 · 7 120 Inlägg

Nebelwerfer skrev:
Audi RS6, har ingen ketchup-effekt eftersom den har dubblaturbos som matar hela tiden:)

Han ville ha sportbil, ingen trimmad familjebil.. tongue

Breisladd
2 maj 2010 · 56 Inlägg

Läst hela tråden, och jag är diesel frälst, men det finns ju alternativ ; )

Bmw M3 E46/CSL tycker jag är en otroligt vettig bil, bra service kostnader kontra väghållning, lagom effekt.. Och otroligt bildskön. Många stirrar sig tyvärr blinda på toppeffekt.. Bil över 500tkr finns det en del att välja bland, lägger min röst på bmw där också, om inte så på viper, v10 motor, sick car, very sick = )

Ska framhålla att jag inte är någon bmw lover, men jag är realist, och ser till totalkostnad när det gäller bil.. Bil som matchar bmw:s totalkostnad är Corvette, förmodligen en komprimiss mellan 6cyl och 10cyl.

Handla och njut!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang