2110
Sök

Köra dagen efter?

147 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Tja som alla andra 10000 trådar om detta, jag är 18fyllda år, började dricka igår kl 21:00 och slutade vid ca 03:00 tiden. Drack ca 8-10 bira 0.33CL 5.2%

Jag är ca 180cm lång och 90kg tung.

Frågan är nu äre grönt att köra lite bil nu?smile

Tack på förhand!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
1 maj 2010

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

6 691 Inlägg
1 maj 2010
Frågar du samma tid imorn är de grönt, inte idag

De/Dem

KHRacing
1 maj 2010
Om du överhuvudtaget ens skall behöva fråga så skall du inte köra överhuvudtaget imorgon.

4 005 Inlägg
1 maj 2010
KHRacing skrev:
Om du överhuvudtaget ens skall behöva fråga så skall du inte köra överhuvudtaget imorgon.

+1

Fråga någon efter skjuts eller ta en taxi dagen efter som alla normala mogna förare gör.

Bilen ska ALLTID stå dagen efter om du har druckit mer än 3 starköl. Speciellt om du dricker dem sent.

147 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Okej okej bra så=)

Sanizz
2 maj 2010
Håller med där.. Bilen ska stå dagen efter. Ta en taxi eller be en kompis köra dig

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
2 maj 2010
8-10 bira.. sluta klockan tre.. då skulle jag nog säga att det är först mot kvällen efter som det är lagom att köra.

Även fast alkoholen gått ur så är man trög i huvudet en bra stund till efteråt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Musiker
472 Inlägg
2 maj 2010
linuslinje skrev:
KHRacing skrev:

+1

Fråga någon efter skjuts eller ta en taxi dagen efter som alla normala mogna förare gör.

Bilen ska ALLTID stå dagen efter om du har druckit mer än 3 starköl. Speciellt om du dricker dem sent.

Klart att man alltid skall vara på säkra sidan men jag tycker nog du överdriver lite nu...
Igår drack jag (som väger tio kilo mindre än TS) ett par Tuborg Grön (4,6% 33cl) till maten kl. 19:00 i Danmark (0,5‰ är tillåtet i trafiken där).
Fyra timmar senare rullade jag av färjan i Göteborg och blev (som vanligt) stannad i tullen, fick blåsa och det var grönt! Jag vet att förbränning av alkohol är ganska individuellt, men att låta bilen stå HELA dagen efter på grund av några starköl skall väl knappast vara nödvändigt?

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

312 Inlägg
2 maj 2010
mikkep skrev:
Tja som alla andra 10000 trådar om detta, jag är 18fyllda år, började dricka igår kl 21:00 och slutade vid ca 03:00 tiden. Drack ca 8-10 bira 0.33CL 5.2%

Jag är ca 180cm lång och 90kg tung.

Frågan är nu äre grönt att köra lite bil nu?smile

Tack på förhand!

En 5,5a innehåller ca 5 cl starksprit. Du sa att du hade druckit 8-10 du har alltså fått i dig mellan 40-50cl starksprit. Man förbränner ungefär 2 cl i timmen. Alltså ska du hålla dig från bilen ca 1 dygn. Så låt bilen stå dagen efter:)

4 005 Inlägg
2 maj 2010
Ras_J skrev:
linuslinje skrev:
KHRacing skrev:

+1

Klart att man alltid skall vara på säkra sidan men jag tycker nog du överdriver lite nu...
Igår drack jag (som väger tio kilo mindre än TS) ett par Tuborg Grön (4,6% 33cl) till maten kl. 19:00 i Danmark (0,5‰ är tillåtet i trafiken där).
Fyra timmar senare rullade jag av färjan i Göteborg och blev (som vanligt) stannad i tullen, fick blåsa och det var grönt! Jag vet att förbränning av alkohol är ganska individuellt, men att låta bilen stå HELA dagen efter på grund av några starköl skall väl knappast vara nödvändigt?

För mig så beror det på vilken inställning man har i trafiken. För mig så resonerar jag så att det inte är värt att dricka någon "läskeblask" extra, om man jämför ångern och konsekvenserna det kan få.

Visst kan många köra efter 2-3 öl vid middagen dagen efter, men det stora problemet är dem som dricker det dubbla och sedan sätter sig i trafiken dagen efter o tutar o kör omedvetna om vad de håller på med.

Så summa summarum, mer av en principfråga?

Edit: fan vad moralpredikan det blir hela tiden i alla trådar, hehe.
Senast redigerat av linuslinje (2 maj 2010)

Musiker
472 Inlägg
2 maj 2010
linuslinje skrev:
Ras_J skrev:
linuslinje skrev:

+1

För mig så beror det på vilken inställning man har i trafiken. För mig så resonerar jag så att det inte är värt att dricka någon "läskeblask" extra, om man jämför ångern och konsekvenserna det kan få.

Visst kan många köra efter 2-3 öl vid middagen dagen efter, men det stora problemet är dem som dricker det dubbla och sedan sätter sig i trafiken dagen efter o tutar o kör omedvetna om vad de håller på med.

Så summa summarum, mer av en principfråga?

Edit: fan vad moralpredikan det blir hela tiden i alla trådar, hehe.

Jag talar inte om dagen efter utan om SAMMA dag!
Visst handlar det om attityd, det får jag hålla med om men jag anser inte att jag blir en värdelös förare av ett par (mellan)öl! ("Räddade livet" på en dansk katt bara en kvart efter sista klunken...)
Om jag dessutom (som igår) blåser (i Sverige) med godkänt resultat efter bara ca fyra timmar så borde det ju innebära att iaf jag förbränner minst en 33cl mellanöl varannan timme och jag är inte kraftigt bygd, snarare tvärt om...

;)

312 Inlägg
2 maj 2010
Var ju en kille här på Garaget som hade varit ute och festat och körde dagen efter. Han blev stoppad med ca 0,6 promille i blodet även om han kände sig nykter.

Musiker
472 Inlägg
2 maj 2010
ExtremeBoost skrev:
Var ju en kille här på Garaget som hade varit ute och festat och körde dagen efter. Han blev stoppad med ca 0,6 promille i blodet även om han kände sig nykter.

Med 0,6 promille är man ju halvfull!

;)

312 Inlägg
2 maj 2010
Ras_J skrev:
ExtremeBoost skrev:

Ja och därför ska man inte köra dagen efter även om man känner sig nykter. Men om man dricker en öl till maten så kan man ju köra dagen efter utan problem
Senast redigerat av ExtremeBoost (2 maj 2010)

Musiker
472 Inlägg
2 maj 2010
ExtremeBoost skrev:
Ras_J skrev:
ExtremeBoost skrev:

Ja och därför ska man inte köra dagen efter även om man känner sig nykter. Men om man dricker en öl till maten så kan man ju köra dagen efter utan problem

Tydligen så räcker det att vänta ett par timmar annars skulle jag åkt dit ett flertal gånger (läs mitt första inlägg i tråden)... MEN som sagt är det nog väldigt olika från person till person!
Senast redigerat av Ras_J (2 maj 2010)

;)

312 Inlägg
2 maj 2010
Ras_J skrev:
ExtremeBoost skrev:
Ras_J skrev:

Tydligen så räcker det att vänta ett par timmar annars skulle jag åkt dit ett flertal gånger (läs mitt inlägg ovan)... MEN som sagt är det nog väldigt olika från person till person!

Eller så gör danskarna dålig öl wink

Musiker
472 Inlägg
2 maj 2010
ExtremeBoost skrev:
Ras_J skrev:
ExtremeBoost skrev:

Tydligen så räcker det att vänta ett par timmar annars skulle jag åkt dit ett flertal gånger (läs mitt inlägg ovan)... MEN som sagt är det nog väldigt olika från person till person!

Eller så gör danskarna dålig öl wink

Tycker Dansk pilsner är god jag... wink Om det var fatöl jag drack kunde den ju kanske ha varit utspädd, men det var flasköl...

EDIT: Har varit med om liknande situationer tidigare då jag druckit någon mellanöl och kört en stund senare. Polisen som stannat mig då har frågat "om jag druckit idag", och jag har svarat ärligt! "Det har nog ingen betydelse" har de sagt då jag avslöjat att jag druckit ett par pilsner tidigare på kvällen, sedan har jag fått blåsa och mycket riktigt har det varit godkänt! Vet inte om det varit 0,0‰ (för det säger ju alltid "ser bra ut" bara...) men jag har en kännsla av att de hade börjat krångla även om det varit så lite som 0,1‰ vilket iofs är under gränsen...

EDIT: Språkvård
Senast redigerat av Ras_J (2 maj 2010)

;)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
2 maj 2010
Jag har kört dagen efter en redig fest och blivit stoppad i kontroller ett flertal gånger utan att det har visat något, så att låta bilen stå hela dagen låter lite overkill för mig del. Men det är väl olika för olika personer.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sanizz
2 maj 2010
Ja visst är det overkill men varför riskera när man kan vara på den säkra sidan. Det är ju bara en jävla dag.

Sök