Om det är rätt nivå så ska det vara i nivå med hålet, kan sticka in en skruvmejsel eller nått å kolla om den blir blöt utan å vinkla den neråt.
För å byta packboxen till växelförarstaget lossar du bara växellänkaget från ingående axel till lådan å du kommer åt den. Drivaxelpackboxar måste du lossa drivaxeln för att byta, lätt på vänster sida, lite mer jobb på höger (lossa och vik undan generator för att kunna lossa stödlagerfästet) men lådan behövs inte plockas ner.
Växellådorna brukar inte läcka så kraftigt att det blir större pölar under bilen så skulle tippa på motorolja om det kom från din bil. Kan vara nån o-ring eller packning som inte fåtts rätt på plats vid motorbytet. Men kryp in under bilen å kolla vart det hänger droppar ifrån så borde du snabbt kunna se om det är motorn eller lådan, om det är motorn så borde det lä gå på garantin för motorbytet om det var en ordentlig verkstad som gjorde det.