Köpråd: Bil för 300 000 - 400 000?

Hedning Fd Bannad
9 maj 2010 · 657 Inlägg

Rquired

Ok, den är visserligen på 3L den motorn med. Tycker du har gjort en knepig jämförelse, varför jämföra en X1 med Grand Cherokee? Som jag visade ovan är X5 både starkare och snålare, precis som Bmw brukar vara.

Vilken annan Jeep skulle jag ta? det enda som ens ser ut som en Jeep är ju Calibern men den finns ju varken med riktig fyrhjulsdrift eller bakhjulsdrift. Dessutom så är Jeepen den enda bil med siffror från Phoenixmotorn.

Märkesbög
Germax
9 maj 2010 · 12 086 Inlägg

Jag vill bara flika in med att BMW X1 va de fulaste skit jag sätt komma ur en BMW-fabrik, ser ut som en kinakopia.

Jag kör BMW för att de är jävligt goa o köra, snygga och presterar bra. Skulle jag köpa en jänk, vilket jag kommer i framtiden så är de för att de är så jävla testosteronstinna och fräna smile Då kanske jag inte bryr mig om att den tar kurvorna lite sämre och att knapparna känns lite plastigare.

Rquired Allmänt envis
9 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Hedning skrev:

Rquired

Ok, den är visserligen på 3L den motorn med. Tycker du har gjort en knepig jämförelse, varför jämföra en X1 med Grand Cherokee? Som jag visade ovan är X5 både starkare och snålare, precis som Bmw brukar vara.

Vilken annan Jeep skulle jag ta? det enda som ens ser ut som en Jeep är ju Calibern men den finns ju varken med riktig fyrhjulsdrift eller bakhjulsdrift. Dessutom så är Jeepen den enda bil med siffror från Phoenixmotorn.

Nej jag tänkte som sagt på en jämförelse med X5, visst föreslog jag en X1 till TS men vad har det med diskutionen om amerikanska bilar att göra? Jag förstår att du använde X1 som ett exempel, men som sagt varför låsa sig vid just den när Bmw i övrigt har bilar som ligger i topp när det gäller både kvalité och förbrukning kontra effekt?

Som sagt så kommer förmodligen även X1 bli starkare och snålare, kanske till nästa år eller kanske redan till hösten när X3 släps. Tills dess får man väl välja *brr* diesel för att få en vettig X1.

Caliber är i sig jämförbar med X1, ungefär lika stora och i båda sitter man ett steg upp, eller kanske ett 3/4-dels steg upp om man skall vara petig. Men som du säger är de inte jämförbara i övrigt.

JapMax: Håller inte med, X1 är något av det snyggaste, fräckaste och vettigaste som Bmw gjort. Kör man en så förstår man, man sitter högt med bra sikt åt alla håll i en bil med smidigt format men trots detta har bilen bättre väghållning än de flesta konkurrenternas C-segmentsbilar och känns som en 1-serie om man pressar den i kurvor. Hade jag prioriterat en ny bil högre hade jag kört en X1 sDrive20d idag.

Senast redigerat av Rquired (9 maj 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
WolFMaN_16
10 maj 2010 · 177 Inlägg
Volvo 850 "Schteken" (1993)
Hush DatorPhreak
10 maj 2010 · 94 Inlägg

Slå till och köp den manligaste bilen, Köp en hummer;) har inte dunderkoll men jag tror du kan få en hyfsad h2 begangad eller en helt ny H3 med en V8  i. Jag går i god för att det är det mest idiotiska bilvalet, men fan så skoj! Den är riktigt tuff, kolla mina bilder.

Utan omproggramering av styrdatorn kommer du aldrig under 1,3L/mil så det är ju inte den mest ekonomiska bilen, och skatten är dyr. Men smaken är som baken, jag älskar min bil!

Du kanske är ute efter mer av en sportbil?

Edit: Förresten så tänkte jag utrycka min åsikt om andra "SUV"ar, om man jämför med h3an så kan dom ju i princip inget annat än att åka på vägen. Jag säger inte att min bil är bäst på det, bara att jag känner att det var ett relativt säkert bilval(jag vet att den inte fått toppbetyg) och att om det
blir översvämningar och annan skit så klarar den det.
Vadningsdjupet i en xc90 är 23cm om jag kommer ihåg rätt och hummern orkar typ 70-80(ni får kolla upp exakt fakta om ni är intresserade) klart komforten inte kan mätas med andra suv:ar.
Det går nog inte att mäta med en truck ens x) men allt handlar om vad man prioriterar. Och hur konstig/galen man är.

Senast redigerat av Hush (10 maj 2010)

hedley Saaboholic
10 maj 2010 · 3 129 Inlägg

Rquired skrev:

Hedning skrev:

Rquired

Ok, den är visserligen på 3L den motorn med. Tycker du har gjort en knepig jämförelse, varför jämföra en X1 med Grand Cherokee? Som jag visade ovan är X5 både starkare och snålare, precis som Bmw brukar vara.

Vilken annan Jeep skulle jag ta? det enda som ens ser ut som en Jeep är ju Calibern men den finns ju varken med riktig fyrhjulsdrift eller bakhjulsdrift. Dessutom så är Jeepen den enda bil med siffror från Phoenixmotorn.

Nej jag tänkte som sagt på en jämförelse med X5, visst föreslog jag en X1 till TS men vad har det med diskutionen om amerikanska bilar att göra? Jag förstår att du använde X1 som ett exempel, men som sagt varför låsa sig vid just den när Bmw i övrigt har bilar som ligger i topp när det gäller både kvalité och förbrukning kontra effekt?

Som sagt så kommer förmodligen även X1 bli starkare och snålare, kanske till nästa år eller kanske redan till hösten när X3 släps. Tills dess får man väl välja *brr* diesel för att få en vettig X1.

Caliber är i sig jämförbar med X1, ungefär lika stora och i båda sitter man ett steg upp, eller kanske ett 3/4-dels steg upp om man skall vara petig. Men som du säger är de inte jämförbara i övrigt.

JapMax: Håller inte med, X1 är något av det snyggaste, fräckaste och vettigaste som Bmw gjort. Kör man en så förstår man, man sitter högt med bra sikt åt alla håll i en bil med smidigt format men trots detta har bilen bättre väghållning än de flesta konkurrenternas C-segmentsbilar och känns som en 1-serie om man pressar den i kurvor. Hade jag prioriterat en ny bil högre hade jag kört en X1 sDrive20d idag.

Om man kört en eller inte har väl föga att göra med om man tycker bilen är snygg eller inte? Han påpekade hur ful han tyckte bilen var, då kan du ju inte lägga in argument som "kör en så förstår du".. eftersom prestandan inte var det som ifrågasattes.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
10 maj 2010 · 3 129 Inlägg

WolFMaN_16 skrev:
vad tycks om denna wink?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … =7&w=3

Yes please!
Byta mot ett 6-pack bärs och 10 tonfisk burkar?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
tsdi Egenföretagare
10 maj 2010 · 2 496 Inlägg

JapMax skrev:
Jag vill bara flika in med att BMW X1 va de fulaste skit jag sätt komma ur en BMW-fabrik, ser ut som en kinakopia.

Jag kör BMW för att de är jävligt goa o köra, snygga och presterar bra. Skulle jag köpa en jänk, vilket jag kommer i framtiden så är de för att de är så jävla testosteronstinna och fräna smile Då kanske jag inte bryr mig om att den tar kurvorna lite sämre och att knapparna känns lite plastigare.

+1

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Rquired Allmänt envis
10 maj 2010 · 12 512 Inlägg

hedley skrev:

Rquired skrev:

Hedning skrev:
Vilken annan Jeep skulle jag ta? det enda som ens ser ut som en Jeep är ju Calibern men den finns ju varken med riktig fyrhjulsdrift eller bakhjulsdrift. Dessutom så är Jeepen den enda bil med siffror från Phoenixmotorn.

Nej jag tänkte som sagt på en jämförelse med X5, visst föreslog jag en X1 till TS men vad har det med diskutionen om amerikanska bilar att göra? Jag förstår att du använde X1 som ett exempel, men som sagt varför låsa sig vid just den när Bmw i övrigt har bilar som ligger i topp när det gäller både kvalité och förbrukning kontra effekt?

Som sagt så kommer förmodligen även X1 bli starkare och snålare, kanske till nästa år eller kanske redan till hösten när X3 släps. Tills dess får man väl välja *brr* diesel för att få en vettig X1.

Caliber är i sig jämförbar med X1, ungefär lika stora och i båda sitter man ett steg upp, eller kanske ett 3/4-dels steg upp om man skall vara petig. Men som du säger är de inte jämförbara i övrigt.

JapMax: Håller inte med, X1 är något av det snyggaste, fräckaste och vettigaste som Bmw gjort. Kör man en så förstår man, man sitter högt med bra sikt åt alla håll i en bil med smidigt format men trots detta har bilen bättre väghållning än de flesta konkurrenternas C-segmentsbilar och känns som en 1-serie om man pressar den i kurvor. Hade jag prioriterat en ny bil högre hade jag kört en X1 sDrive20d idag.

Om man kört en eller inte har väl föga att göra med om man tycker bilen är snygg eller inte? Han påpekade hur ful han tyckte bilen var, då kan du ju inte lägga in argument som "kör en så förstår du".. eftersom prestandan inte var det som ifrågasattes.

Ok, det var enbart biten "Håller inte med, X1 är något av det snyggaste, fräckaste och vettigaste som Bmw gjort." som var riktad mot vad JapMax skrev. Resten var enbart ett lite generellt svar mot alla som brukar kalla X1 eller SUV rent generellt för onödiga eller till och med dåliga bilar. Borde kanske lagt ett mellanrum mellan dessa två, ber om ursäkt om det var otydligt.

Senast redigerat av Rquired (10 maj 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
2-D Faderator
10 maj 2010 · 637 Inlägg

Jag vet exakt vad du ska ha! smile
Volkswagen Phaeton W12 -05:
http://www.blocket.se/goteborg/Volkswag … 11&w=3

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Clintan66
11 maj 2010 · 2 011 Inlägg

Har du dom pengarna att lägga på bil, så hade jag nog även kikat utomlands. I dom prisklasserna går det att tjäna en bra slant fortfarande utomlands. Tjänar i och för sig aldrig på en bil, men du kan säkert finna något som kostar runt 500-550 tusen här hemma, för de pengarna neråt.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
11 maj 2010 · 1 874 Inlägg

Jag hade klippt en Audi A5 för dom pengarna, även om vissa ligger lite över det priset. Men det går att hitta! Jävla fin bil...

lodiseN
11 maj 2010 · 806 Inlägg

WolFMaN_16 skrev:
vad tycks om denna wink?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … =7&w=3

DEN VA BLAND DET RÅASTE  ops caps:rolleyes:

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Hush DatorPhreak
11 maj 2010 · 94 Inlägg

lodiseN skrev:

WolFMaN_16 skrev:
vad tycks om denna wink?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … =7&w=3

DEN VA BLAND DET RÅASTE  ops caps:rolleyes:

Frågan är varför den är så "relativt" billig...Jag håller med om att den var fet, undra vad den drar/mil haha xD

lodiseN
11 maj 2010 · 806 Inlägg

bmw 550? http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_550 … 15&w=3 finns ju så många gryma bilar i den pris klassen

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
WolFMaN_16
11 maj 2010 · 177 Inlägg

haha de är väll skit samma då åker man med stil i alla fall;) haha

Volvo 850 "Schteken" (1993)
Xerox23
16 maj 2010 · 15 Inlägg

Tack för alla förslag big_smile
förlåt om jag glömde formulera tråden rätt från början, men de som jag tycker skulle vara bra är väl en bil runt 300 000 - 400 000 som är ganska ekonomisk runt 130-160 g men ändå ganska praktiskt och rolig bil?

de som ja då tycker är bra är ju audi a5, bmw, volvo bland annat, sen om ni har några andra förslag så är de ju bra med, Men annars är väl inte VW Polo/Golf GTI helt fel heller?

Xerox23
16 maj 2010 · 15 Inlägg

Ja menar, om jag skulle vilja ha en bil att ha kul med och sladda runt o sånt med så kan man ju lika väl köpa en bmw v8-v12 för ca 10000 - 20000kr?

jag menar mer asså en bil som håller i längden på lång sikt:P
en familje bil som är praktisk men ändå rolig. Helt 2008-2010 års modell.

Riccardo
16 maj 2010 · 237 Inlägg

Audin känns modernast och snyggast. Mitt val hade lätt varit audin så jävla läcker.

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
Tigerofsweden
16 maj 2010 · 1 231 Inlägg

mina tips skulle tex kunna vara , Bmw 335 eller Bmw X5 om du vill ha en SUV ...
tycker det är för mkt pengar , nästan 400.000 för en A5 2.0TDI , visserligen -10 men njaaa, den bilen ska man bara ha i coupe.
Annars kanske XC60 eller XC90 ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang