Comradio i bilarna

sypher_44
12 maj 2010 · 164 Inlägg

jag å en polare kör med comradio i bilarna vilket funkar hur bra som helst, inge ringande  hit å dit..

men nu till saken... varför skaffar inte alla motornördar egen comradio i bilen å sätter en liten decal bak med vilken kanal ni ligger på så man kan spontan tjöta med folk man ser ute..

dom kostar allt imellan 200 till 3000 beroende hur flashig man vill vara smile

vore en kul grej å starta... å höjjer kul skalan med massor när man e på träffar smile

Nissan Skyline "r34 gtt-r" (1999)
Razer22
12 maj 2010 · 16 Inlägg

haha. Låter som en rolig idè till livsfarliga motorvägsrace smile lär ju racas lite här och var när man kan kommunicera med bilen framför utan att veta vem han är ! = RIKTIGT ROLIGT!

Pendulum
12 maj 2010 · 1 298 Inlägg

Låter som en intressant idé. Har alltid en radio liggandes i bilen jag med ifall att. tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Brådhis * Voff voff *
12 maj 2010 · 10 280 Inlägg

"Snowman, Snowman this is the Bandit, Come In!"

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
sypher_44
12 maj 2010 · 164 Inlägg

jag ska dra på en decal på min, ligger alltid med radion igång ifall att...

men det e la bara köra igång...
comradios kan man jue köpa license fritt när dom e låsta på 8 kanals..

tänkte nåt med "tune in 6" bak på bilen om man kör på kanal 6...

hjälp till med en snygg decal smile

Nissan Skyline "r34 gtt-r" (1999)
Razer22
12 maj 2010 · 16 Inlägg

sypher_44 skrev:
jag ska dra på en decal på min, ligger alltid med radion igång ifall att...

men det e la bara köra igång...
comradios kan man jue köpa license fritt när dom e låsta på 8 kanals..

tänkte nåt med "tune in 6" bak på bilen om man kör på kanal 6...

hjälp till med en snygg decal smile

bara Tune6 kanske ?wink tror de blir snyggare

sypher_44
12 maj 2010 · 164 Inlägg

ska photoshopa fast en sån på bilen å se smile

Nissan Skyline "r34 gtt-r" (1999)
baca Os Difuntos
12 maj 2010 · 1 822 Inlägg

Jag e lätt på.. Tune in 6 FFS

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Pendulum
12 maj 2010 · 1 298 Inlägg

Eller så kan vi försöka sprida detta så att folk vet att vi bilnördar ligger på kanal 6, så vi slipper dekal.  wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Jerk-R
12 maj 2010 · 593 Inlägg

Lägg upp några tips på olika komradios i olika pris/prestandaklasser så vi "dödliga" förstår vad som krävs och vad de klarar av smile

Kul idé!

/Jerker

sypher_44
12 maj 2010 · 164 Inlägg

jag har cobra radios 8 kanals...  räcker upp till 5 km i öppen terräng, inne i stan e det nog inte mer än 500 m till 1 km dom kostar 399 på tecknik magasinet  sen finns det radios som räcker 5 mil å typ 1-2 mil i stan dom kostar typ 1200 å uppåt.. bara ställa in en kanal å trycka på knappen å säga va man vill så fångar alla radios som e inställda på din kanal upp det....
det va därför jag tänkte lite olika kanaler.. annars blir det ett jävla tjattrande på samma kanal..

men man kan jue utgå från kanal 6 å sen ändra på begäran...

smile

billigare radios har bara 8 kanaler[finns upp till 50 kanaler men dyr och meningslöst].. sen finns det radios med steglös sändning men dom måste man har license för...

Nissan Skyline "r34 gtt-r" (1999)
_Wallis_
12 maj 2010 · 4 506 Inlägg

Jag kom över 9st riktiga Comradios för två årsedan eller något till ett riktigt bra pris.
Dom har dom blivit liggande (Nya i kartong) då det kostar 600kr per Enhet för Antenn & kabel.. hmm
Om någon e sugen så kan jag byta dem mot 2 eller 3 kompletta anläggningar.

Kan du andas kan du dö.
CmoR
12 maj 2010 · 354 Inlägg

Fan det här vore ju dödsballt big_smile Jag gillar "underground nätverk" haha. Slängde ihop en logga för skojs skull. Det här borde försöka spridas.

http://i44.tinypic.com/20l1bt3.jpg

Bjare
12 maj 2010 · 945 Inlägg

Detta är inget nytt. Men inte många som använder tyvärr.
Har själv en i bilen och dom jag lyckas få in ibland är trevliga långtradare.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
bas315
13 maj 2010 · 101 Inlägg

Låter skitkul, kommer lätt fixa en comradio och en dekal!

PLindblom
13 maj 2010 · 1 200 Inlägg

CmoR skrev:
Fan det här vore ju dödsballt big_smile Jag gillar "underground nätverk" haha. Slängde ihop en logga för skojs skull. Det här borde försöka spridas.

http://i44.tinypic.com/20l1bt3.jpg

Jag gillar verkligen loggan! Lägg upp den på dekaltrim.se, så att man kan köpa den smile

Moparboy440
13 maj 2010 · 4 682 Inlägg

Om ni nångång åker till Finland så har jag en lista åt er med personer som ni kan snacka med: http://lakutsu.net/Kutsulista.pdf

CmoR
13 maj 2010 · 354 Inlägg

Minister skrev:

CmoR skrev:
Fan det här vore ju dödsballt big_smile Jag gillar "underground nätverk" haha. Slängde ihop en logga för skojs skull. Det här borde försöka spridas.

http://i44.tinypic.com/20l1bt3.jpg

Jag gillar verkligen loggan! Lägg upp den på dekaltrim.se, så att man kan köpa den smile

Klart jag skulle kunna göra, men då ska vi alltså enas om att det är kanal 6  som gäller?

Lundberg_
13 maj 2010 · 391 Inlägg

Lätt att ja skaffar comradio isf smile
Åka på motorvägen o rätt så de e så pratar nån me en tongue

Bjare
13 maj 2010 · 945 Inlägg

Varför inte välja en kanal som iaf används om ni ändå ska börja trycka upp dekaler???
Helt onödigt att hålla sig till en udda kanal. Dessutom, ni har sett för många filmer..

3-7-8 används flitigast. I min närhet. Finns fler som används ännu flitigare säkerligen.

Det stora problemet ifall många ska börja installera comradio i sina bilar är dessa mindre vetande.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang