BMW M3 stulen i Göteborg (PAC444) 250 000 kr i hittelön

Salamander
14 maj 2010 · 9 Inlägg

Hjälper till att sprida

Saxxat från Zatzy:

"Stals på Åvägen i Gårda företagscenter mellan 12-15 idag (2010-05-13). All hjälp uppskattas. Bilen är mörkgrå och har 19" originalfälgar.

Betalar skälig hittelön till den som gör att bilen kommer fram. Betalar 250 000 kr till den som gör att det som fanns i bagageluckan kommer fram.

Hälsningar Tomas

Tel: 0733-823205"

För mer info se: http://www.zatzy.com/allmaent/364385-bm … eloen.html



http://img121.imageshack.us/img121/9273/img1687d.jpg

http://img121.imageshack.us/img121/7919/img1686cb.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/2489/img1690b.jpg

Senast redigerat av Salamander (14 maj 2010)

Hamilton
14 maj 2010 · 8 868 Inlägg

Tråd rensad på OT.
Använd MSN eller dyligt för att chatta med varandra och inte forumet.
Har ni inget att tillföra tråden så låt bli att posta.

Fotograf på tierpidag.se
ETTH
15 maj 2010 · 397 Inlägg

Läst på Zatzy! Har postat på Fejjan, hoppas verkligen att det kommer gå bra!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
FLindgren
15 maj 2010 · 5 089 Inlägg

Svårt å leta efter det som låg i bagageluckan när man inte vet va det var..
Men jag ska hålla utskik smile

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
IMPRAZERN Intresseklubben
15 maj 2010 · 673 Inlägg

FLindgren skrev:
Svårt å leta efter det som låg i bagageluckan när man inte vet va det var..
Men jag ska hålla utskik smile

hehe menar det, viktigaste är väl att få tillbaka bilen? tongue men man blir ju riktitg nyfiken om vad som låg där bak ;P ska ha utsikt efter din bil! updatera gärna om det händer något nytt så vi vet..

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
15 maj 2010 · 4 418 Inlägg

Jag bor i Ystad och hade kunnat hjälpa o leta här...
Dock gör jag inte det utan o veta vad jag letar efter. För att slippa problem själv.


Nu har bilen med all sannolikhet redan gått till polackien med långtradare, då det var det vanligaste sättet att få ut en bil enligt tullen ... sist jag var nere o jagade stulen bil!

Kibil
15 maj 2010 · 552 Inlägg

Vet inte hur folk kan störa sig på att det ligger något som är värt ungefär hälften av vad bilen gör i bagageluckan... Spelar ingen roll vad det är, kanske inte ens är något där.  Och att inte "leta" efter bilen pga. att det kan ligga diverse olagligheter (vilket jag inte ens tror) i den är nog lite av ett skämt smile Den som "hittar" den kommer ju knappt köra iväg med den heller.

Sluta löjliga er! Ha koll bara.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 maj 2010 · 4 418 Inlägg

Kibil skrev:
Vet inte hur folk kan störa sig på att det ligger något som är värt ungefär hälften av vad bilen gör i bagageluckan... Spelar ingen roll vad det är, kanske inte ens är något där.  Och att inte "leta" efter bilen pga. att det kan ligga diverse olagligheter (vilket jag inte ens tror) i den är nog lite av ett skämt smile Den som "hittar" den kommer ju knappt köra iväg med den heller.

Sluta löjliga er! Ha koll bara.

Om jag åker ner i hamnen, utger mig för att leta efter en bil... och man verkligen htttar den. Sen öppnar tullen bakluckan och hittar *valfritt olagligt* så kan jag karantera dig att du inte är lika glad längre... Här i Ystad så är polisen sviniga när det gäller såna saker.

Hoppas att du fattar vad som kan hända!!!

Kibil
16 maj 2010 · 552 Inlägg

Jill skrev:

Kibil skrev:
Vet inte hur folk kan störa sig på att det ligger något som är värt ungefär hälften av vad bilen gör i bagageluckan... Spelar ingen roll vad det är, kanske inte ens är något där.  Och att inte "leta" efter bilen pga. att det kan ligga diverse olagligheter (vilket jag inte ens tror) i den är nog lite av ett skämt smile Den som "hittar" den kommer ju knappt köra iväg med den heller.

Sluta löjliga er! Ha koll bara.

Om jag åker ner i hamnen, utger mig för att leta efter en bil... och man verkligen htttar den. Sen öppnar tullen bakluckan och hittar *valfritt olagligt* så kan jag karantera dig att du inte är lika glad längre... Här i Ystad så är polisen sviniga när det gäller såna saker.

Hoppas att du fattar vad som kan hända!!!

Nej jag fattar inte vad som kan hända. Det är inte din bil och jag hade faktiskt inte tänkt på att du kunde ta dig in i olika hamnar och kolla in bilar (Visste inte att privatpersoner kunde göra så) Skulle knappast tro att tullen springer för att öppna bagageluckan istället för att kolla om bilen är efterlyst/stulen. Men men, jag har koll i VG.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 maj 2010 · 4 418 Inlägg

Kibil skrev:

Jill skrev:

Kibil skrev:
Vet inte hur folk kan störa sig på att det ligger något som är värt ungefär hälften av vad bilen gör i bagageluckan... Spelar ingen roll vad det är, kanske inte ens är något där.  Och att inte "leta" efter bilen pga. att det kan ligga diverse olagligheter (vilket jag inte ens tror) i den är nog lite av ett skämt smile Den som "hittar" den kommer ju knappt köra iväg med den heller.

Sluta löjliga er! Ha koll bara.

Om jag åker ner i hamnen, utger mig för att leta efter en bil... och man verkligen htttar den. Sen öppnar tullen bakluckan och hittar *valfritt olagligt* så kan jag karantera dig att du inte är lika glad längre... Här i Ystad så är polisen sviniga när det gäller såna saker.

Hoppas att du fattar vad som kan hända!!!

Nej jag fattar inte vad som kan hända. Det är inte din bil och jag hade faktiskt inte tänkt på att du kunde ta dig in i olika hamnar och kolla in bilar (Visste inte att privatpersoner kunde göra så) Skulle knappast tro att tullen springer för att öppna bagageluckan istället för att kolla om bilen är efterlyst/stulen. Men men, jag har koll i VG.

Här i Ystad är det väldigt enkelt.
Har man information på bilen och vet att den är på väg till hamnen så kan man åka ner o prata med tullen så gör dom sen sitt smile Den är väldigt liten på det sättet.

Kibil
16 maj 2010 · 552 Inlägg

Jill skrev:

Kibil skrev:

Jill skrev:

Om jag åker ner i hamnen, utger mig för att leta efter en bil... och man verkligen htttar den. Sen öppnar tullen bakluckan och hittar *valfritt olagligt* så kan jag karantera dig att du inte är lika glad längre... Här i Ystad så är polisen sviniga när det gäller såna saker.

Hoppas att du fattar vad som kan hända!!!

Nej jag fattar inte vad som kan hända. Det är inte din bil och jag hade faktiskt inte tänkt på att du kunde ta dig in i olika hamnar och kolla in bilar (Visste inte att privatpersoner kunde göra så) Skulle knappast tro att tullen springer för att öppna bagageluckan istället för att kolla om bilen är efterlyst/stulen. Men men, jag har koll i VG.

Här i Ystad är det väldigt enkelt.
Har man information på bilen och vet att den är på väg till hamnen så kan man åka ner o prata med tullen så gör dom sen sitt smile Den är väldigt liten på det sättet.

Jaha då har man lärt sig något nytt tongue Hoppas TS inte har tappat hoppet om bilen.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 maj 2010 · 4 418 Inlägg

Vad som kan hända? JO.. Här om dagen blev en Supra "traschad" här i Ystad av polisen bara för att dom trode att personen hade något med "olagligheter" att göra/ kände "olagliga" personer... när dom inte hitta något hamna personen i häkte och terroriserades hela natten...(polisen hade ingen husransakan)

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 maj 2010 · 4 418 Inlägg

Kibil skrev:
Jaha då har man lärt sig något nytt tongue Hoppas TS inte har tappat hoppet om bilen.

Som sagt... 250 loppor kommer nog att locka fram den, förhoppningsvis smile

Kibil
16 maj 2010 · 552 Inlägg

Jill skrev:
Vad som kan hända? JO.. Här om dagen blev en Supra "traschad" här i Ystad av polisen bara för att dom trode att personen hade något med "olagligheter" att göra/ kände "olagliga" personer... när dom inte hitta något hamna personen i häkte och terroriserades hela natten...(polisen hade ingen husransakan)

Nu handlade det om en Bmw med div. "olagligheter" i bagaget som står på en ev. välbevakad hamn i Ystad. Tror knappast dom misstänker dig för brott ifall du kommer och berättar att den är stulen.

Du får gärna fortsätta snacka via pm, onödigt att smutsa ner hans tråd.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 maj 2010 · 4 418 Inlägg

Kibil skrev:

Jill skrev:
Vad som kan hända? JO.. Här om dagen blev en Supra "traschad" här i Ystad av polisen bara för att dom trode att personen hade något med "olagligheter" att göra/ kände "olagliga" personer... när dom inte hitta något hamna personen i häkte och terroriserades hela natten...(polisen hade ingen husransakan)

Nu handlade det om en Bmw med div. "olagligheter" i bagaget som står på en ev. välbevakad hamn i Ystad. Tror knappast dom misstänker dig för brott ifall du kommer och berättar att den är stulen.

Du får gärna fortsätta snacka via pm, onödigt att smutsa ner hans tråd.

Det är lugnt... Jag håller ögonen öppna här i Ystad.
Men kommer inte att specifikt åka ner i hamnen för det om inte ägaren personligen kontaktar mig. smile

Kesler
16 maj 2010 · 3 650 Inlägg

Kibil skrev:

Jill skrev:

Kibil skrev:

Nej jag fattar inte vad som kan hända. Det är inte din bil och jag hade faktiskt inte tänkt på att du kunde ta dig in i olika hamnar och kolla in bilar (Visste inte att privatpersoner kunde göra så) Skulle knappast tro att tullen springer för att öppna bagageluckan istället för att kolla om bilen är efterlyst/stulen. Men men, jag har koll i VG.

Här i Ystad är det väldigt enkelt.
Har man information på bilen och vet att den är på väg till hamnen så kan man åka ner o prata med tullen så gör dom sen sitt smile Den är väldigt liten på det sättet.

Jaha då har man lärt sig något nytt tongue Hoppas TS inte har tappat hoppet om bilen.

trådskaparen har tappat hoppet om bilen redan. Sen tror jag knappast att det är något olagligt i skuffen. ägaren har gjort en efterlysning överallt och även bett andra lägga ut info om bilen, som även har kontaktat många hamnar/terminaler, åkerier, polisanmält m.m. Knappast nått man gör om man har nåt olagligt i bilen.

fö. så är ägaren till bilen zatzymoderator..(inte för att det har nån betydelse men)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
16 maj 2010 · 3 929 Inlägg

mickeooj skrev:
kanske e en jättedyr violin i skuffen =P

Eller ett badkar i guld!

Eller en badanka, i diamant!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Bjork OEM <3
16 maj 2010 · 6 957 Inlägg

Man får inte göra nåt i denna tråden eller? Borttagen länk, men snacka om vad som ligger i bak går bra?
Haha..shit... roll

OEM <3
Simopparn Ung & dum
17 maj 2010 · 57 Inlägg

Tycker mest det är onödigt att kommentera onödiga saker när folk faktiskt försöker hjälpa någon.
Själv är jag trött på att se saker som blir stulna och börjar tänka att Sverige förfaller mer och mer inom lagsystemen, men det har ingenting med det här att göra.

Jag håller koll efter PAC 444, och en mörkgrå BMW M3a här uppe i Östersund, även om det kanske inte finns så många.

Mvh och lycka till.

Enda gången jag backar är när jag tar sats.
volvoentusiasten
17 maj 2010 · 4 005 Inlägg

Jag kommer också hålla utkik, relativt ovanlig bil också. Men man vet ju aldrig om man ser den...

Jag kommer ta en titt i bagageluckan direkt wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang