Varför säljer de inte Dacia Logan i Sverige?

Rquired Allmänt envis
10 juni 2010 · 12 512 Inlägg

Hot_Rod_Nisse skrev:

Rquired skrev:

Hot_Rod_Nisse skrev:
Idag var jag och provkörde en Dacia Sandero, en mycket trevlig liten bil att köra, en av dom bästa småbilar jag kört, jag satt riktigt skönt i förarstolen, och min fru blev stormförtjust i Sanderon, hon ville att vi skulle köpa den direkt, se bilder !! cool

http://www.cardatabase.net/search/photo … size=large

http://www.cardatabase.net/search/photo … size=large


fler bilder hittar ni på länken + mycket mer !!
http://www.cardatabase.net/search/searc … &page=

Tänk vad åsikter kan skilja, men är Sandero den bästa småbil du kört känns det rent spontant som om det också är den enda småbil du kört?

Bilen är spartansk, bara precis dimensionerad för simpel vardagskörning och allmänt billig och dålig i utförandet och omänskligt högljud. För samma pengar får man ordentliga småbilar med ett eller ett par år på nacken beroende på vilket märke och modell man är ute efter. Dessa bör dessutom stå sig bra mycket bättre i andrahandsvärde, dels för att de redan tappat en del av sitt nypris men framför allt för att det är bra bilar som förmodligen kommer vara intressanta för begagnatköparen.

Dessutom finns varken aktivt eller passivt antisladd ens som tillval, nej gör dig inte otjänsten att köpa en ny bil som är att likna vid en 20år gammal sådan smile

Jag har hafft körkort i 30 år, och i nästan lika många år har jag provkört nya bilar i alla storlekar, så många småbilar har det blivit under åren, sen så är jag inte så kräsen av mig när det gäller bilmärken och vilket land den är tillverkad i !! wink

Men det här är inte en fråga om varumärke, den här bilen hade varit lika usel även om det sålts under namnet Fiat, Honda, Volvo eller något annat. Visst smäller rätt märke högre (Och tillverkningsland är de flesta inte medvetna om) men prestige är inget jag tar hänsyn till.

Men Sandero är kort och gott dålig, och framför allt är det förmodligen en av de minst prisvärda modeller man som konsument kan köpa idag. Den är lika billig som den är dålig, och det blir inte speciellt mycket "bil per krona" av den ekvationen.

Då finns det ett stort antal nya och begagnade bilar som är något enormt mycket mer bil för pengarna, det var ungefär det jag skrev och det har inget med märke eller prestige att göra.

Senast redigerat av Rquired (10 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
16 juli 2010 · 1 035 Inlägg

Rquired skrev:

Hot_Rod_Nisse skrev:

Rquired skrev:

Tänk vad åsikter kan skilja, men är Sandero den bästa småbil du kört känns det rent spontant som om det också är den enda småbil du kört?

Bilen är spartansk, bara precis dimensionerad för simpel vardagskörning och allmänt billig och dålig i utförandet och omänskligt högljud. För samma pengar får man ordentliga småbilar med ett eller ett par år på nacken beroende på vilket märke och modell man är ute efter. Dessa bör dessutom stå sig bra mycket bättre i andrahandsvärde, dels för att de redan tappat en del av sitt nypris men framför allt för att det är bra bilar som förmodligen kommer vara intressanta för begagnatköparen.

Dessutom finns varken aktivt eller passivt antisladd ens som tillval, nej gör dig inte otjänsten att köpa en ny bil som är att likna vid en 20år gammal sådan smile

Jag har hafft körkort i 30 år, och i nästan lika många år har jag provkört nya bilar i alla storlekar, så många småbilar har det blivit under åren, sen så är jag inte så kräsen av mig när det gäller bilmärken och vilket land den är tillverkad i !! wink

Men det här är inte en fråga om varumärke, den här bilen hade varit lika usel även om det sålts under namnet Fiat, Honda, Volvo eller något annat. Visst smäller rätt märke högre (Och tillverkningsland är de flesta inte medvetna om) men prestige är inget jag tar hänsyn till.

Men Sandero är kort och gott dålig, och framför allt är det förmodligen en av de minst prisvärda modeller man som konsument kan köpa idag. Den är lika billig som den är dålig, och det blir inte speciellt mycket "bil per krona" av den ekvationen.

Då finns det ett stort antal nya och begagnade bilar som är något enormt mycket mer bil för pengarna, det var ungefär det jag skrev och det har inget med märke eller prestige att göra.

ja tycker " smaken e som baken"  vissa e kräsna vissa e ej kräsna. kan hålla med att logan ej e den perfekta bil det e mer än våldtäkt av dacia solenza roll svaret e enkelt fråga supersonyc här på garaget han har erfarenhet av dessa öststatare smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
eacan
16 juli 2010 · 595 Inlägg

Vi säljer Dacia på jobbet.. Riktig skräp enligt mig..!

Senast redigerat av eacan (16 juli 2010)

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
loow Jävel
16 juli 2010 · 2 018 Inlägg

Jag gick på motorsportsgymnaiset i Anderstorp där dom hade såna bilar. Dock så är all inredning borta.. Men det lilla som fanns kvar var rätt plastigt.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Knugcab
16 juli 2010 · 5 111 Inlägg

Jag tror också att Dacia kommer komma igång i Sverige så småningom.

Felicia var också en föråldrad liten skruttburk, som dessutom använde gammal öststatsteknik från järnridåns tid, inte västerländsk teknik från för några år sedan. Men den var billig.

Se hur mycket Skoda det säljs idag? Och det går knappast att påstå att det är bilar som är så särskilt mycket sämre än resten av utbudet på marknaden...

Min gissning är att Dacia kommer bli för Renault ungefär vad Skoda blev för VW...

Senast redigerat av Volvo544special65 (16 juli 2010)

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
16 juli 2010 · 1 035 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Jag tror också att Dacia kommer komma igång i Sverige så småningom.

Felicia var också en föråldrad liten skruttburk, som dessutom använde gammal öststatsteknik från järnridåns tid, inte västerländsk teknik från för några år sedan. Men den var billig.

Se hur mycket Skoda det säljs idag? Och det går knappast att påstå att det är bilar som är så särskilt mycket sämre än resten av utbudet på marknaden...

Min gissning är att Dacia kommer bli för Renault ungefär vad Skoda blev för VW...

1+

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang