En polare påstår att man i en Golf VR6 Syncro kan installera en "låda" som man kan ställa in kraftfördelningen mellan fram och bak med. Stämmer det? I så fall blev jag helt plötsligt förbannat sugen på en VR6 med typ 20/80-drivning fram/bak .
Aj faan, ja jag har ju inte flis till att köpa en sketen Golf-etta ens så jag kan nog glömma VR6 med sån där mojäng än på ett par år. Men det bore jävla najs iaf .
Svårt att få tag i rätt system som passar vr6 syncro annars finns ju torsen diff men det är oxå svinigt dyrt.....Haldexen ska gå att ställa lite men den agerar ändå som syncro fast "Smartare" dvs vid acc letar den inte efter det däck som har mest fäste utan för över kraft på alla 4 däck.....
Ska du ha 100% ställbar så du kan ställa 100/0 0/100 osv får du räkna med custom jobb och det finns det nog inte många som har råd med....
Haldex jobbar mycket med stora delar av bilens elsystem så man behöver abs singnaler och motorns ECU singnaler för att det ska lira. Inget lätt system.