Bilder: Ägande rätt

SafetyCar
24 maj 2010 · 403 Inlägg

Hej, behöver råd.
Det är så att jag har sålt min bil. Har bilder på bilen här på G.org.
Nu har nya ägaren hört av sig till mig och säger att jag skall ta bort alla bilder som jag tagit på bilen eftersom reg.nummret syns.

Någon som kan ge mig ett vättigt svar!

b0nd3n
24 maj 2010 · 1 944 Inlägg

SafetyCar skrev:
Hej, behöver råd.
Det är så att jag har sålt min bil. Har bilder på bilen här på G.org.
Nu har nya ägaren hört av sig till mig och säger att jag skall ta bort alla bilder som jag tagit på bilen eftersom reg.nummret syns.

Någon som kan ge mig ett vättigt svar!

vad jag vet så behöver du inte ta bort bilderna, men du kan ju censurera regnr så blir nya ägaren nöjd ?

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Dubs I got Dubs!
24 maj 2010 · 2 423 Inlägg

Du äger ju bilderna, så vad ska han göra åt saken?

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Norde fotointresserad
24 maj 2010 · 2 307 Inlägg

Du har full rättighet till dina egna bilder eftersom det är just du som har tagit dem. Vill du vara schysst kan du ju censurera.

SafetyCar
24 maj 2010 · 403 Inlägg

2ooSX skrev:
För att censuera måste man ta bort alla bilder och lägga in dom på nytt, och de är ju inte så roligt, att ta bort alla kommentarer man fått..kul att läsa senare kanske.. skulle aldrig jag gjort iaf, om jag inte hade en nyinlagd bil med få kommentarer m.m..

Isf skulle alla bilder med alla andras bilar censueras....

SafetyCar
24 maj 2010 · 403 Inlägg

Norde skrev:
Du har full rättighet till dina egna bilder eftersom det är just du som har tagit dem. Vill du vara schysst kan du ju censurera.

Skulle du göra det själv?? Så alla kommentarer försvann... Har skrappat ihop kommentarer i 2,5 års tid...

Knugcab
24 maj 2010 · 5 111 Inlägg

Nej, det skulle jag inte. Bara att skita i.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Zizou ...
24 maj 2010 · 171 Inlägg

Personligen skulle jag inte göra det, tycker det är kul att ha nåt att se tillbaka på. Alltid roligt att läsa gamla kommentarer.

Volvo 850R (1996)
sk8ville
24 maj 2010 · 653 Inlägg

Skit i det, du äger bilderna.

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
SafetyCar
24 maj 2010 · 403 Inlägg

Zizou skrev:
Personligen skulle jag inte göra det, tycker det är kul att ha nåt att se tillbaka på. Alltid roligt att läsa gamla kommentarer.

Tack för ditt svar:D

Norde fotointresserad
24 maj 2010 · 2 307 Inlägg

SafetyCar skrev:

Norde skrev:
Du har full rättighet till dina egna bilder eftersom det är just du som har tagit dem. Vill du vara schysst kan du ju censurera.

Skulle du göra det själv?? Så alla kommentarer försvann... Har skrappat ihop kommentarer i 2,5 års tid...

Njae jag vet inte. Nu har jag ju inte någon schysst bil med massa kommentarer men jag förstår om man inte vill det. Samtidigt tror jag att gör många oroar sig över att deras reg.nr syns på bild, men det är jag det.

tsdi Egenföretagare
24 maj 2010 · 2 496 Inlägg

Fjolligt folk som inte vågar ha regnummer på vanliga jävla bilar

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Roak Jumbo Burger
24 maj 2010 · 76 Inlägg

Hvordan har den nye ejer af bilen spurgt (asked) dig? Var han en fandens karl der bare krævede det, eller spurgte han på en pæn og stille måde?

Hvis han var flink, så ville jeg gøre det, hvis han var en smartass, så nej.

Toyota Supra US-spec "Gurkan" (1996)
SafetyCar
24 maj 2010 · 403 Inlägg

Roak skrev:
Hvordan har den nye ejer af bilen spurgt (asked) dig? Var han en fandens karl der bare krævede det, eller spurgte han på en pæn og stille måde?

Hvis han var flink, så ville jeg gøre det, hvis han var en smartass, så nej.

Han bad mig inte att ändra dom utan att plocka BORT dom med synligt reg.nr..

Marlboroman
24 maj 2010 · 8 234 Inlägg

Förut har det i alla fall varit brottsligt att lägga upp bilder med synligt regnummer på bilar, oavsett om man äger dem eller ej eftersom det är en s.k "spårbar uppgift". Du kan dock sudda över regnumret, och då har inte köparen nåt att säga till om längre.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
SafetyCar
24 maj 2010 · 403 Inlägg

Marlboroman skrev:
Förut har det i alla fall varit brottsligt att lägga upp bilder med synligt regnummer på bilar, oavsett om man äger dem eller ej eftersom det är en s.k "spårbar uppgift". Du kan dock sudda över regnumret, och då har inte köparen nåt att säga till om längre.

Men då kan transportstyrelsen ta bort en del sidor där man kan kolla ägar uppgifter...

henke_99 Offroad Racing
24 maj 2010 · 3 122 Inlägg

SafetyCar skrev:

Marlboroman skrev:
Förut har det i alla fall varit brottsligt att lägga upp bilder med synligt regnummer på bilar, oavsett om man äger dem eller ej eftersom det är en s.k "spårbar uppgift". Du kan dock sudda över regnumret, och då har inte köparen nåt att säga till om längre.

Men då kan transportstyrelsen ta bort en del sidor där man kan kolla ägar uppgifter...

För att?

Edit: Går dessutom inte att kolla ägaruppgifter på deras hemsida.

Senast redigerat av henke_99 (24 maj 2010)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Funkiee Saab älskare!
24 maj 2010 · 4 597 Inlägg

Skit i den där ägaren, han verkar ju cp i huvudet som inte vågar ha bilen ute där, vadå, man kan ju lika gärna se regnummret i verkligheten... är väl i så fall värre där!

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
SafetyCar
24 maj 2010 · 403 Inlägg

henke_99 skrev:

SafetyCar skrev:

Marlboroman skrev:
Förut har det i alla fall varit brottsligt att lägga upp bilder med synligt regnummer på bilar, oavsett om man äger dem eller ej eftersom det är en s.k "spårbar uppgift". Du kan dock sudda över regnumret, och då har inte köparen nåt att säga till om längre.

Men då kan transportstyrelsen ta bort en del sidor där man kan kolla ägar uppgifter...

För att?

Edit: Går dessutom inte att kolla ägaruppgifter på deras hemsida.

Tar tillbaka mitt uttalande

2002tii KOMETFOTO
24 maj 2010 · 2 247 Inlägg

Marlboroman skrev:
Förut har det i alla fall varit brottsligt att lägga upp bilder med synligt regnummer på bilar, oavsett om man äger dem eller ej eftersom det är en s.k "spårbar uppgift". Du kan dock sudda över regnumret, och då har inte köparen nåt att säga till om längre.

Vilken källa kommer den infon ifrån?

Det är lite hysteri det här med nummer plåtar tycker jag.Hur gör folk när dom är ute och kör med bilarna?
Sen alla balla ombygda bilar som publiseras i biltidningar har 99% nummer plåten synlig sen fins det säkert någon som bemödat sig med att skruva av den.

Sen förstår jag inte hur nya ägaren kan säga åt dig att ta bort dina bilder?

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang