5846
Sök

Volvo 245DL -87 driver inte

100 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Tjenare, de är så att bilen driver inte även om ja petar i en växel
Mellan axeln snurrar hela vägen fram till bakaxeln, inga problem att växla, kopplingen funkar fint och är sprillans ny, den går att bogsera så bakaxeln har inte rasat(rätta mig om jag har fel?)
Funderar på om de är drivknut, knutkors eller vad de nu heter?
Innan den la av så knackade de under bilen, desto fortare man körde desto fortare knackade de och efter 2 dagar brast de.
Nån som vet vad problemet är? och har/kan göra nån lämplig guide till att byta? smile
Hört att det är rätt enkelt att byta ifall det är de jag tänker på smile

1 749 Inlägg
25 maj 2010
Snurrar kardanstången ända fram till bakaxeln så är det i bakaxeln du har problemet.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 562 Inlägg
25 maj 2010
pinjongen rensad.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
25 maj 2010
Drivaxel som e av

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

100 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
patrikke skrev:
Snurrar kardanstången ända fram till bakaxeln så är det i bakaxeln du har problemet.

ja eller efter iaf, har de pajjat i bakaxeln borde de väll inte gå bogsera ens? eller?
knackar pinjongen? lever den inte bara om? den har jag ingen erfarenhet av tongue

men men, nån som har nån fin guide på vad som verkar vara problemet? smile

Mr White
1 072 Inlägg
25 maj 2010
Går att boxera hur bra som hälst me rasad axel..Låter som de är bara byta axel.

100 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Går att boxera hur bra som hälst me rasad axel..Låter som de är bara byta axel.

hmm okej hmm får väll skruva upp o kika lite smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
25 maj 2010
Japp du har utan tvekan problem i bakaxeln.

Det är helt och hållet problemet som avgör om axeln snurrar eller inte. Jag knäckte en diffklump på mitten och då rullade de inge bra till exempel. Du kan ha remsat splinesen på drivaxlarna och då försvinner bara drivet.

Bara öppna och kolla, och i och med att du förlorat driv fullständigt tror jag du gör bäst i att bara byta bakaxeln.

100 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Japp du har utan tvekan problem i bakaxeln.

Det är helt och hållet problemet som avgör om axeln snurrar eller inte. Jag knäckte en diffklump på mitten och då rullade de inge bra till exempel. Du kan ha remsat splinesen på drivaxlarna och då försvinner bara drivet.

Bara öppna och kolla, och i och med att du förlorat driv fullständigt tror jag du gör bäst i att bara byta bakaxeln.

jo jag har öppnat och kollat nu smile
de är drevet som sitter på kardanaxeln in till bakaxeln som har gått i 1000 bitar så de är väll bara byta tongue
eller ska man prova svetsa ihop hela skiten så man driver båda hjulen? big_smile
och ja vet nackdelarna med det, men blir ju roligare på bredden lol

1 562 Inlägg
27 maj 2010
du kan ju inte svetsa nya kuggar på pinjongen.hade de vare korset hade du kunnat svetsa men då hade med största sannolikhet axeln varit stum, så är bara axelbyte som gäller

Sök