3352
Sök

Effektförluster i BMW 323

Vansinnesomkörare
2 Inlägg
17 juni 2006
Trådstartare
Hoppas att nån kan hjälpa mig med ett problem jag har med min BMW. Ibland under normal körning så hoppar bilen till och varvtalet sjunker drastiskt under kanske ½ sekund för att sedan återgå.

Efter detta är bilen totalt lam och ger knappt någon effekt alls. Det är 170 hk i bilen och jag blev frånkörd av en med 115hk. sad Pinsamt. Denna effektförlust håller i sig ända tills bilen rycker till igen. Detta sker oftast inte föräns man stannat bilen och startar den igen nästa dag

Jag har garanti kvar på bilen så det är ingen fara på så vis, men det skulle vara bra att veta vad felet är ändå. Även tankar om problemet uppskattas även om ni inte kan lösa det. smile

Tack på förhand
//Sirius

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 juni 2006
Låter som om det är typ soppapumpen lr nån stans påvöge dit som gör att den ger med sej... Eller någon annan sorts glappkontakt någon stans...  Hur går den när den segar, går den illa eler är det bara dålig effekt....

Vansinnesomkörare
2 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
Ja, det verkar ju vara glapp nånstans, eftersom det händer så oregelbundet. När den får dom här rycken så blir den bara allmänt slö, men annars så funkar den ju fortfarande som transportmedel om man säger så. smile

Men den ska in på BMW och kollas nu i början på Juli. Hoppas dom kan lösa det.

Miata-förare
130 Inlägg

Sök