Köpråd till 18åring

Fivi
22 juni 2006 · 240 Inlägg

billigare bil som första bil när man vill leka ? då är det väl bättre med en lite dyrare kanske som är krocksäker istället. eller har jag fel ?

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
Ronnie.L
22 juni 2006 · 914 Inlägg

nej köper man en billig bil tex audi 100, volvo740,240 eller äldre saab eller dylikt så gör det inte så mycket om man råkar köra sönder nåt när man kör hårt med den går att fixa hyffast billiga delar på närmsta skrot.

Caveman
22 juni 2006 · 12 Inlägg

ja köpte en stylad 740 men sen rätt strax efter köpta ja m3an som ja har nu.. det är roligar med goo then show

Mansfield
22 juni 2006 · 157 Inlägg

Köp min svarta celica!

Audi S4 2.7 BiT Nordic
VictorD Med Jetplan i generna
25 juni 2006 · 413 Inlägg

Mer tips behövs tongue I och med att jag sa att den får kosta max 60k betyder ju inte att den behöver kosta så mycket. Satte bara en maxgräns, för högre går jag ej. Men som sagt, fler tips? :>

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
Hybbe_
25 juni 2006 · 190 Inlägg

Köp min Audi för ett bra pris. Om du vill synas och höras. smile...

Saab 9-5 2.0T :)
jonesono Personal- och beteendevetare
25 juni 2006 · 1 082 Inlägg

Egentligen ingen bil med över 100 häst i, alt. strypt till 110 km/h.... det är vad som borde gälla enligt lag för alla 18-20 åringar med nytt kort!

Då kan du koncentrera dig på att styla bilen riktigt fin för ett tag framöver smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
MeloveGolf Vw trimmare
25 juni 2006 · 2 995 Inlägg

jonesono skrev:
Egentligen ingen bil med över 100 häst i, alt. strypt till 110 km/h.... det är vad som borde gälla enligt lag för alla 18-20 åringar med nytt kort!

Då kan du koncentrera dig på att styla bilen riktigt fin för ett tag framöver smile

haha den var ju snäll wink....själv dröjde det en vecka innan man tröttna och trimmade sin
första bil big_smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
ironhead volvoraggare
25 juni 2006 · 4 776 Inlägg

hmmmm en gammal skten folkbuss då me diselmotor som gör ju inte 110 om det inte är medvind då annars gör dom typ 80 och har ett acc som liknar en trabant

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
jonesono Personal- och beteendevetare
25 juni 2006 · 1 082 Inlägg

MeloveGolf skrev:

jonesono skrev:
Egentligen ingen bil med över 100 häst i, alt. strypt till 110 km/h.... det är vad som borde gälla enligt lag för alla 18-20 åringar med nytt kort!

Då kan du koncentrera dig på att styla bilen riktigt fin för ett tag framöver smile

haha den var ju snäll wink....själv dröjde det en vecka innan man tröttna och trimmade sin
första bil big_smile

Jo, men du förstår väl vart jag är på väg..  många i den åldersgruppen kör som om de har eld i baken, alt. problem med sitt självförtroende och måste hävda sig. Visst var det kul att sladda med  första bilen, men då var det snö och på en parkeringsplats. Det gäller att tänka till före... smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
25 juni 2006 · 1 082 Inlägg

ironhead skrev:
hmmmm en gammal skten folkbuss då me diselmotor som gör ju inte 110 om det inte är medvind då annars gör dom typ 80 och har ett acc som liknar en trabant

hehe ja, kanske ett hett tips till han faktiskt smile Kan ju styla den snyggt också.. kolla vad de gjorde med folkan på "pimp my ride" smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
HelGo
25 juni 2006 · 4 Inlägg

vadå? det är väll onödigt att köpa en lite billigare bil och leka sönder den?? köp en fin bil och vårda den väl.. tycker jag iaf.. skulle själv gjort det om jag hade haft pengar men nu vart det en honda civic för 17500, men den ska ha ett kjolpacket och lackas om så den kommer att stiga i pris..

vaughn
25 juni 2006 · 674 Inlägg

röstar på audi s2! får folk att vrida på nacken (egen erfarenhet)! går bra! håller... rolig att köra...
dåligt ljud men duger

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
VictorD Med Jetplan i generna
27 juni 2006 · 413 Inlägg

Har nu i princip köpt mig en bil!! Var och provkörde en SAAB 9-3 Coupé -99 idag på TB Bil i Norrköping. Efter jag hade provkört så åkte far min dit och sa: "Vi köper nog bilen, så sälj den inte. Kommer med besked imorgon." Så när han kom hem nu bestämde vi oss för att köpa den! Enda chansen att den inte blir min är om han säljer den ändå, vilket vi får hoppas att han inte gör! Enda tråkiga är att det finns lite småskavanker, men det är väl sånt man får räkna med på en 7 år gammal bil. Den stod även på plåtfälgar nu, detta blir det dock ändring på fram över!

Tacksam för alla som hjälpt mig!

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
Taavo oxiefysinogismantforskare
28 juni 2006 · 138 Inlägg

härligt härligt....du får ta och sätta upp några bilder på bilen om de blir så att du köper de smile

Journath Jägare
28 juni 2006 · 172 Inlägg

Hur gammal är du då om du jobbar och ska ha en förtsa bil för 60 k... sj stderar man så första bilen får nogg bli max 30 k..

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
beda
28 juni 2006 · 236 Inlägg

E de en turbo eller? smile Har själv en 2.0T -98 (185hk). Jäkligt skoj bil o billig att trimma! =P
Lycka till om köpet blir av!

UnderBilen Avstängd
28 juni 2006 · 121 Inlägg

Köp Honda CRX! Billig snabb och har bra väghållning. Dricker inte speciellt mkt heller. Du kan ju få en skitbra CRX för runt 30-40 tusen.

Swedish And Japanesee engineering in da house
VictorD Med Jetplan i generna
28 juni 2006 · 413 Inlägg

Ja, jag jobbar kvällar och helgar samtidigt som jag går i skolan!

Underbilen, bilen är redan köpt smile Står på garageuppfarten smile En SAAB 9-3 Coupé med 8000 mil på mätaren smile Ska tvättas o städas så kommer bilder senare under dagen! Dock är den helt original än så länge. Ska det nog bli ändring på vart efter!

Beda, svar ja. 2,0T med 185 goa hästar! Fick övningsköra hem den så smile

Nu är det endast kortet vi väntar på big_smile Snart kirrat förhoppningsvis smile

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
VictorD Med Jetplan i generna
28 juni 2006 · 413 Inlägg

Har nu lagt upp lite bilder. Dock tagna med mobilen men det får gå så länge. Letar febrilt efter digitalkameran

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang