Köpråd till 18åring

VictorD Med Jetplan i generna
17 juni 2006 · 413 Inlägg

Jag är nyligen 18 fyllda och letar febrilt efter en förstabil! Jag söker en bil för max 60,000:-

Skriver en lista vad som prioriteras (ingen särskild ordning):

*Miltalen (vill ju inte att allt ska rasa på en gång)
*Hur den har körts (dvs så få ägare som möjligt)
*AC (varmt på sommaren)
*Bra skick (har tummen ungefär mitt i handen...)
*En fröjd att köra och titta på (vill ju synas på sena kvällsturer ;)
*Bra stereoljud (det där med tummen mitt i handen igen..)
*Inte så långt från Östergötland (inget större krav dock, polaren åker gärna långt ;)
*Seriösa försäljare (har pratat med för många oseriösa, orkar verkligen inte fler)

En rätt jobbig lista kanske? Kanske finns någon själ där ute som vill hjälpa en vilsen ungdom!

De bilar jag själv kollat på är:

SAAB 900/9-3
Mazda MX6
Golf 3-4
Honda Civic

Tacksam för svar!

Senast redigerat av VictorD (17 juni 2006)

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
per_gsi
17 juni 2006 · 67 Inlägg

du kan få köpa min om du vill=)

peternb84
17 juni 2006 · 199 Inlägg

eller min smile

Maizer
17 juni 2006 ·

Seat Ibiza cupra? Snygga som fan är de.

mrcelica
18 juni 2006 · 1 639 Inlägg

En Celica så klart ! Du får en Gen5(90-93) GT4 för det priset ! 200+hk, driftsäker, ungdomlig och hur kul som helst !

Senast redigerat av mrcelica (18 juni 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
RacingBunny
18 juni 2006 · 508 Inlägg

hm, precis fyllda 18 och ska ha en första bil för 60,000?
Är inte d lite mycket cash att lägga på en första bil om man kanske inte direkt har varit ute på vägarna? Jag köpte en Nissan 180zx Turbo som första bil, och hade grymt kul med den oxå, den behöver inte va dyr för att va kul, eller?

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
18 juni 2006 · 991 Inlägg

Samtidigt behöver man kanske inte bete sig som ett svin på vägen bara för att man nyss fått körkort, ibland ger de kanske bättre effekt me en lite dyrare bil för då är man kanske mer rädd om den... wink

RacingBunny skrev:
hm, precis fyllda 18 och ska ha en första bil för 60,000?
Är inte d lite mycket cash att lägga på en första bil om man kanske inte direkt har varit ute på vägarna? Jag köpte en Nissan 180zx Turbo som första bil, och hade grymt kul med den oxå, den behöver inte va dyr för att va kul, eller?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "Supercharged.se" (2006)
dallelito med lem
18 juni 2006 · 1 147 Inlägg

mazdan..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Stoltz Gör det på alla fyra
18 juni 2006 · 130 Inlägg

för 60k kan du få en mycket finare/roligare bil än dom där du nämde själv...alla driver ju i fel ände

För 60k kan du ju köpa en s2,s4,m5,200sx s13,Omega MV6,Supra Mk3,Celica GT4,Fiero GT, och en massa andra bmw och merzor mm....finns hur mycket kul som helst

Audi S4 2,7 BiTurbo "Evil Monkey" (1998)
Gislekillen RushRacing.tk
18 juni 2006 · 278 Inlägg

köp en billig bil först.. å lek.. spara dom andra pengarna.. ångrar själv att jag köpte en lite väl fin första bil... hade hellre haft en gammal bil som man hade kunnat leka me ordentligt..

Senast redigerat av Gislekillen (18 juni 2006)

Fredrik.Gustavsson
18 juni 2006 · 2 123 Inlägg

Stoltz skrev:
för 60k kan du få en mycket finare/roligare bil än dom där du nämde själv...alla driver ju i fel ände

För 60k kan du ju köpa en s2,s4,m5,200sx s13,Omega MV6,Supra Mk3,Celica GT4,Fiero GT, och en massa andra bmw och merzor mm....finns hur mycket kul som helst

Han sa att han hade tummen mitt i handen och inte ville att bilen skulle gå sönder.
Det kostar ju inte dåligt med pengar att laga en Gt four till exempel.
Är ju ett multum med pengar om Fyrhjulsdriften lägger av.
Nej satsa på en Volvo S40 tycker jag.

lanred
18 juni 2006 · 555 Inlägg

haha du får min 740 för 20k wink

VictorD Med Jetplan i generna
18 juni 2006 · 413 Inlägg

mrcelica skrev:
En Celica så klart ! Du får en Gen5(90-93) GT4 för det priset ! 200+hk, driftsäker, ungdomlig och hur kul som helst !

En Celica vore ju inte helt fel!! Gillar verkligen din MrCelica, mycket läcker! Jag tror nästan det blir en japanbil av något slag!

Jag tycker att desto mer pengar man lägger på en bil, desto lugnar kör man! Jag har redan kört av mig det värsta på isen och små rallysträckor ;).

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
18 juni 2006 · 1 852 Inlägg

köp en billigare bil, det enda tippset jag kan ge dig!

jag är 19 nu och köpte för ett år sen a3:an för 88k. det ångrar jag, skulle köpt en billigare bil och lekt mer med den.

man lever bara en gång så lev väl!
Kebaben Glidare
18 juni 2006 · 61 Inlägg

Köp både och? wink

Väldigt bra att bara ha en skitbil som man kan sladda runt med när lusten faller på smile

Detdär om att man tar det lugnare med en dyrare bil tror jag inte riktigt stämmer.
I början kanske, men sedan vänjer du dig och trycker allt hårdare med högerfoten wink

Maizer
18 juni 2006 ·

När jag får körkort sen kommer jag köpa en 240 ticare eller nåt att ha som vinterbil! Köpt nåt för 40k så kan du köpa dig en ticare eller nåt och bygga nåt fränt av!

Ronnie.L
18 juni 2006 · 914 Inlägg

Maizer skrev:
När jag får körkort sen kommer jag köpa en 240 ticare eller nåt att ha som vinterbil! Köpt nåt för 40k så kan du köpa dig en ticare eller nåt och bygga nåt fränt av!

han har tummen mitt i handen wink  Köp en scysst bil för 30-40.00 och lämna sen in den till en bilsterio firma å be dom bygga ljud för resten av pengarna.om du inte har nån kompis som kan hjälpa dig med att instalera lite ljud i bilen.

RacingBunny
19 juni 2006 · 508 Inlägg

Eliza skrev:
Samtidigt behöver man kanske inte bete sig som ett svin på vägen bara för att man nyss fått körkort, ibland ger de kanske bättre effekt me en lite dyrare bil för då är man kanske mer rädd om den... wink

RacingBunny skrev:
hm, precis fyllda 18 och ska ha en första bil för 60,000?
Är inte d lite mycket cash att lägga på en första bil om man kanske inte direkt har varit ute på vägarna? Jag köpte en Nissan 180zx Turbo som första bil, och hade grymt kul med den oxå, den behöver inte va dyr för att va kul, eller?

Bara för att man precis har fått körkort betyder inte att man kanske är ett svin på vägen, d har jag inte sagt heller, men är man kanske inte van och vill "leka" av sig lite så spelar d nog ingen direkt roll hur dyr bil man har, men att köpa en dyrare bil i början och då som du säger va mer rädd om den tror jag släpper efter ett tag när man känner sig mer säker, men att va i den åldern å köpa en första bil för 60,000? Om d nu inte är pappa som betalar, vissa har d ju så bra oxå...
tongue

VictorD Med Jetplan i generna
19 juni 2006 · 413 Inlägg

Pappa betalar inte. Jobbar och sliter ihop egna pengar!

Har ännu inte riktigt kommit underfunn med vad jag ska ha hmm. Vad hade folket för förstabilar?

Senast redigerat av VictorD (19 juni 2006)

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
jens
19 juni 2006 · 137 Inlägg

Varför inte köpa en som jag har så blir vi ju 2 i viken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang