2625
Sök

Volvo Amazon 1961/62! Skall bli fin sommarbruksbil!

En dimgrön Amazon från 1961/62 höll på att sluta sitt liv som vår reservdelsbil, men då skicket trots åren var såpass gott så slutade allt med att bilen istället nu står i garaget och är mitt uppe i en stor renovering. Denna fick... Visa mer

Opptimistisk Pessimist
616 249 Visningar
Uppdaterades senast 8 september 2017
Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2010
Nu får du fasen komma till mig och bygga kardantunnel!! Har 4-kantsprofil samt plåt till det! Dock måste lådan upp på rätt ställe :p

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
Tack för länken epa-tobbe big_smile Synd att det är så långt bort, hyra släp och åka dit, betala soppa och mat m.m, det kommer nog bli billigare och smidigare att köpa en här i närheten tyvärr sad Men hoppas någon i Stockholm tar den och räddar den/det som är friskt på den!!

Haha Carfreak, det kan vi nog lösa big_smile Men som jag sa, är nog smidigare att ta allt sånt på en gång när drivlinan är provmonterad smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

10 Inlägg
19 december 2010
jag är jävligt sugen på den amazonen, men någon som är mer erfaren 'Volvo1968' ex, verkar det vara för mycket jobb för en händig, men ovan kille?

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
saaab900 skrev:
jag är jävligt sugen på den amazonen, men någon som är mer erfaren 'Volvo1968' ex, verkar det vara för mycket jobb för en händig, men ovan kille?

Det vet man ju sällan innan man rivt i det, men den ser ju ganska tilltagen ut tongue Man får ju iallafall köpa ny dörr och huv vad det ser ut som, men sånt går ju alltid att få tag på. Sen är det ju hur rötet golv m.m är, men inget är ju omöjligt såklart wink Vet en som renoverar en Amazon som stått i mossan i skogen i över 20 år wink

Men om man ser det till att du får den gratis, så kan man ju lägga mer pengar på ny plåt och delar, eller rent ut av skicka karossen på blästring smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
La på en sprayprimer på de nysvetsade detaljerna i väntan på tjockare grund i samband med golvet, och slipade även till höger tröskel och B-stolpe som även fick lite rostskyddande tills större grundning sker smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1031080_z7bqto.jpg
Den barnsligt dåliga skärmkanten är tidigare genier som försökt laga, inte jag!!

Skall ha tag på en bit täcktröskel fram också! Någon i Göteborg som har??
Senast redigerat av Volvo1968 (19 december 2010)

------------------

Amazonist, Javisst!
585 Inlägg
20 december 2010
Tröskel kan finnas på mitt jobb. Ligger iaf en hel bakskärm och framskärm helt nytt smile Tyckte jag såg en hel tröskel här om dagen också, minns inte vilken sida dock smile

Amazon, den skiljer dig från mängden

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Vore kanon isåfall, kan jag ju lägga till på min köptelista jag har hos dig isåfall big_smile Somsagt, mycket i ekoplåt är ju av interesse till 67an wink

------------------

Amazonist, Javisst!
585 Inlägg
20 december 2010
Ska prata med chefen om jag kan få köpa loss lite saker men får se hur de går. Väldigt snål chef tyvärr sad

Jag jobbar på en Volvo verkstad som har funnits i sisådär 45år så har blivit lite grejer igenom åren smile 3 uppsättningar av helt nya amazon grillar bland annat

Amazonist, Javisst!
585 Inlägg
20 december 2010
Ska prata med chefen om jag kan få köpa loss lite saker men får se hur de går. Väldigt snål chef tyvärr sad

Jag jobbar på en Volvo verkstad som har funnits i sisådär 45år så har blivit lite grejer igenom åren smile 3 uppsättningar av helt nya amazon grillar bland annat

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Vore kanon smile Sånt är ju guld värt idag, synd att han som du säger är lite för snål för att sälja, men å andra sidan slängs ju inget då heller smile

Känner igen det med snålhet från skrotarna häromkring, den ena begär 2-3 TUSEN för en begagnad Amazonskärm mad Det är en skrot, jag anser att man ska kunna fynda eller iallafall köpa veterandelar billigt där! Men nej, de pressar hellre bilarna än säljer delarna för ett billigt pris verkar det som sad

------------------

Amazonist, Javisst!
585 Inlägg
20 december 2010
Han ska sälja av allt men inte ens som anställd får jag de billigare sad

Så är de, inte alla som vill "ge" bort saker för va dem kallar icke skärligt pris. Dem ser hellre att de går till pressen.
Men jag ska försöka få tag i en kund vi hade inne för någon månad sen. Han tjötade om att han hade hela sin ladugård full med volvo 240 delar från turbo o glt osv. eventuellt annat också. Va inget värde i de enligt honom. Ska fråga om man får köpa ett parti smile

Bleking
137 Inlägg
20 december 2010
Börja ser nice ut gö smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Lite irriterande småhål fick sin revanch idag, tänk om tandläkaren kunde vara lika stolt över de i tänderna som dessa lol

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1031764_n1gpas.jpg
Mycket nöjd trots att det är en så liten bit, förarbete lönar sig tongue Ser mycket bra ut enligt mig, man har ju sett några tomtesvetsningar på liknande ställen, som lyckats loppa överallt där det inte ska lagas lol

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1031765_aq00q0.jpg
Och hålet som ifall tidigare lagare gjort rätt aldrig hade funnits smile Men men, nu är det åtgärdat, ska på med rostskydd o färg o hela visan, kitt runt skarvar m.m, you name it!

------------------

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
22 december 2010
fan vad du jobbar på , min kraft går åt till snöskottnig & juklappsinköp den sad

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Amazonist, Javisst!
585 Inlägg
22 december 2010
Tänk om en annan hade haft ett varmgarage så hade jag också kunnat mecka med min Amazon sad

Gasglad
3 244 Inlägg
22 december 2010
Volvo1968 skrev:
Vore kanon smile Sånt är ju guld värt idag, synd att han som du säger är lite för snål för att sälja, men å andra sidan slängs ju inget då heller smile

Känner igen det med snålhet från skrotarna häromkring, den ena begär 2-3 TUSEN för en begagnad Amazonskärm mad Det är en skrot, jag anser att man ska kunna fynda eller iallafall köpa veterandelar billigt där! Men nej, de pressar hellre bilarna än säljer delarna för ett billigt pris verkar det som sad

tänk på att de tjänar mer på att pressa junket, drf så höga priser på delar!

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
Bozze, ja vi har inte lika mycket snö här, sedan är det ju pappsen som brukar sköta det(ungjäveln är väl lat och sitter vid datorn hela tiden?? lol)

Volvopower, förstår att du saknar det, det funkar inte att vara ute nu!

Carfreak, de får ju inte många ören mer för att en list sitter kvar på bilen, möjligtvis några kronor, men skärmar m.m är ändå delar de lagt undan mad

------------------

1 811 Inlägg
23 december 2010
Bra jobbat grabben, kul att följa denna renovering. God Jul på dig.

1 266 Inlägg
23 december 2010
Det är inte helt fel med värmegarage tongue är ute varje kväll/ natt och skruvar o slipas samt lyssna på jerts värld på rix fm tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Sök