Volvo Amazon 1961/62! Skall bli fin sommarbruksbil!
En dimgrön Amazon från 1961/62 höll på att sluta sitt liv som vår reservdelsbil, men då skicket trots åren var såpass gott så slutade allt med att bilen istället nu står i garaget och är mitt uppe i en stor renovering. Denna fick... Visa mer
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
13 april 2011
snyggt jobbat med värmepaketet, hoppas du får tag på nya gummilister & skruvar till dom grejjer som du gör så fina, skulle skämmma lite med gamla rostiga skruv & torra gummilister
Nya gummlister skall köpas till fläktpaketet såklart, även de synliga skruvarna skall bytas/ blästras och målas om igen
Iallafall, arbetar vidare på baklucka och skärmar med färgborttagare, och monterar ihop bakre bromscylindrarna, den ena blev kanon, den andre fastnar vid ihoppressning, blir väl att ta ner den igen och hona lite mer..
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
16 april 2011
Volvo1968 skrev:
Nya gummlister skall köpas till fläktpaketet såklart, även de synliga skruvarna skall bytas/ blästras och målas om igen
Iallafall, arbetar vidare på baklucka och skärmar med färgborttagare, och monterar ihop bakre bromscylindrarna, den ena blev kanon, den andre fastnar vid ihoppressning, blir väl att ta ner den igen och hona lite mer..
jag skulle nog välja plåtskruv i rostfritt istället för & måla om jag gjort det, (iaf dom till fläktkåpan) blankt & fint mot den gråa färgen annars hade jag nog målat skruven i samma gråfärg som kåpan
Helt rätt, såklart kommer bilder upp! Sitter och putsar nu och ser om det går att få ännu lite bättre
Köpte denna gången hem framstolar i svart galon med GT-beslag! Skall försöka rädda beslagen dock som fått lite ytrosts-sjuka genom åren. Sen skall bara svarta dörrpaneler skaffas, så kan jag ha en komplett svart inredning istället för röd, som lär skära sig med lacken. Mamma kommer strypa mig när inte den vinröda inredningen skall användas när hon slitit så
tur det finns fler Amazoner på gården..
Även en bakruta och lite småkraffs togs hem. MVH
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Haha det är kul att det följs, men inte haft tid och fota den senaste veckan, eller jobba heller för den delen
Bilder kommer!
------------------
Bara haft sjukt mycket annat för mig det senaste, inte tid över till Amazon..
Iallafall, putsade upp en av stolarna idag..
trevlig gammel stol
Ena GT-stolen, "nya" rutan, och delar av den nu uppfixade inredningen som "blev över"..
------------------
Ja, får tacka Sebbe ovan för en bra affär, och Marcus som följde med mig upp för att hämta
Andra stolen kvar att fixa till, även dörrpaneler troligtvis på ingång..
------------------
Sidopanelerna i svart menar du? Sitter ju i den andre, men inte jättebra skick tror jag..
------------------
------------------