2494
Sök

Inför: Gatebil @ Rudskogen i Norge 9-11 Juli

Saabmeck
233 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Bjork skrev:
Typ 40 timmar till avfärd nu big_smilebig_smile

Har fått bekräftat av en polare (som varit där några ggr) att man kan betala med svenska pengar
där, bara att sätta sig å räkna tongue men ett helgpass tors-sön kostar 850NOK, blir runt 1020kr.

Alkohol över gränsen har jag noll koll på, men ett flak öl tror jag man får ta med sig.

Måste investera i en brassesol imorrn tongue och vädret ser ut att bli kanon big_smile

Man får ta med sig över gränsen 1liter sprit eller 1 liter vin eller 3 liter öl...... Men om du inte överdriver å skall på Gatebil samt e svensk så brukar det gå bra med lite mer. Säg bara förgudskull inte att du inte har nått med dig om du nu skulle bli stannad. Inte kul å åka dit för smuggling

Har dem ens någon kontroll över gränsen överhuvudtaget? :S

Och Norge är ett eu-land (?) och alla eu-länder har ju samma regler för privatinförsel till de olika länderna och den gränsen ligger betydligt högre.. ;o

Nej okej.. läste nu att norge inte är ett eu-land men enligt den tabellen jag hittade på norska tullen så står det;
Eksempler på lovlige kombinasjoner:
1 liter brennevin + 1,5 liter vin + 2 liter øl
3 liter vin + 2 liter øl
5 liter øl

syftade på ölen där.. 5 liter får man ta med sig.. tongue
Men då ett flak (33cl*24) är 7.92l så det nog nätt o jämt man får ta med ett flak.. tongue
Senast redigerat av Kribban92 (7 juli 2010)

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

OEM <3
6 957 Inlägg
7 juli 2010
JaggaChafen skrev:
Bjork skrev:

Har fått bekräftat av en polare (som varit där några ggr) att man kan betala med svenska pengar
där, bara att sätta sig å räkna tongue men ett helgpass tors-sön kostar 850NOK, blir runt 1020kr.

Alkohol över gränsen har jag noll koll på, men ett flak öl tror jag man får ta med sig.

Måste investera i en brassesol imorrn tongue och vädret ser ut att bli kanon big_smile

Man får ta med sig över gränsen 1liter sprit eller 1 liter vin eller 3 liter öl...... Men om du inte överdriver å skall på Gatebil samt e svensk så brukar det gå bra med lite mer. Säg bara förgudskull inte att du inte har nått med dig om du nu skulle bli stannad. Inte kul å åka dit för smuggling

Har bara med mig 1 flak upp, givetvis säger jag inget nej..men om dom vill kolla då? tongue

OEM <3

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 juli 2010
Om dom stannar dig i tullen å frågar vad du har med dig SÄG DET DÅ.

Om du inte säger vad du har med dig å dom hittar det det e då du åker dit för smuggling. Säger du att du skall på Gatebil å bara har med dig ett flak så e det förmodligen inga problem.

Å ja dom har kontroll ibland inte jätteofta dock. Har kört över svinesundsgränsen i stort sett varje helg i 6 år å blivit stannad kanske 10ggr en gång har dom kollat i bilen

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Tvivlare
2 266 Inlägg
7 juli 2010
Kribban92 skrev:
JaggaChafen skrev:
Bjork skrev:

Och Norge är ett eu-land (?) och alla eu-länder har ju samma regler för privatinförsel till de olika länderna och den gränsen ligger betydligt högre.. ;o

Nej okej.. läste nu att norge inte är ett eu-land men enligt den tabellen jag hittade på norska tullen så står det;
3 liter vin + 2 liter øl
5 liter øl

Men då ett flak (33cl*24) är 7.92l så det nog nätt o jämt man får ta med ett flak.. tongue

betyder de då att man måste ha pass för att komma in? :S

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Saabmeck
233 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
JuppJupp skrev:
Då bär det av vid 05:30 ifrån småland imån morgon, kanske vi möts ute på e6an eller inne i norge! big_smile Tuta ifall ni ser en silvrig Skyline r32 som är påväg norrut så kan det vara "vårat" gäng! Står BRS turbomeck  i baken på den! big_smile

Ska bli! (: själv åker man från skåneland vid 10-11 tiden! big_smile

Saabmeck
233 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
MantaRobin skrev:
Kribban92 skrev:
JaggaChafen skrev:

3 liter vin + 2 liter øl
5 liter øl

betyder de då att man måste ha pass för att komma in? :S

Det behöver man inte för o åka mellan de nordiska länderna om ja inte mistar mig.. smile

744 Inlägg
8 juli 2010
Nej, inget pass behövs.

Plåtslagare
72 Inlägg
8 juli 2010
vi drar om 1timme fan så gött bara 12mil men ändå få bra plattser big_smile

har aldrig varit intresserad av sport bara motor driven sort

Saabmeck
233 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Drar om dryga 3 timmar nu, taggad som fan! big_smile

\m/(><)\m/
742 Inlägg
8 juli 2010
Åker om någon timme.. Fan så kul det ska bli!!

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

335 Inlägg
9 juli 2010
hur ska vädret vara på lördag?

och tar dom svenska pengar?
Senast redigerat av laggey (9 juli 2010)

MrFrank
9 juli 2010
Finns det möjlighet att tvätta bil inne på området?

Saabmeck
233 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
Nu sitter man i bilen påväg hemåt igen smile Måste säga att det har varit jävligt roliga 4 dagar! big_smile Solen kunde dock ha varit lite mindre stekande wink och det kunde regnat liiite mindre idag ;o men annars måste ja säga att de har definitivt varit de bästa dagarna den här sommaren smile

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
11 juli 2010
Helt klart de 4 roligaste dagarna denna sommaren ! va riktigt najs hoppas de va någon här ifrån som kan bjuda på lite bilder ? befan mig aldrig i nyktert tillstånd förutom idag men då regnade sad

Saabmeck
233 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Helt klart de 4 roligaste dagarna denna sommaren ! va riktigt najs hoppas de va någon här ifrån som kan bjuda på lite bilder ? befan mig aldrig i nyktert tillstånd förutom idag men då regnade sad

Tyvärr tog ja aldrig några bilder hmm filmade bara...

OEM <3
6 957 Inlägg
11 juli 2010
Satan vilken helg big_smile Öl, bilar å bra väder ! Tors-sön var man där, vi gav upp vid 2 idag pga skyfallet
men va gjorde det efter denna helgen? tongue

OEM <3

486 Inlägg
12 juli 2010
Förbannat bra helg, trots mycket skruvande. Rudskogen är alltid lika bra cool

Gött att septemberträffen är tre-dagars iår big_smile

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

Zzzz
937 Inlägg
12 juli 2010
Bjork skrev:
Satan vilken helg big_smile Öl, bilar å bra väder ! Tors-sön var man där, vi gav upp vid 2 idag pga skyfallet

Hehe, du skulle väntat en liten stund till.
Klockan 15 körde de breisladden för då hade banan torkat och det var lika bra väder som på lördagen big_smile

Plåtslagare
72 Inlägg
12 juli 2010
fan vilken go helg längtar redan tills nästa gång big_smile

har aldrig varit intresserad av sport bara motor driven sort

OEM <3
6 957 Inlägg
12 juli 2010
coffe.dk skrev:
Bjork skrev:

Hehe, du skulle väntat en liten stund till.
Klockan 15 körde de breisladden för då hade banan torkat och det var lika bra väder som på lördagen big_smile

Attans då, men min kropp sa nej vid 2-tiden, var ju som en dränkt jävla katt..inte lätt när polaren tar mitt paraply å har det ist tongue men jag fick se mkt fina sladdar under hela helgen ändå, svårt
att inte gilla den röda Audin med guldiga fälgar som kör med röven före i kurvorna tongue

Lite lustigt att det är precis tjockt med folk men ändå lyckas man springa på lite folk från Thn tongue

Ne denna helgen lär man göra om nästa år, fast då tar vi med oss lite bilar till banan big_smile

OEM <3

Sök