1711
Sök

Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)

2015 Dbakuten.
787 566 Visningar
Projektet avslutat 8 december 2018
2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
sylen skrev:
ser ju bra ut.. bättre men mindre profil på däcken också smile

Jo vars smile vart faktiskt tok stor skillnad att gå från 235 däck till 215. Blev en liiiten aning av tysk styk. måste bara få coiloversena att fungera. ni jobbar ju 2 nätter nu så jag har väll dessa 2 nätter på mig att få ordning på skiten.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
Lite garage fix i kväll då.

Lackade lite "inredning" och små pillade lite på bilen, bla reparation av nedre grill och inställning av lyse då det lös helt åt skogen rent ut sagt tongue

Lite bilder här då.

Ett gammalt verktygsskåp redo för förfining smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-3858c198bb7a29411f9dabbed751ff48.jpg

Tvättat, slipat & lackat. en klar förbättring.
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-b8c90f7823d02e9df9b60a319f6653bf.jpg

Arbetsbänken innan lack
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-5dfdbaf49cf4dc7cf9121f9c6c199f06.jpg

Efter lack. skivan ska slipas och lackas senare Ev blir det byte av skiva men det beror på hur slipningen blir
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-7396b13f129dd2a50a63442a5d56e4f0.jpg

Skapligt med förvaring i "källaren" (smörjgropen)
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-f00b4e63bd050771bff006334cb0faa9.jpg

Ett ikea lack bord i gropen. blir "fika" rum här nere så en soffa utan ben, ett mindre kylskåp och en micro kvar sen är det klart smile ska givetvis städas & målas här nere oxå.
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-54835092fb7947fc46deac2371e48a15.jpg

liten helhets bild på garaget just nu. Lyx solstol är ett måste soliga dagar wink lite halvrörigt just nu men det städas såklart inom kort tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-b630d690f774f733aa00bd92abbf14a2.jpg

Allt för denna gång. är rätt mycket innan elmia nu så det lär ju komma upp ett par bilder på fråg garaget och lite händelser med audin smile

Audi racing
634 Inlägg
13 april 2011
hoppas den blir klar till elmia smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
street_racing_90 skrev:

Ja klar lär den bli eller iallafall redo för elmia smile är väll bara lite små saker vi vill fixa helst innan elmia men det är inte hela världen om vi inte gör det big_smile

Ska ut nu & leta efter sport insats filter & nya värre tändstift så är årets service klar smile det är väll prio 1 innan elmia, sen nästa prio oxå 1 typ att få ner den på backen igen. kan ju inte åka offroad höjd till elmia haha. syns på sista bilden tror jag att den är alldeles för hög :S

Audi racing
634 Inlägg
13 april 2011
Piratstikins skrev:
street_racing_90 skrev:

Ja klar lär den bli eller iallafall redo för elmia smile är väll bara lite små saker vi vill fixa helst innan elmia men det är inte hela världen om vi inte gör det big_smile

Ska ut nu & leta efter sport insats filter & nya värre tändstift så är årets service klar smile det är väll prio 1 innan elmia, sen nästa prio oxå 1 typ att få ner den på backen igen. kan ju inte åka offroad höjd till elmia haha. syns på sista bilden tror jag att den är alldeles för hög :S

hehe låter bra de smile .... hoppas man får se den i Elmia då big_smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
street_racing_90 skrev:
Piratstikins skrev:
street_racing_90 skrev:

Det gör du nog smile åker ner på lördagen. går in på mässan, sen håller vi nog oss omkring coop, A6 biltema och runt i dessa krokar.

kommer nog stå och spana lite på den lagliga burn ringen skulle jag tro, men det som händer irl är oftast bäst hehe. du får väll hejja om du ser oss wink

Audi racing
634 Inlägg
13 april 2011
Piratstikins skrev:
street_racing_90 skrev:
Piratstikins skrev:

Det gör du nog smile åker ner på lördagen. går in på mässan, sen håller vi nog oss omkring coop, A6 biltema och runt i dessa krokar.

kommer nog stå och spana lite på den lagliga burn ringen skulle jag tro, men det som händer irl är oftast bäst hehe. du får väll hejja om du ser oss wink

hehe låter bra ... kommer nog också befinna mig på dem platserna och kommer på lördagen hehe tongue .... hojtar till om jag ser din bil smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Beställde lite prylar i fredags. Vart ett insats sport filter till bilen, dags att byta för övrigt och eftersom den är chippad rekommenderade dom ett sportfilter till original burken, så vi får prova med det & se hur det fungerar smile Beställde även lte häftigare rosa färg till bromsoken. lite starkare & mörkare rosa så det ska synas lite bättre wink

lär väll komma tisdag eller onsdag. Kommer ett par bilder då. Sen är det lite jobb med att få ner bilen på backen igen innan helgen. kan ju inte åka till elmia i en truck :S

Hoppas bara bilen fortfarande är hel efter i dag då svärmor ska låna bilen till västerås yikes Lite smått orolig för fronten, fälgkanter & dörruppslag hmm

känns som att det kommer bli något knas eftersom det är elmia om ett par dagar så jag hoppas verkligen min känsla har fel..

409 Inlägg
18 april 2011
Hade ingen aning om att dom rekommenderar sportfilter om bilen var chippad, man kanske får köpa sig ett sådant då smile

Tänkte på en annan sak, har funderat på att tona mina baklyktor och kom på att du har ju gjort det på dina smile men går det igenom besiktningen med det? smile

107 Inlägg
19 april 2011
Detta var ett riktigt intressant projekt. Den är riktigt fin Ådin.

Vart i Norberg är bilutställningen?

MVH Bossen

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
M_Forsgren skrev:
Detta var ett riktigt intressant projekt. Den är riktigt fin Ådin.

Vart i Norberg är bilutställningen?

MVH Bossen

hehe tackar big_smile kul att du gillar det. håll gärna koll för det blir väll lite update nu dom närmaste dagarna innan elmia iallafall big_smile

Utställningen kommer vara uppe vid mimerlaven så den blir ganska unik mot att ha en utställning på en stor vanlig parkering. kan bli lite spännande, sen dom som vill har möjlighet att få sig en tur upp i laven för tex fotografering av området eller om man bara vill se ett par mil runtom smile

Från norberg du eller?
Senast redigerat av Piratstikins (19 april 2011)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Stridsanka skrev:
Hade ingen aning om att dom rekommenderar sportfilter om bilen var chippad, man kanske får köpa sig ett sådant då smile

Tänkte på en annan sak, har funderat på att tona mina baklyktor och kom på att du har ju gjort det på dina smile men går det igenom besiktningen med det? smile

Ja vi sa ju att vi tänkte köpa ett öppet filter fast "eftermarknads" så att säga och han rekommenderade då att vi köper ett sportfilter fast insats i original burken. sa att det skulle göra med nytta och ev acc smile får väll se.

Ja det tycker jag att alla ska göra hehe tonar med spray sen tar man aceton på lite bomulls pads och torkar bort färgen innan bes då det absolut inte går igenom tyvärr sad hört jäkligt många även kompisar som blivit stannade av farbror blå och fått en varning om bakljusen men aldrig vi. och då har dom legat bakom ett antal ggr både dag som natt smile

Ev om du köper ett extra par lysen som du bara byter ut innan besiktning så slipper du tona om dom varje gång smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Har ju haft lite problem med våran xenon konvertering så dessa åkte av för ett par veckor sedan och ersattes med original gula lysen hmm Ska skicka in dessa till xenonkungen så dom kunde kolla upp vad det kan vara för fel och eftersom jag ville ha blåa lysen till elmia så fick jag beställa ett kitt med vanliga H7 lampor men med nå kablar och givare eller liknande på 95w som skulle likna 6000K och vara otroligt bra tydligen.

Får hem dom senast på torsdag så jag hoppas dom lyser och ser helt okej ut sålänge. kostade 245 spänn + att jag fick 15% rabatt då jag hade massa knas med den riktiga konverteringen så det var ju kanon billigt big_smile

Kanske duger att ha i sommar så kan man köpa ny konvertering till vintern tongue

Bromsoks färgen + sportfiltret från hova kom i går, blir att hämta på torsdag smile ska även i morgon låna en mindre gasolbrännare och försöka värma loss coilsen och HOPPAS!!!! att det går att skruva ner dom sen. fungerar inte detta nu så är dom helt solida och det blir att köpa nya.

Men men, blir nog lite garage pill i dag fast då bara svetsning av "ramen" runt gropen då allt kapades bort igår och den vart ju inte allt för stabil av det tongue

Kommer väll lite updates och info dom närmaste dagarna + lite fina elmia bilder i mitt fotoalbum efter helgen. smile

Slänger upp en liten peak bild på bromsoksfärgen hehe wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-c66c0716821b91d58bd2f6309214a877.jpg
Senast redigerat av Piratstikins (19 april 2011)

107 Inlägg
19 april 2011
Där har man många roliga minnen från.
Hade mina första 13år där.

Kan bli kul att faktiskt åka på en utställning som inte är så långt ifrån mig och dessutom i ens egna hemtrakter. Hinner inte ner på elmia sorgligt nog.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
M_Forsgren skrev:
Där har man många roliga minnen från.
Hade mina första 13år där.

Kan bli kul att faktiskt åka på en utställning som inte är så långt ifrån mig och dessutom i ens egna hemtrakter. Hinner inte ner på elmia sorgligt nog.

Jasså? ja men det är väll kul, vart bor du nu då?
Länge sedan du flyttade härifrån?

107 Inlägg
19 april 2011
Bor i Smedjebacken nu. Flyttade samma år som jag skulle fylla 14 och flyttade till Fagersta för 8år sen men flyttade tillbaka till Smedjebacken efter 5år.

Det bästa hade varit om du hade varit någon man känt igen sen barndomen. Vart fick du garage nånstans i Fagersta?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Dags att åka till garaget strax då & försöka värma loss coilsen big_smile HOPPAS HOPPAS det går nu!! önska mig lycka till så kommer en update lite senare i kväll wink

German Engineering
9 083 Inlägg
20 april 2011
Lycka till, grabben, väntar spänt på en update big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Audi racing
634 Inlägg
20 april 2011
lycka till

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
LYCKADES ÄNTLIGEN!!! big_smilebig_smilebig_smile ska fixa en massa saker i morgon dag så i morgon kommer det bildupdate på kvällen smile Fan va skönt!!

Sök