2688
Sök

Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)

2015 Dbakuten.
788 172 Visningar
Projektet avslutat 8 december 2018
2 046 Inlägg
10 juli 2012
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:
Köp min ;D

haha ja rätt sugen på en s modell. men lär sluta på en 4a tyvärr tongue sedan eller avant vet jag inte heller men troligtvis avant. bara våra dörrsidor som vi har i garaget passar så tongue

Pfft... Vill du inte ha en 2 tons tank så visst smile Dubbel plåt wink

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:
Köp min ;D

haha ja rätt sugen på en s modell. men lär sluta på en 4a tyvärr tongue sedan eller avant vet jag inte heller men troligtvis avant. bara våra dörrsidor som vi har i garaget passar så tongue

haha ja skadesäker ju tongue men har haft a6or förut och det är något med dom som känns osmidigt bara tongue känns lite mindre & smidigare med en 4 modell bara. nå tok man fått för sig tongue men men. en rs6a skulle ju faktiskt kunna fungera smile

2 046 Inlägg
10 juli 2012
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:

haha ja skadesäker ju tongue men har haft a6or förut och det är något med dom som känns osmidigt bara tongue känns lite mindre & smidigare med en 4 modell bara. nå tok man fått för sig tongue men men. en rs6a skulle ju faktiskt kunna fungera smile

Så en s6a duger inte helt enkelt..? :o

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:

vet inte, kan nog inte säga vad som är bra eller inte för ett personligt ägande av en sån, men är a4,s4,s3,rs4 eller rs6 som gäller. rs6an hamnar dock längst ner efter rs4an mest pga kostnaden för reparationer & inköp osv smile
Har heller inget med utseendet att göra utan är bara någon "grej" man fått för sig tongue

2 046 Inlägg
10 juli 2012
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:

vet inte, kan nog inte säga vad som är bra eller inte för ett personligt ägande av en sån, men är a4,s4,s3,rs4 eller rs6 som gäller. rs6an hamnar dock längst ner efter rs4an mest pga kostnaden för reparationer & inköp osv smile
Har heller inget med utseendet att göra utan är bara någon "grej" man fått för sig tongue

S3... Har själv varit inne o prövat.. Goa bilar..!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:

mmm känns som det skulle vara ett bra alternativ smile gärna dom lite nyare modellerna med bakdörrar oxå smile har sagt detta förra året oxå utan att vi sålde men får väll se vad som händer nu tongue

2 046 Inlägg
10 juli 2012
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:

mmm känns som det skulle vara ett bra alternativ smile gärna dom lite nyare modellerna med bakdörrar oxå smile har sagt detta förra året oxå utan att vi sålde men får väll se vad som händer nu tongue

Om de blir en ny rs/s igen så blir de en s3a eller en rs4 b7 vilket jag är helt såld på. Så sjukt jävla snygg!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
Spar vita ett år till tongue ska nu iväg och köpa front + bakdel sen blir det att skaffa sidokjolar. nästa år blir det dubbelt upp med ljud i denna och ett mycket grymmare utseende smile fullt ut med denna & tyvärr kommer svarta projektet säljas.

Köptes obesiktad & oskattad för 10 någon som vill köpa den nybesiktad men avställd för 12? smile

538 Inlägg
11 juli 2012
Piratstikin skrev:
Spar vita ett år till tongue ska nu iväg och köpa front + bakdel sen blir det att skaffa sidokjolar. nästa år blir det dubbelt upp med ljud i denna och ett mycket grymmare utseende smile fullt ut med denna & tyvärr kommer svarta projektet säljas.

Köptes obesiktad & oskattad för 10 någon som vill köpa den nybesiktad men avställd för 12? smile

De va ett ivinnerligt dribblande fram och tillbaka:)
Men de va ju så ja tyckte ni skulle göra från första början! Och ska ja va helt ärlig tror ja inte att ni säljer den här nästa år heller;)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
11 juli 2012
Trådstartare
Golf2freak skrev:
Piratstikin skrev:

De va ett ivinnerligt dribblande fram och tillbaka:)
Men de va ju så ja tyckte ni skulle göra från första början! Och ska ja va helt ärlig tror ja inte att ni säljer den här nästa år heller;)

haha nää troligtvis har du rätt.. är som en familjemedlem ju. ibland är man bara så "trött" på allt och känner sälj och testa på nå nytt eller gör nå vettigt haha, men sen så ändrar man sig snabbt och känner att nej.. våran bil ska vara kvar hos oss smile

Blir nog kvar till barn barnen åker med denna på crusingar tongue

33 Inlägg
12 juli 2012
@Piratstikin: Använder du pistol eller sprayburkar? Såg inte någon pistol på hemsidan nämligen. Nice work! Är grymt sugen på att köra hela min i vitt.

2 046 Inlägg
12 juli 2012
virre_one skrev:
@Piratstikin: Använder du pistol eller sprayburkar? Såg inte någon pistol på hemsidan nämligen. Nice work! Är grymt sugen på att köra hela min i vitt.

Han kör med smg wink Nä men han kör med spruta, kolla hans bilder i albumet "Plasti dip" smile

EDIT: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1684408
Senast redigerat av kannebanne (12 juli 2012)

33 Inlägg
12 juli 2012
kannebanne skrev:
virre_one skrev:

Han kör med smg wink Nä men han kör med spruta, kolla hans bilder i albumet "Plasti dip" smile

Amen.. missade det! smile Pistolen var ju inte alls dyr, en rutten fisk så är den din. Funderar på hur mkt vit plasti dip jag kan behöva för att täcka min svarta a4. Känns som att det är svårare att täcka med vitt.

2 046 Inlägg
12 juli 2012
virre_one skrev:
kannebanne skrev:
virre_one skrev:

Amen.. missade det! smile Pistolen var ju inte alls dyr, en rutten fisk så är den din. Funderar på hur mkt vit plasti dip jag kan behöva för att täcka min svarta a4. Känns som att det är svårare att täcka med vitt.

Vild gissning, kanske 3-4 liter..?

538 Inlägg
12 juli 2012
Tveksamt då den vita har ruskigt dålig täckförmåga!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
kannebanne skrev:
virre_one skrev:
kannebanne skrev:

Vild gissning, kanske 3-4 liter..?

gissar nog heldre på 7-8 liter.

Lackade en gul likadan avant röd förra veckan och lackade allt UTOM taket. gick åt 5 liter dip och det var precis på decilitern att det räckte smile så från mörk till ljus går det åt mer. och ca 6-7 liter går det åt MINST till en avant om du ska hel lacka vilken nyans som helst. vore jag dig skulle jag köpa 10 liter vit. (3000:- av mig) om du vill vara 100 på att det blir super bra. sen bosh sprutan kostar ju bara 1400 så inga pengar alls big_smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
Mot scstyling för att handla lite mer utvändigt godis till audin smile (KANSKE) kan vara monterat redan innan nordic audi den 28e smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
Åsså blir det att beställa airides om någon vecka hoppas vi big_smile

Nu kör vi!!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
27 juli 2012
Trådstartare
Ska beställa hem plastidip nu och tänkte bara kolla om någon är intresserad av att beställa färg eller sprayburk? alla färger finns. PM vid intresse

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
27 juli 2012
Trådstartare
då ryker troligtvis plastidipen från iallafall huven i dag smile ska se hur det ser ut annars ryker nog allt tongue

Sök