Han hjälpte ambulans då tog polisen och hans körkort

dadooo
24 juni 2010 · 841 Inlägg

skulle han hållit hastigheten skulle han nog fått skit för att han inte lämnade fri väg osv osv osv.....

MissPlayboy
24 juni 2010 ·

Jag tycker att Polisen reagerade fel där. Visst kan man anse att finns de små av stickande vägar ska man ta dem men är du i panik för att du har en ambulans i utryckning bakom dig så är det inte alltid lätt att tänka rationellt.

Putteliten
24 juni 2010 · 9 079 Inlägg

tkd_rille skrev:

MaulinR skrev:

tkd_rille skrev:

Låter nog rått, men inte fan hade jag riskerat att bli av med mitt körkort och mitt taxileg och förbli ett socfall.

hade du sagt likadant om det var nån av dina släktingar som va i ambulansen??
nae, det tror ja inte

Ärligt talat ja. Har du någonsin varit ute i trafiken och sett hur de ser ut? om jag brassar på när även polis finnes på plats man kanske inte vet om han känner för att sätta dig mig. Så ligger en väldigt stor långtradare längre fram. Inte tjänar ambulans nått på det.

Jag håller oftast så långt till höger där de bara är 1filigt, oftast kommer ambulanser förbi. Men de finns platser där de inte gör det. 
Blir jag av med mitt körkort blir jag även av med taxileg minst 1-2 år. Och så sugen är man inte på att leta nytt jobb.

Vad jobbar du åt för dåligt bolag i så fall?? Polaren kör taxi och blev av med kortet i 3 mån, samma dag som han fick kortet tillbaka så var han ute och körde taxi MED TAXI LEGITIMATION.

Piratstikin 2015 Dbakuten.
24 juni 2010 · 5 092 Inlägg

Gick det verkligen inte att låta ambulansen köra om så skulle man ha gett gärnet såklart, sen vart det väll en lång diskution efter med polisen antar jag.

Sen var det lite skumt att polisen åkte bakom ambulansen troligtvis i samma hastighet för att troligtvis följa med eller eskortera dom i någon konstig form bakom haha. men polisen hade ändå tid att stanna en "fortkörare" än då i detta fall fortsätta följa efter ambulansen hmm

Skulle han ändå inte åka med ambulansen dit den skulle så varför åkte då polisen i dom där 102 km/h då? det kan man ju fundera på.

Piratstikin 2015 Dbakuten.
24 juni 2010 · 5 092 Inlägg

MissPlayboy skrev:
Jag tycker att Polisen reagerade fel där. Visst kan man anse att finns de små av stickande vägar ska man ta dem men är du i panik för att du har en ambulans i utryckning bakom dig så är det inte alltid lätt att tänka rationellt.

Sen kan man undra. ska man svänga av på någon av dessa små avstickar vägarna i 70 blås och troligtvis själv bli tvungen att åka ambulans därifrån?

eller hindra ambulansen genom att bromsa ner i dom där 20 - 30 km/h för att kunna svänga av vägen själv utan att hamna i diket?

OphanWitehall
24 juni 2010 · 1 335 Inlägg

Hoppas jag får polisen på utryckning bakom mig på en 1-filig väg med wireräcke, då ska jag ligga 5km/h under hastigheten! big_smile Mohaha

Piratstikin 2015 Dbakuten.
24 juni 2010 · 5 092 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Hoppas jag får polisen på utryckning bakom mig på en 1-filig väg med wireräcke, då ska jag ligga 5km/h under hastigheten! big_smile Mohaha

kanon big_smile

Fast då får du väll böter för att hindra ett polisfordon i utryckning eller nått tongue

Sverige blir bara bättre & bättre.

eller inte tongue

Accelsson
25 juni 2010 · 240 Inlägg

Kan ni inte läsa mina inlägg och tänka till, istället för att bara vara emot mig för att vi inte har samma åsikt?

Tänk scenariot där polisen är uppe i varv och lyckats lotsa fram ambulansen i 130-140km/h ända tills en enfilig väg där det är 70km/h med avstickare avsedda för en 70-sträcka.

Helt plötsligt så måste ambulansen sakta ned till 100 km/h där en bil åker såpass mycket för fort att han själv blir en trafikfara men ändå är i vägen för ambulansen.


Tänk även på att Johnny åker 32km kilometer i timmen högre en vad den tillåtna hastigheten är, oavsett om någon är bakom, framför eller i luften så åker han för fort, och ett barn / en cyklist / en annan trafikant kan fortfarande komma i vägen för Johnny och då är ju en helt ny olycka framme, men de flesta av er verkar missa att Johnny själv utgör en trafikfara!

Tänk er själva att ni står dåligt på vägen, och så hör ni en siren och kollar upp, där ni uppfattar något gult med blåa blinkande lampor, visst kommer ni försöka ställa er bättre så fort som möjligt, och anser ni då att ni med all säkerhet kommer se en mer "insmältande" bil framför ambulansen, HELT utan att kunna göra misstag?

Menar ni även att alla barn kommer kunna uppfatta bilen framför ambulansen, eller tror ni barn snarare riktar större delen av uppmärksamheten på den blinkande, gula, synliga bilen bakom? Utger inte Jonny en fara i sådana fall?

Och igen, snälla LÄS och fundera innan ni skriver samma sak som skrivits 10tal gånger tidigare.

Kommer ni nu och säger att bilen framför ambulansen INTE utger en fara, 32km/h över tillåtna hastigheten, så tänker jag inte ens diskutera mer med er.


Edit: Lite OT, men, jag är lite nyfiken på om ni som kommer med kommentarer som "det händer bara i Sverige", "Sverige är värdelöst" och liknande, röstar ni i folkomröstningar?

Senast redigerat av Accelsson (25 juni 2010)

Street Knight
BMW 320d (2011)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
25 juni 2010 · 5 092 Inlägg

Accelsson skrev:
Kan ni inte läsa mina inlägg och tänka till, istället för att bara vara emot mig för att vi inte har samma åsikt?

Tänk scenariot där polisen är uppe i varv och lyckats lotsa fram ambulansen i 130-140km/h ända tills en enfilig väg där det är 70km/h med avstickare avsedda för en 70-sträcka.

Helt plötsligt så måste ambulansen sakta ned till 100 km/h där en bil åker såpass mycket för fort att han själv blir en trafikfara men ändå är i vägen för ambulansen.


Tänk även på att Johnny åker 32km kilometer i timmen högre en vad den tillåtna hastigheten är, oavsett om någon är bakom, framför eller i luften så åker han för fort, och ett barn / en cyklist / en annan trafikant kan fortfarande komma i vägen för Johnny och då är ju en helt ny olycka framme, men de flesta av er verkar missa att Johnny själv utgör en trafikfara!

Tänk er själva att ni står dåligt på vägen, och så hör ni en siren och kollar upp, där ni uppfattar något gult med blåa blinkande lampor, visst kommer ni försöka ställa er bättre så fort som möjligt, och anser ni då att ni med all säkerhet kommer se en mer "insmältande" bil framför ambulansen, HELT utan att kunna göra misstag?

Menar ni även att alla barn kommer kunna uppfatta bilen framför ambulansen, eller tror ni barn snarare riktar större delen av uppmärksamheten på den blinkande, gula, synliga bilen bakom? Utger inte Jonny en fara i sådana fall?

Och igen, snälla LÄS och fundera innan ni skriver samma sak som skrivits 10tal gånger tidigare.

Kommer ni nu och säger att bilen framför ambulansen INTE utger en fara, 32km/h över tillåtna hastigheten, så tänker jag inte ens diskutera mer med er.

Har inte kollat andra inlägg utan skrev bara vad jag skulle göra.

Men var det inte så att han åkte i 70 = lagligt och när ambulansen kom så gasade han upp i hastighet för att underlätta?

Och inte för att vara den som är den men hur många barn brukar det stå efter motortrafikled/motorväg och gå ut på vägen där det är 70 sträcka? ok om den går igenom stan eller så men jag har fått för mig att det är mitt på skogen?

Läste artickeln på aftonbladet för ett par dagar sedan och där sa dom inte vad jag såg vart denna väg var.

inget illa om jag har fel men det var bara min uppfattning tongue

Hilbertson
25 juni 2010 · 207 Inlägg

jag hade gjort precis som våran kära Jonny gjorde.. Om inte gasat på ännu mer... Hade polisen tagit mej för de hade jag överklagat överklagat och överklagat tills jag hade fått rätt.... Allra hälst nu när man fick reda på att det var en Prio 1 utryckning också...

Om jag nu inte hade Fått " rätt " så hade man väl fått bita i det sura äpplet men då hade jag aldrig mer visat någon respekt åt polisen , Men jag hade kunnat leva med att jag förmodligen räddade livet på en människa.

Volkswagen Caddy "Jobb Bilen" (2007)
__hogberg__
25 juni 2010 · 1 161 Inlägg

tkd_rille skrev:

MaulinR skrev:

tkd_rille skrev:
Låter nog rått, men inte fan hade jag riskerat att bli av med mitt körkort och mitt taxileg och förbli ett socfall.

hade du sagt likadant om det var nån av dina släktingar som va i ambulansen??
nae, det tror ja inte

Ärligt talat ja. Har du någonsin varit ute i trafiken och sett hur de ser ut? om jag brassar på när även polis finnes på plats man kanske inte vet om han känner för att sätta dig mig. Så ligger en väldigt stor långtradare längre fram. Inte tjänar ambulans nått på det.

Jag håller oftast så långt till höger där de bara är 1filigt, oftast kommer ambulanser förbi. Men de finns platser där de inte gör det. 
Blir jag av med mitt körkort blir jag även av med taxileg minst 1-2 år. Och så sugen är man inte på att leta nytt jobb.

Jovisst det hade kunnat vara en lastbil längre fram men tvivlar på att den hade legat kvar i 70 vid den situationen.,. Jag vet att jag definitivt gör vad jag kan för att släppa fram en ambulans om jag så kommer med lastbilen eller personbilen.,.
Jag kan säga att jag har spärrat båda filerna på motorväg för att släppa fram en ambulans som kom ifrån en påfart och jag har kört 90 med lastbilen på 70 sträckor för att kunna släppa dom så fort som möjligt och kommer göra det varenda gång jag hamnar i den situationen och skulle göra detsamma med personbilen..

Så min poäng är att man gör ju vad man kan.,.
Jag skulle definitivt inte vilja ha det på mig att någon har dött pga jag har varit en jävla paragraf ryttare och vägrat gasa lite för att förenkla..

Och ditt argument om att du blir av med taxi licensen håller ju för fan inte.,. Du är inte "sugen" på att leta nytt jobb? Nähä men att någon dör pga dig det är du "sugen" på?
Jag kör lastbil och är inte det minsta intresserad av att jobba med något annat överhuvudtaget men skulle jag bli av med kort och jobb och hela köret pga att jag hjälpt en ambulans och kanske räddat någons liv så får ja ta den smällen..
Skulle inte ångra mitt beslut en sekund..

*Edit stavfel*

Och till Accelsson..
Hur fan lotsar man någon när man ligger bakom bilen ifråga?
Och 100 är ju definitivt bättre än 70.. Inte många minuter man tjänar men det kan handla om väldigt betydande sekunder..

*Edit igen: Tillägg*

Senast redigerat av __hogberg__ (25 juni 2010)

Muttley
25 juni 2010 ·

Putteliten skrev:

tkd_rille skrev:

MaulinR skrev:

hade du sagt likadant om det var nån av dina släktingar som va i ambulansen??
nae, det tror ja inte

Ärligt talat ja. Har du någonsin varit ute i trafiken och sett hur de ser ut? om jag brassar på när även polis finnes på plats man kanske inte vet om han känner för att sätta dig mig. Så ligger en väldigt stor långtradare längre fram. Inte tjänar ambulans nått på det.

Jag håller oftast så långt till höger där de bara är 1filigt, oftast kommer ambulanser förbi. Men de finns platser där de inte gör det. 
Blir jag av med mitt körkort blir jag även av med taxileg minst 1-2 år. Och så sugen är man inte på att leta nytt jobb.

Vad jobbar du åt för dåligt bolag i så fall?? Polaren kör taxi och blev av med kortet i 3 mån, samma dag som han fick kortet tillbaka så var han ute och körde taxi MED TAXI LEGITIMATION.

Vad har bolaget med de överhuvudtaget att göra?. När jag tog leget förra året så var de så enligt tansportstyrelsen att man kunde bli av med de rätt länge.

Muttley
25 juni 2010 ·

__hogberg__ skrev:

tkd_rille skrev:

MaulinR skrev:

hade du sagt likadant om det var nån av dina släktingar som va i ambulansen??
nae, det tror ja inte

Ärligt talat ja. Har du någonsin varit ute i trafiken och sett hur de ser ut? om jag brassar på när även polis finnes på plats man kanske inte vet om han känner för att sätta dig mig. Så ligger en väldigt stor långtradare längre fram. Inte tjänar ambulans nått på det.

Jag håller oftast så långt till höger där de bara är 1filigt, oftast kommer ambulanser förbi. Men de finns platser där de inte gör det. 
Blir jag av med mitt körkort blir jag även av med taxileg minst 1-2 år. Och så sugen är man inte på att leta nytt jobb.

Jovisst det hade kunnat vara en lastbil längre fram men tvivlar på att den hade legat kvar i 70 vid den situationen.,. Jag vet att jag definitivt gör vad jag kan för att släppa fram en ambulans om jag så kommer med lastbilen eller personbilen.,.
Jag kan säga att jag har spärrat båda filerna på motorväg för att släppa fram en ambulans som kom ifrån en påfart och jag har kört 90 med lastbilen på 70 sträckor för att kunna släppa dom så fort som möjligt och kommer göra det varenda gång jag hamnar i den situationen och skulle göra detsamma med personbilen..

Så min poäng är att man gör ju vad man kan.,.
Jag skulle definitivt inte vilja ha det på mig att någon har dött pga jag har varit en jävla paragraf ryttare och vägrat gasa lite för att förenkla..

Och ditt argument om att du blir av med taxi licensen håller ju för fan inte.,. Du är inte "sugen" på att leta nytt jobb? Nähä men att någon dör pga dig det är du "sugen" på?
Jag kör lastbil och är inte det minsta intresserad av att jobba med något annat överhuvudtaget men skulle jag bli av med kort och jobb och hela köret pga att jag hjälpt en ambulans och kanske räddat någons liv så får ja ta den smällen..
Skulle inte ångra mitt beslut en sekund..

Jag gör alltid vad jag kan för att de ska komma om.
Men inte hade jag riskerat att bli av med varken körkort eller leg pga utryckningsfordon inte en chans i världen, vet jag att de står en kontroll längre fram på vägen så vägrar jag att öka hastigheten. Jag är inte paragrafryttare men lönen jag har räcker inte till för att få böter helt enkelt. Varför ska jag försvåra mitt egna liv ?? Sen får alla andra tycka exakt vad de vill.

__hogberg__
25 juni 2010 · 1 161 Inlägg

tkd_rille skrev:

__hogberg__ skrev:

tkd_rille skrev:

Ärligt talat ja. Har du någonsin varit ute i trafiken och sett hur de ser ut? om jag brassar på när även polis finnes på plats man kanske inte vet om han känner för att sätta dig mig. Så ligger en väldigt stor långtradare längre fram. Inte tjänar ambulans nått på det.

Jag håller oftast så långt till höger där de bara är 1filigt, oftast kommer ambulanser förbi. Men de finns platser där de inte gör det. 
Blir jag av med mitt körkort blir jag även av med taxileg minst 1-2 år. Och så sugen är man inte på att leta nytt jobb.

Jovisst det hade kunnat vara en lastbil längre fram men tvivlar på att den hade legat kvar i 70 vid den situationen.,. Jag vet att jag definitivt gör vad jag kan för att släppa fram en ambulans om jag så kommer med lastbilen eller personbilen.,.
Jag kan säga att jag har spärrat båda filerna på motorväg för att släppa fram en ambulans som kom ifrån en påfart och jag har kört 90 med lastbilen på 70 sträckor för att kunna släppa dom så fort som möjligt och kommer göra det varenda gång jag hamnar i den situationen och skulle göra detsamma med personbilen..

Så min poäng är att man gör ju vad man kan.,.
Jag skulle definitivt inte vilja ha det på mig att någon har dött pga jag har varit en jävla paragraf ryttare och vägrat gasa lite för att förenkla..

Och ditt argument om att du blir av med taxi licensen håller ju för fan inte.,. Du är inte "sugen" på att leta nytt jobb? Nähä men att någon dör pga dig det är du "sugen" på?
Jag kör lastbil och är inte det minsta intresserad av att jobba med något annat överhuvudtaget men skulle jag bli av med kort och jobb och hela köret pga att jag hjälpt en ambulans och kanske räddat någons liv så får ja ta den smällen..
Skulle inte ångra mitt beslut en sekund..

Jag gör alltid vad jag kan för att de ska komma om.
Men inte hade jag riskerat att bli av med varken körkort eller leg pga utryckningsfordon inte en chans i världen, vet jag att de står en kontroll längre fram på vägen så vägrar jag att öka hastigheten. Jag är inte paragrafryttare men lönen jag har räcker inte till för att få böter helt enkelt. Varför ska jag försvåra mitt egna liv ?? Sen får alla andra tycka exakt vad de vill.

Då gör du ju inte vad du kan?,. Du gör det du får om man följer lagen helt till punkt och pricka men det du kan är att gasa och tjäna in dom värdefulla sekunderna..

Vem har en lön som räcker till böter?
Man får helt enkelt ta den smällen om det inträffar.,.
Och det du försvårar ditt liv handlar om någon/några månader när du får spara in på lite "lyx" så som styla bilen, äta snabbmat, köpa nytt spel till ditt playstation/xbox.,. För den i ambulansen kan det handla om nått/några år till han/hon får leva..

Accelsson
25 juni 2010 · 240 Inlägg

Igen så läser ni inte det jag har skrivit.

KAN det vara så att det är 1-2 mindre barn som är ute och cyklar / plockar blommor eller dyl. längs vägen? Finns det en chans alltså?

Finns det då en chans att dom inte hinner reagera på en bil som kommer i 30km/h över hastighetsgränsen FRAMFÖR något som är lysande gult, blinkar och tutar

Ni skiter ju fullständigt i att om ni gasar på så är NI en trafikfara för folk runt omkring vägen. Ni skriver saker som "vill inte att någon ska dö pga mig".

Tänk istället om en 5-6 barn av en skolklass kommit bort de andra på en skolresa och precis är på vägen an någon anledning, ska ni då sitta och säga att "skolan är dum i huvudet, de får skylla sig själva" eller?

Edit:

Till __hogberg__:
Jag märker ganska tydligt att du inte läst mina inlägg, eller bara skiter i vad jag skriver.
Jag började med att förklara att det finns oändligt många anledningar till att han är bakom ambulansen, tex att han kan åkt i förväg för att spärra av en korsning och sedan var på väg ifatt och om ambulansen, eller hur?

Senast redigerat av Accelsson (25 juni 2010)

Street Knight
BMW 320d (2011)
soyd
25 juni 2010 · 1 853 Inlägg

dadooo skrev:
skulle han hållit hastigheten skulle han nog fått skit för att han inte lämnade fri väg osv osv osv.....

Tror jag med... Moment 22... Men beroende på hur detta slutar så vet man ju vad som gäller fram över....

Får han tillbaka kortet, så måste det bli lika för alla andra i liknande situationer fram över...

Of topic:

Ett annan liknande dilemma:

En kille sitter på en bar och tar några öl. Efter ett tag så hoppar två andra killar på han och börjar misshandla honom. Han kommer loss och flyr ut mot bilen. Samtidigt ringer någon inne på baren polisen och anmäler misshandeln. Killen vet inte vad han ska göra så han hoppar in i sin bil och flyr där ifrån. Problemet är ju att han har tagit några öl, och sedan blir stoppad av polisen och åker dit för ratt fylla...

Men han blir senare fri känd från rattfyllan. På grund av att han med fara för sitt eget liv inte hade några andra alternativ. + att dom inne på baren gjort anmälan som styrkte hans historia och kunde identifiera mannen som misshandlats. Killen var tidigare helt ostraffad...

Som sagt off topic men ändå är det rätt eller fel att fri känna honom? (förmodligen en påhittad historia men skulle kunna hända...)

/mvh soyd

Muttley
25 juni 2010 ·

__hogberg__ skrev:

tkd_rille skrev:

__hogberg__ skrev:

Jovisst det hade kunnat vara en lastbil längre fram men tvivlar på att den hade legat kvar i 70 vid den situationen.,. Jag vet att jag definitivt gör vad jag kan för att släppa fram en ambulans om jag så kommer med lastbilen eller personbilen.,.
Jag kan säga att jag har spärrat båda filerna på motorväg för att släppa fram en ambulans som kom ifrån en påfart och jag har kört 90 med lastbilen på 70 sträckor för att kunna släppa dom så fort som möjligt och kommer göra det varenda gång jag hamnar i den situationen och skulle göra detsamma med personbilen..

Så min poäng är att man gör ju vad man kan.,.
Jag skulle definitivt inte vilja ha det på mig att någon har dött pga jag har varit en jävla paragraf ryttare och vägrat gasa lite för att förenkla..

Och ditt argument om att du blir av med taxi licensen håller ju för fan inte.,. Du är inte "sugen" på att leta nytt jobb? Nähä men att någon dör pga dig det är du "sugen" på?
Jag kör lastbil och är inte det minsta intresserad av att jobba med något annat överhuvudtaget men skulle jag bli av med kort och jobb och hela köret pga att jag hjälpt en ambulans och kanske räddat någons liv så får ja ta den smällen..
Skulle inte ångra mitt beslut en sekund..

Jag gör alltid vad jag kan för att de ska komma om.
Men inte hade jag riskerat att bli av med varken körkort eller leg pga utryckningsfordon inte en chans i världen, vet jag att de står en kontroll längre fram på vägen så vägrar jag att öka hastigheten. Jag är inte paragrafryttare men lönen jag har räcker inte till för att få böter helt enkelt. Varför ska jag försvåra mitt egna liv ?? Sen får alla andra tycka exakt vad de vill.

Då gör du ju inte vad du kan?,. Du gör det du får om man följer lagen helt till punkt och pricka men det du kan är att gasa och tjäna in dom värdefulla sekunderna..

Vem har en lön som räcker till böter?
Man får helt enkelt ta den smällen om det inträffar.,.
Och det du försvårar ditt liv handlar om någon/några månader när du får spara in på lite "lyx" så som styla bilen, äta snabbmat, köpa nytt spel till ditt playstation/xbox.,. För den i ambulansen kan det handla om nått/några år till han/hon får leva..

Jo gör exakt vad som behövs skrev jag ju. Planerar i lång väg. Varje gång jag fått ambulans efter mig så anpassar jag hastighet direkt och söker av för om de finns P fickor om den 1 filiga vägen blir smalare eller bredare. Ser jag att de blir så pass smalt längre fram så bromsar jag in så kommer de om utan problem.  Men de har ju hänt att man kommit just i 1filig väg där de är så pass smalt att de inte kommer förbi och då är de klart att jag gasar på, så länge JAG inte kan fastna i en poliskontroll och bli av med kortet.
Jag ser med de som fel det som hände denne mannen. Men lagen suger.
Men aldrig att jag riskerar mitt egna körkort eller något annat för just precis att de är utryckning. Om polis vill att man ska köra fortare för att de inte kommer förbi så märker man även det.

OphanWitehall
25 juni 2010 · 1 335 Inlägg

Dark_Angel skrev:

OphanWitehall skrev:
Hoppas jag får polisen på utryckning bakom mig på en 1-filig väg med wireräcke, då ska jag ligga 5km/h under hastigheten! big_smile Mohaha

kanon big_smile

Fast då får du väll böter för att hindra ett polisfordon i utryckning eller nått tongue

Sverige blir bara bättre & bättre.

eller inte tongue

Då hänvisar jag dom till artikeln i Aftonbladet och frågar dom om inte alla är lika inför lagen! tongue

RoPPiN__
25 juni 2010 · 101 Inlägg

Accelsson skrev:
Igen så läser ni inte det jag har skrivit.

KAN det vara så att det är 1-2 mindre barn som är ute och cyklar / plockar blommor eller dyl. längs vägen? Finns det en chans alltså?

Finns det då en chans att dom inte hinner reagera på en bil som kommer i 30km/h över hastighetsgränsen FRAMFÖR något som är lysande gult, blinkar och tutar

Ni skiter ju fullständigt i att om ni gasar på så är NI en trafikfara för folk runt omkring vägen. Ni skriver saker som "vill inte att någon ska dö pga mig".

Tänk istället om en 5-6 barn av en skolklass kommit bort de andra på en skolresa och precis är på vägen an någon anledning, ska ni då sitta och säga att "skolan är dum i huvudet, de får skylla sig själva" eller?

Edit:

Till __hogberg__:
Jag märker ganska tydligt att du inte läst mina inlägg, eller bara skiter i vad jag skriver.
Jag började med att förklara att det finns oändligt många anledningar till att han är bakom ambulansen, tex att han kan åkt i förväg för att spärra av en korsning och sedan var på väg ifatt och om ambulansen, eller hur?

eller så orkar ingen läsa vad du skriver ? du kan ju komma på hur många olika "kan hända scenario" men hur stor ä risken för dom å vi alla skulle sluta åka bil för vi kan ju alltid köra på nån eller krocka .... och om det hade stått nån unge vid vägen som han hade kört på, kunde de inte hänt som så att ambulansen hade kört på dom iställe då ?? å har du ens nån enda aning om han stoppade upp ambulansen i 1,2 km ?

Volvo V70 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang