Angående: Volvo T-Gul Träffen 2010 Lördagen den 28:e Augusti

R-efined
3 augusti 2010 · 152 Inlägg

MarcusL skrev:
Hej!

Tyvärr så ska jag jobba under den helgen.. Men ska försöka ta ledigt smile!

Dock en bit och åka, 40 mil enkel resa smile

Mvh

Då håller vi tummarna för att du får ledigt då! desto fler t-gulingar ju roligare blir det smile

Har även goda nyheter och kan meddela att Näsholms t-gul starades igår och allt  funka bra så vi kan räkna med honom med smile

MVH

Fire-Fox
3 augusti 2010 · 632 Inlägg

R-efined skrev:

MarcusL skrev:
Hej!

Tyvärr så ska jag jobba under den helgen.. Men ska försöka ta ledigt smile!

Dock en bit och åka, 40 mil enkel resa smile

Mvh

Då håller vi tummarna för att du får ledigt då! desto fler t-gulingar ju roligare blir det smile

Har även goda nyheter och kan meddela att Näsholms t-gul starades igår och allt  funka bra så vi kan räkna med honom med smile

MVH

Jaså har han fått snurr på kärran nu smile. Det låter riktigt trevligt! Hoppas allt gick smärtfritt vid starten.

Thomas på TM Racing skulle ta dit 2st av deras strippen 850:is som de skulle visa upp och prata lite om. En Volvo 850 T5 med 600HK + och en annan 850 T5 med 700HK +. Bägge med Volvos original sprut wink.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Stigberg
3 augusti 2010 · 22 Inlägg

Låter ju kanon det Tobbe!
Hoppas vi blir fler än 18st som det var förra året då!? wink hehe...

putte16v
3 augusti 2010 · 440 Inlägg

Jag har lovat att hjälpa till under dagen och jag ser fram emot det redan.
Kommer bli grymt att få se så många gulingar på samma ställe, lite synd man inte har en egen.

Riktigt bra jobbat av dig Tobbe som har fixat det här!

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
R-efined
3 augusti 2010 · 152 Inlägg

Fire-Fox skrev:

R-efined skrev:

MarcusL skrev:
Hej!

Tyvärr så ska jag jobba under den helgen.. Men ska försöka ta ledigt smile!

Dock en bit och åka, 40 mil enkel resa smile

Mvh

Då håller vi tummarna för att du får ledigt då! desto fler t-gulingar ju roligare blir det smile

Har även goda nyheter och kan meddela att Näsholms t-gul starades igår och allt  funka bra så vi kan räkna med honom med smile

MVH

Jaså har han fått snurr på kärran nu smile. Det låter riktigt trevligt! Hoppas allt gick smärtfritt vid starten.

Thomas på TM Racing skulle ta dit 2st av deras strippen 850:is som de skulle visa upp och prata lite om. En Volvo 850 T5 med 600HK + och en annan 850 T5 med 700HK +. Bägge med Volvos original sprut wink.

Mvh/Tobias

Jadå det gick smärtfritt går klockrent nu, Okej vad kul! Han har ju snackat en del om 700 hästarn med orginalsprut tongue

hugge81
5 augusti 2010 · 83 Inlägg

Jaha alltid något med bilar... Tror inte det blir någon träff för mig:( Avgassystemet har gått rättav i flexiröret. Om det inte finns någon här som kan hjälpa mig. Är 3tum och rostfritt, man måste byta flexen efter turbon.

Gör som Kina köp Volvo!
Volvo T-Gul (1995)
Stigberg
6 augusti 2010 · 22 Inlägg

hugge81 skrev:
Jaha alltid något med bilar... Tror inte det blir någon träff för mig:( Avgassystemet har gått rättav i flexiröret. Om det inte finns någon här som kan hjälpa mig. Är 3tum och rostfritt, man måste byta flexen efter turbon.

Hugge, det finns en på TPC's hemsida som säljer ett ferritasystem från turbon wink
http://forum.turboperformanceclub.com/v … p;t=239511

Pinnenpabacken
6 augusti 2010 · 402 Inlägg

Ska försöka ta mej upp, är ju som tidigare nämnts en bit att åka, 45 mil enkel resa, men det är ju inte var dag man träffar så många med samma intresse, så man får väl offra nån tusing till soppa.tongue Ska försöka få med mej Timmy och hans kärra också.cool

StyggaBohlin
7 augusti 2010 · 39 Inlägg

fasen jag vill också komma .... min gula var med förra året men då med en annan ägare så nu vill jag köra dit som ny ägare...

Kör ifrån Landskrona om det är några skåningar som ska upp ......

StyggaBohlin
15 augusti 2010 · 39 Inlägg

har själv 45 mil att köra enkel resa så det är ju lätt match ingen som vill mötas upp o samköra ...
Kör mot Jönköping o vidare...

Fire-Fox
25 augusti 2010 · 632 Inlägg

Okej gott folk nu börjar det dra ihop sig för T-Gul träffen på Lördag smile.

Ser verkligen fram emot denna träff. Kollar vädret lite då och då med jämna mellanrum. Ibland är det bara molnigt och ibland visar det regn över Katrineholm på Lördag. Hur som helst så hoppas jag givetvis på bra väder och en massa trevligt folk.

Ville bara passa på att tacka alla som ställer upp och har gjort denna träff möjlig att genomföra för mig. Först och främst TM-Racing som har extra öppet på en Lördag bara för oss, fixar en rundtur, står för fika och lämnar rabatt på deras reservdelar. Sedan vill jag passa på att tacka Martin (R-efined) som har hjälpt till en hel del med planering, idéer och annat smått och gott till träffen smile och ett stort tack till klubben NordicR för stöd! Sist men inte minst vill jag tacka alla ni som kommer. Utan er blir det ju ingen träff överhuvud taget. Tusen tack alla!

Vi ses kl 11:00 hos TM-Racing i Katrineholm på Lördag!

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
putte16v
26 augusti 2010 · 440 Inlägg

Nordic R samlade ihop 16st t-gula på vallåkra i år.
Hoppas det blir fler i Katrineholm wink

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
Klaesson
26 augusti 2010 · 399 Inlägg

Har svårt att bestämma mig. Det e ju Lastbilsmässa på Elmia som avslutas på Elmia på lördag (Nordic trophy)

VOLVO for life
volvo-racer
26 augusti 2010 · 724 Inlägg

Klaesson skrev:
Har svårt att bestämma mig. Det e ju Lastbilsmässa på Elmia som avslutas på Elmia på lördag (Nordic trophy)

enl mig är det ju inte så mkt att tänka på wink

Fire-Fox
27 augusti 2010 · 632 Inlägg

*** Lista T-Gul träffen 2010 ***

Var vänlig skriv namn, regnr och ev NordicR medlemsnummer ifall ni har.

1: Tobias Andersson, DSW 321, medlemsnr: 116 (Träff ansvarig)
2:
3:
4:
5:
6:

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
Pinnenpabacken
27 augusti 2010 · 402 Inlägg

Suck! Måste tyvärr lämna återbud, det har kommit annat ivägen.sad Hoppas verkligen det kan bli ytterligare en liknande träff där jag har möjlighet att vara med och kika på alla "gulingar".mvh/Micke

volvo-racer
27 augusti 2010 · 724 Inlägg

Pinnenpabacken skrev:
Suck! Måste tyvärr lämna återbud, det har kommit annat ivägen.sad Hoppas verkligen det kan bli ytterligare en liknande träff där jag har möjlighet att vara med och kika på alla "gulingar".mvh/Micke

kommer grabben din då??

Klaesson
27 augusti 2010 · 399 Inlägg

Jag kommer tyvärr inte heller. Lotten föll på Elmia (Nordic trophy) Hoppas det blir fler träffar nästa år och gärna på nåt annat ställe nästa gång.

VOLVO for life
Fire-Fox
27 augusti 2010 · 632 Inlägg

volvo-racer skrev:
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/hourByHourTable.do?geonameid=2701223&starttime=2010-08-27%2022:00:00&endtime=2010-08-28%2022:00:00&redirect=false

fin väder smile

Underbart! smile. Bara hoppas att det håller sig så också.

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang