2851
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
838 288 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
1 200 Inlägg
4 april 2011
Älskar känslan av att öppna paket man väntat på! big_smile

Btw, du vet inte vart man får tag i stolsinfästningen fram? Alltså de där plastdetaljerna.

mvh

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Älskar känslan av att öppna paket man väntat på! big_smile

Btw, du vet inte vart man får tag i stolsinfästningen fram? Alltså de där plastdetaljerna.

mvh

Du menar dessa? tongue

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0352-1.jpg

Köpte dem på crazy quiff's, du behöver två set totalt.

1 200 Inlägg
4 april 2011
Tänkte den där man fäster stolen i främre fästet, men de kanske är de där med hål i? Lust att länka till seten isf? smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Tänkte den där man fäster stolen i främre fästet, men de kanske är de där med hål i? Lust att länka till seten isf? smile

Ja de är de "trekantiga" med hål. Hålet är för låspinnen att gå igenom, glidskenan vilar på den platta delen.

http://www.golfmk1.co.uk/SelectArea.htm

Här finns de, samt massa andra fina grejer till golfen.. varnar dig, det är lätt att råka klicka på lite fler grejer än man tänkt, hehe
Senast redigerat av Peter_Eriksson (4 april 2011)

1 200 Inlägg
4 april 2011
Peter_Eriksson skrev:
Ja de är de "trekantiga" med hål. Hålet är för låspinnen att gå igenom, glidskenan vilar på den platta delen.

http://www.golfmk1.co.uk/SelectArea.htm

Här finns de, samt massa andra fina grejer till golfen.. varnar dig, det är lätt att råka klicka på lite fler grejer än man tänkt, hehe

Ah, den sidan har jag sparad bland alla bokmärken någonstans big_smile Gick ju köpa bara den plastbiten oxå, men blir nog hela setet sen smile

Ja verkligen, plockade ihop lite grejor i kundvagnen där förut, tänkte att de var ju bara smådelar. Höll på att dö när jag hamnade på över 5000 sek big_smile

Hillbilly Heaven
17 Inlägg
5 april 2011
Peter_Eriksson skrev:
Gti Gurra, jo man kan tycka det.. men jag har beställt sjukt många grejer och det är den första som strulat.

Alla har vi våra måndagar wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
ViktorAberg skrev:
Peter_Eriksson skrev:
Gti Gurra, jo man kan tycka det.. men jag har beställt sjukt många grejer och det är den första som strulat.

Alla har vi våra måndagar wink

Givetvis är det så smile Jag kommer ju få min tändspole och ersättning för fraktkostnaden så det är ganska lugnt. Hade jag haft riktigt bråttom hade jag bara avbeställt spolen och köpt den någon annanstans.

Nu ska jag käka frukost, sen beger jag mig till garaget, på återseende senare ikväll!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Hello!

Nu är jag hemma igen efter några timmar i garaget. Tyvärr blev det ingen svetsning av bakskärmarna idag, garagegrannarna hade förhinder.

Men lite annat hann jag med ändå.

Tog ner oljetråget för att montera bafflarna, en under vevaxeln och en på pumpen.

Kass bild.. iphone, yaay
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0358.jpg

Provmonterade även mocal sandwich med 85graders termostat
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0360.jpg

Provmontering av oljekylaren, skall fixa ett stabilare fäste, men nu vet jag att den sitter bra där.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0359.jpg

Gamla grillen kändes så tråkigt.. efter MKT moddande och ändå halvdant resultat sitter grillen från autostyle.. om det verkligen är för mk1 så är det riktigt dåligt hur de formgivit den, hälften av fästena stämmer inte.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0362.jpg

2 373 Inlägg
5 april 2011
Alltid lika kul att se dina uppdateringar!! smile

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
audienergy skrev:
Alltid lika kul att se dina uppdateringar!! smile

Tackar Hervas, ser fram emot ditt projekt också smile

Gti_Gurra skrev:
Var köpte du skvalpskyddet till oljetråget?

Ebaaay baby smile var annars?

Putteliten skrev:
Vad är bafflarna bra till? Snart dax för uppstart utav monstret ser det ut som.

Bafflarna har till uppgift att hålla oljan i tråget. Dels så förlorar man effekt av att den vispas runt och skummas av vevpartiet. Dels så skyddar de mot att pumpen suger luft vid starka g-krafter. Men det är ju hål i den så oljan rinner ändå igenom ner i tråget.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Spelling skrev:
ser bra ut:)

Tackar! Som du ser fick jag på grillen ändå.. Men det var inte helt lätt. Fick kapa av 4 fästen och böka en massa för att det skulle gå. Det hade nog inte funkat på en mk2 ändå. Men autostyle är väl inte kända för superpassform.

47 Inlägg
5 april 2011
Nja det är sant tur att du kunde använda den iallfall:)

41 Inlägg
5 april 2011
Peter_Eriksson skrev:
Gti_Gurra skrev:
Var köpte du skvalpskyddet till oljetråget?

Ebaaay baby smile var annars?

Jag borde ha förstått de... hmm

Hur går det med motorn då? vill se uppstart snart..! Fått tag i nå avgas? big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Gti_Gurra skrev:

Hur går det med motorn då? vill se uppstart snart..! Fått tag i nå avgas? big_smile

Hehe, ebay är rena guldgruvan när kronan är stark smile

Inget nytt avgas ännu.. råder köpstopp fram till nästa lön.. måste ju ha mat o snus hehe.. lovat sambon.

Men det blir med största sannolikhet ett ekonomiskt försvarbart 2" avgas med 1 eller 2 dämpare. Motorn ska väl startas nån gång snart också.. har 4 saker att fixa innan.

avgassystem
slangar till oljekylet
slangar till k-jeten
koppla jordplint samt plusplint i motorrummet. Batteriet ska sitta bak.

Sen ska det nog gå att starta upp fanskapet big_smile

41 Inlägg
6 april 2011
Peter_Eriksson skrev:
Gti_Gurra skrev:

Hehe, ebay är rena guldgruvan när kronan är stark smile

Inget nytt avgas ännu.. råder köpstopp fram till nästa lön.. måste ju ha mat o snus hehe.. lovat sambon.

Men det blir med största sannolikhet ett ekonomiskt försvarbart 2" avgas med 1 eller 2 dämpare. Motorn ska väl startas nån gång snart också.. har 4 saker att fixa innan.

avgassystem
slangar till oljekylet
slangar till k-jeten
koppla jordplint samt plusplint i motorrummet. Batteriet ska sitta bak.

Sen ska det nog gå att starta upp fanskapet big_smile

Okej ja funderar också lite på å börja handla från ebay...verkar vara hyffsat snabb leverans å big_smile

Mat måste du ju ha men snus vetifan...är de inte bättre å sluta med de å lägga pengarna på bilen? smile

Försök se till å ha den igång innan maj! wink Brukar bli lite jobbigt när det närmar sig slutet av maj och man inte är klar..då blir de stress mek innan BR.. Hände för mig förra året wink

363 Inlägg
6 april 2011
Såg att mitt paket har kommit fram:)
Om du inte misstycker så kommer här ett art.nr 171881213b glidstycke till stolarna..
Ser bra ut=)

2 373 Inlägg
6 april 2011
Jag har sprillans nya oljeslangar som jag inte behöver till salu om du vill wink

Häls. Hervas

Sök