2014
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
838 336 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Gti_Gurra skrev:
Fan va gött!

Du kan ju stoppa i en slang i hålet å sen dra i en skruv! De har jag fått höra att man kan göra.. wink Har de hålet i min topp ochså big_smile

Verkligen!

Åfan, men då borde det vara ännu säkrare med kemisk metall då smile Lättare att komma åt med också. Blev sjukt stor skillnad när man höll för det med fingret (tills man brände sig), mkt tystare!

1 200 Inlägg
17 maj 2011
Fy fan va gött! Hoppas bara du får till hålet där, får på fälgarna och kommer på att du ska hit upp till Östersund för att typ köpa ett paket mjölk eller nått så man får se bilen big_smile

154 Inlägg
17 maj 2011
Vad är det för hål? Finns ju frostplugg. om de är såpass stort så är de ju bara banka dit smile.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Fy fan va gött! Hoppas bara du får till hålet där, får på fälgarna och kommer på att du ska hit upp till Östersund för att typ köpa ett paket mjölk eller nått så man får se bilen big_smile

Haha, jodå det löser sig med hålet. Jag letade upp en bild för att se exakt hur det ser ut och det ska inte vara några problem att få ordning på. Hehe, well.. mjölken kanske är godare där uppe, men du ska inte ner till bugrun då? Bilen skall vara klar och på plats där smile

Bimiss skrev:
Vad är det för hål? Finns ju frostplugg. om de är såpass stort så är de ju bara banka dit

Njae, ganska litet hål och det sitter snett nedåt mot spridarna. Tror det kan ha nåt med tomgångsmotor eller nåt på nyare motorer.. kanske plats för kallstartsventil eller nåt.. finns nog ingen frostplugg i rätt storlek som man kan få dit utan att lyfta av toppen. Kemisk metall smile

154 Inlägg
17 maj 2011
Kemisk metall är skit! Fixa bild på hålet nästa gång smile

1 200 Inlägg
17 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Haha, jodå det löser sig med hålet. Jag letade upp en bild för att se exakt hur det ser ut och det ska inte vara några problem att få ordning på. Hehe, well.. mjölken kanske är godare där uppe, men du ska inte ner till bugrun då? Bilen skall vara klar och på plats där smile

Ja mjölken här är fan värd att åka 80 mil enkel resa för! big_smile Nä Bugrun har jag då inte råd med, men ska ner till Metaltown så är i GBG redan den 16:e Juni, så bor du inte allt för långt från travbanan så kan du komma dit tycker jag. Eller ännu hellre till Dalagärde Vandrarhem på kvällen den 16:e big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Bimiss skrev:
Kemisk metall är skit! Fixa bild på hålet nästa gång smile

Vi får se vad det blir, ska gå relativt enkelt att få igen hålet på något sätt iaf.

Stackarn skrev:
Ja mjölken här är fan värd att åka 80 mil enkel resa för! big_smile Nä Bugrun har jag då inte råd med, men ska ner till Metaltown så är i GBG redan den 16:e Juni, så bor du inte allt för långt från travbanan så kan du komma dit tycker jag. Eller ännu hellre till Dalagärde Vandrarhem på kvällen den 16:e big_smile

Hehe.. hmm.. jag som bara har mjölk i kaffet i princip tongue

Okej, synd att du missar bugrun då.. lär vara många fina golfar, bubblor, karmann Ghior, etc etc etc.

Jaså, du ska till metaltown? Jag kommer att jobba i baren hela helgen smile Vet dock inte om jag kommer åka Golfen till o från området.. hehe

1 200 Inlägg
17 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Hehe.. hmm.. jag som bara har mjölk i kaffet i princip tongue

Okej, synd att du missar bugrun då.. lär vara många fina golfar, bubblor, karmann Ghior, etc etc etc.

Jaså, du ska till metaltown? Jag kommer att jobba i baren hela helgen smile Vet dock inte om jag kommer åka Golfen till o från området.. hehe

Du får väl börja dricka mer mjölk då wink

Jaha du kommer jobba där du? Isf lär vi nog träffas wink Men jag tycker allt att du ska åka golf ivf en dag så man får se den big_smile Annars om du inte jobbar på torsdagen kan du som sagt gärna få komma förbi då smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Du får väl börja dricka mer mjölk då wink

Jaha du kommer jobba där du? Isf lär vi nog träffas wink Men jag tycker allt att du ska åka golf ivf en dag så man får se den big_smile Annars om du inte jobbar på torsdagen kan du som sagt gärna få komma förbi då smile

Får väl göra det smile Jojemän, kommer stå i baren alla dagarna, tors-sön. 12-24. Ska se om det finns nåt bra ställe att ha bilen på utan att riskera att den blir vandaliserad eller uppeldad.

41 Inlägg
17 maj 2011
Fick du med oljepumpen när du köpte motorn eller har du köpt den själv? big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Gti_Gurra skrev:
Fick du med oljepumpen när du köpte motorn eller har du köpt den själv? big_smile

fick med blocket, men autodelar har ju en billig annars.. finns säkert på fler ställen som är mkt billigare än dyronomen etc.

Putteliten skrev:
Härligt! smile

Du anar inte! big_smile

41 Inlägg
18 maj 2011
Är de bra kvalite på den hos autodelar? Är nog där jag kommer köpa.. big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Gti_Gurra skrev:
Är de bra kvalite på den hos autodelar? Är nog där jag kommer köpa.. big_smile

Ingen aning faktiskt, borde väl vara ok tycker man. kolla dli-teknik bland reservdelar.. minns dock ej pris..
Edit: Kom dock att tänka på en sak.. den från min 1,8gti var inte likadan som den i AGG-blocket.

btw, du får gärna ge mer info om hur du tänkt plugga hålet.. funderar på det du sa med slangbit o skruv.. eller JB weld som ska tåla höga temperaturer. Pallar inte skruva loss allt och lämna in för svets +planing.
Senast redigerat av Peter_Eriksson (18 maj 2011)

41 Inlägg
18 maj 2011
Får kolla på de där med pumpen då.. men den borde ju funka den från autodelar..!? big_smile

Nej fan de ä bara onödigt jobb! Du kan ju prova med slang först å sen gå på med kemisk metall om inte slang är nå bra... wink Jag kommer nog bara dra dit en slang...blir nog inte å åka med motorn så länge eftersom jag fått tag på en annan top! big_smile

9 142 Inlägg
18 maj 2011
Det där med slangen funkar jättebra kan jag lova! Har gjort så på flertalet volvomotorer man hållt på och meckat med och det har aldrig varit problem. Sen om det är snyggt det kan man ju diskutera ett tag.

154 Inlägg
18 maj 2011
Vi snackade ju om det igår?

Hålet var ju gängat, bara fixa en plåt/alu bit i minst 2mm och smeta på flytande packning så sitter ju det smile

154 Inlägg
18 maj 2011
Inga problem att fixa i vilket fall smile.

15 Inlägg
18 maj 2011
Fyfan vad fet! Förstår inte hur jag kan ha missat detta! smile

Sök