Har varit o grejat i garaget igen då. Hållt på med huven som jag inte blivit riktigt klok på.. den i glasfiber alltså. Passformen är bra och så, men den känns ju inte stabil direkt.. Var med en polare på skroten först och snodde fästen från en gammal volvo som såg ut att passa bra. ett par nya hål i dem och lite slipning så funkade de fint.
Sen mätte jag en massa fram och tillbaka.. lackade fästena svarta samt huven svart på insidan. Mätte lite till och satte fast huvpinnarna i fronten.. mätte ännu mer och kom fram till var jag skulle sätta låsen för att de skulle komma mitt för pinnarna. Sen kapade jag upp hål under scoopet, kapade hål för huvlåsen, såna aerocatch med nyckel.
Hade sen tänkt att jag skulle lacka framkanten och sidodelarna i bilens röda färg och den lite lägre delen i mitten mattsvart.. Det sket sig så hela huven fick bli mattsvart.
Det som skiter sig lite är att den åker ner lite i kanterna så det ser muppigt ut med inpassningen.. Skulle antingen behöva staga upp huven lite med nåt på undersidan, alternativt en fet list eller gummikuddar på ett par ställen runtom sidorna och bak.
Hur som helst, för tillfället resonerar jag som så att jag har hellre en ful mattsvart huv i glasfiber, än en ful matt originalhuv som väger 20-25kg.
Den får sitta på över bugrun iaf, sen får jag se vad jag gör med skiten efteråt.
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0442.jpg]()
Nu är det bara vingen som saknas då.. De ringde från grimmereds verkstad och sa att materialet är klart för avhämtning imorn. Då blir det sista rycket verkligen. Sen kommer jag nog fan inte göra ett skit utom att köra bilen ett bra tag framöver.