2188
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 366 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
Nu bär det av till bugrun! Inte helt kattskit att åka vr6:an. Sen kan det vara ganska skönt att bara vara åskådare, titta på andra som kör och inte bara koncentrera sig på bilen..

Hoppas det är lite folk som kommer fram och hejar om det är nån som känner igen en smile

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0334.jpg

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Hallå Thomas, trevligt att träffas på buggen smile

Nu är man hemma igen från bugrun då som sagt, många fina bubblor, bussar, karmann ghior, golfar, caddys, passater osv osv har man sett.

Det som väntar härnäst är mappning av golfen, men det blir nog som tidigast nästa vecka. Dels jobbar jag själv på bugrun i helgen, dels så håller Pontus som hjälper mig med mappning på för fullt för att få sin bil klar till gatebil. Gatebil hade varit skoj att åka på, men det krockar med metaltown, som både är kul och ger lite kulor i kassan.

Så egentligen kommer inte så mkt att hända på nån vecka eller så. Ska troligtvis byta garage i månadsskiftet också, samma ställe fast ett annat eget garage.

1 702 Inlägg
11 juni 2012
Kul med eget garage men det kan bli ensamt också om ingen annan e sugen på o mecka.
Gatebil kommer ju igen senare sa du väl.????

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

2 164 Inlägg
11 juni 2012
Jobbar du på bugrun i helgen? wink jag som trodde att bugrun redan hade varit! yikes

"Life´s too short to drive a boring car"

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Tommy, javisst kan det bli ensamt, men det har varit ändå då han som delat hos mig knappt är där. Men sen är det ju typ 12 garage där och det brukar ganska ofta vara någon där som grejar lite, även om alla inte grejar med bilar. Det är ju samma ställe som innan bara en annan port, så jag behöver nog flytthjälp om det blir av, det bjuds på grillat big_smile

Gatebil är 3ggr, mantorp i helgen, rudskogen i juli, rudskogen i sept.

Dadde, haha, givetvis menade jag metaltown smile

154 Inlägg
12 juni 2012
Långt du har kommit med bilen :-).

minns när den var original med gb fälgarna från citygross ;-).

finns det fler lediga garage där?

1 702 Inlägg
12 juni 2012
Ok det är ju så det brukar vara alla kan inte skruva samtidigt pga jobb mm så är det i mitt garage där är en kille som inte har synts till på ett år men han kom en dag när jag var där och undrade vem fan jag var.
Tänkte mest på att du klantar till det och skär dig i tummen mm då om det händer nåt värre kan det va bra om man är fler, du har väl hört om min olycka med vinkelslipen... det var nära ögat bokstavligt talat. Trevligt med eget garage, är det samma storlek som det ni delar på nu??

Kan säkert hjälpa till o flytta när det bjuds på grillat:) min semester börjar i månadsskiftet.
Senast redigerat av Skruvar till det (12 juni 2012)

Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Bimiss: Jodå, det har ju kommit någonstans iaf smile Förhoppningsvis är man ute och mappar bilen.

Hehe, ja de Gb-fälgarna har jag kvar med vinterdäck på, dem kommer jag aldrig att använda, inte på den här bilen iaf.. 5,5" känns lite för smalt big_smile

Ja, det lär finnas lediga garage, 2 eller kanske snart 3st. Kan snacka om det på tele eller msn om du är intresserad.

Tommy, ja men så är det hos oss också. Jag har under tiden jag varit där (1½år) lyckats undvika 2 garagehyresgäster, jag vet inte ens vilka de är smile

Jag har inte hört det om vinkelslipen? Gick skivan sönder? Jag borrade ju själv sönder tummen i garaget när jag inte ens hade nån bil att ta mig därifrån med. 3stygn blev det på salgrenska smile Men jag känner ett par st som bor där och har bil, så det ska nog vara lugnt.. så får man ge fan i att skada sig.

Det är samma storlek som vi delar på nu, fast det är ett mindre rum i detta, samt massa hyllor på ena sidan så det är väldigt bra känns det som. Ska dit idag och kika på det och snacka med hyresvärden.

1 702 Inlägg
12 juni 2012
Ska visa dig vad som hände den gången. Skivan höll men inte mitt ansikte .  Hyllor e grymt bra mycket skit som hamnar på golvet som bara är ivägen.

Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Ofan.. låter inte skoj.. jag har borrat tummen, skurit andra tummen.. mkt värre saker än så har jag inte lyckats med.. inte i garaget iaf smile

Jag tror det kan bli riktigt bra.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Hoppla hoppla smile

Projektet fortlöper men nu utan någon större stress. Mappningen börjas så fort Pontus kommer hem från Gatebil. Under tiden grejar jag med lite andra småsaker som jag har tänkt att göra.

Generatorn har som sagt bytts ut mot en annan, med ny laddningsregulator, så förhoppningsvis funkar den bättre.
Sen var jag till batterilagret och kollade mitt batteri, som var ok fast det kunde varit lite mer ampere. Så ska till batterirekond och byta ut det tänkte jag. Fick tips av Pontus om det, man lämnar in sitt gamla, betalar 300:- och får ett nytt batteri. Väljer nog en storlek mindre då.

Sen har jag tänkt lätta bilen lite. Asfaltsmattor på golvet ska ur, dörrsidor ska bytas till tunn plast, alu eller kanske tom kolfiber.

Har börjat med att kapa bort onödig plåt på insidan.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0380-1.jpg

Sen kommer jag att byta garage i månadsskiftet, eget dubbelgarage med en del lagerhyllor och ett litet rum på ena sidan. Får se om jag ska ha det kvar eller om jag tar ner det för att få större golvyta.

Så det kommer att finnas ett ledigt dubbelgarage där jag är, tror det är 36m2 och kostar 2500:-/mån. Lagom om man är två som vill dela tex.

Om någon är intresserad av det så hör av dig till mig, jag måste ha intresseanmälan idag, senast imorn vid lunch.
Senast redigerat av Peter_Eriksson (13 juni 2012)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
13 juni 2012
lättning är roligt när man väger det man tagit bort!
jag fick bort ca 25 kilo underredsmassa och asfaltsmattor när jag rensade!

trevligt att du kom fram å tjöta på BR också!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
absolut, nu orkar jag inte släpa dit en våg och väga grejerna, men några kg blir det nog allt smile

Önskar jag hade tillgång till lyft så att man iaf hade kunnat skrapa bort det värsta under bilen, det sitter en hel del från föregående ägare ^^

Jajemän, vi får styra upp nån mk1 träff i sommar också tycker jag smile

2 164 Inlägg
13 juni 2012
Peter_Eriksson skrev:
absolut, nu orkar jag inte släpa dit en våg och väga grejerna, men några kg blir det nog allt smile

Önskar jag hade tillgång till lyft så att man iaf hade kunnat skrapa bort det värsta under bilen, det sitter en hel del från föregående ägare ^^

Jajemän, vi får styra upp nån mk1 träff i sommar också tycker jag smile

Hörde jag mk1 träff??? wink

"Life´s too short to drive a boring car"

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Hehe, ja jag tycker att det borde styras upp nånting. Jag skulle ju kunna ha nåt mindre vid mitt garage, men om man vill satsa på lite större så funkar ju tex parkeringsplats vid köpcentrum (Eriksberg tex). Vw-träff funkar ju också så det blir lite mer folk vid större arrangemang.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
14 juni 2012
ja, något måste verkligen styras upp!
och göteborg är ju inte allt för långt att åka till! finns ju iofs ganska fina platser i alingsås med omnejd också..

lyft underlättar en hel del! fast goast är ju karossvagga som jag hade! wink

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
Precis, det är ju en hel del folk som bor här i krokarna smile

Jo det är klart, om man ska hålla på med underrede så är ju vagga det bekvämaste.. men lyft är bra till många andra saker, byta däck, fixa växellänkage, avgas, bränsleledningar, bromsrör, bromsar, etc etc etc.

Nu ska jag iväg till garaget iaf och fortsätta lättningsarbetet. Det är ju väldigt simpelt att ta ur säten och matta för att komma åt golvet smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
Då jag har jobbat i vip-baren på metaltown ca 40h i helgen så har det inte blivit mkt gjort på golfen..

Men jag var där en sväng igår iaf, fast först åkte jag till metallservice och hämtade ut mina 0,7mm alu-ark som jag beställde innan helgen.

Innan dess kapade jag bort all onödig plåt i dörrarna och rostskyddade kanterna.. blir inte mkt vikt man sparar men många bäckar små smile

popnitade dit dörrsidorna efter att jag kapat upp de hål som behövdes, sen tog jag en bit spännband och satte som "strap" att dra igen dörrarna med.

Bild på resultat
http://s18.postimage.org/5zr2co6xh/IMG_0397.jpg

I dagarna kommer jag att börja packa ihop mina grejer och flytta till ett annat garage, samma ställe fast ett dubbelgarage för mig själv. Kommer bli skönt att slippa ta hänsyn till någon annan (tex svetsning, slipning, lack etc). Det finns ett litet avskilt rum i det nya garaget, blir väl slip/lack och svetsrum av det kan tänkas. Sen blir det lite mer organiserat med grejer så att man lättare kan hålla ordning framöver smile

1 107 Inlägg
19 juni 2012
Blev riktigt bra! smile

Ja, eget garage är aldrig fel. Funderar på att leta upp eget jag också. Blir lätt sura miner när man är 5st i samma garage hmm

Sök