Inför Meet of the month #3 10/7

Iam2fast4U
1 juli 2010 · 1 534 Inlägg

Cippe skrev:
Hmmmm. Är mom en stor träff eller.? Funderar på om jag ska åka ner.  Men det är ju några mil...
Vissa träffar jag har varit på i Sthlms omr har varit ganska värdelösa.. :-)

träffen var/är stor, men på senare tid har den haft stora problem med polisen och bommar vid parkeringarna:/

BMW E34 "538" (1990)
neckwomen_88
2 juli 2010 ·

Jag gillade idén om att mötas halvvägs, hade varit läckert med två jättekaravaner som träffas...

...varför denna hets om att om inte bilen klarar en bes så stanna hemma typ? Hur många roliga, fräna, läckra bilar (byggen) hade vi fått beskåda på träffarna då? Håller inte alls med där...
Som nån sa, nästan ingen bil passerar om bes eller polis bestämt sig för att vara på det humöret...

Tråkig attityd från nkpg-arr, bilr lkpg eller powermeet. Trevlig helg!

wankelos
2 juli 2010 · 232 Inlägg

baxter1 skrev:

Kmarcus skrev:

TheSwede skrev:

Och ? Vad vill du ha sagt ?
Klarar inte din bil en besiktning ?

Inte ens hälften av alla bilar på garaget klarar en besiktning regelrätt... Är det dessutom nitiska poliser/besiktningsmän som ska jävlas/se till att avskräcka från att träffas som på MoM så går det inte direkt bättre.

se till att ha en laglig besiktad bil så är det väll inga problem om bilprovningen har nattöppet eller?

bra sagt, hade ju varit AS KUL om alla hade helt lagliga och godkända bilar.

(ironi om du inte förstod)

"Håller det inte så är det bara skit"
Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
2 juli 2010 · 174 Inlägg

Kommer big_smile

Mr_Lightning I bleed Ford blue
2 juli 2010 · 221 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
Jag gillade idén om att mötas halvvägs, hade varit läckert med två jättekaravaner som träffas...

Trevlig helg!

Säg till så ordnar vi nåt ! smile

I dont need sex, the goverment fucks me every day !
Ford SVT F-150 Lightning "Rödis" (2000)
Ford Kuga (2011)
jessicas
2 juli 2010 · 68 Inlägg

SuKO skrev:
Blir MoM för min del big_smile Och varför klanka ner på städerna när vi har samma intresse? tongue

Har en rolig idé här mellan städerna nu när vi ändå krigar lite... Vad sägs om att ha liten Cup (Lkpg vs Nkpg)?

Låter som en mycket bra idé big_smile

Peking_tjej
2 juli 2010 · 82 Inlägg

Om ingen tänkt på så brukar lkpg träffarna vara efter MoM varje månad o denna månad har Mom flyttat fram en helg och lkpg flytta den en helg tidigare en den normalt brukar vara(om jag inte mins fel?)
Synd bara att dom som inte håller i träffarna kunde ha lite kontakt, men nu är det som det är så bara o välja smile

fegge99
3 juli 2010 · 69 Inlägg

dom kan väl knappast ta en om man parkerat bilen och inte är i närheten av den? då är det med andra ord bara gasa på som fan och parka bilen så är man säker sen big_smile helt klart MoM för min del

Pettersson
3 juli 2010 · 50 Inlägg

Jag ska uppåt till i landet så jag slipper välja wink Hoppas dock på bra bilder ^^

You had better believe it. This is the real thing.
Freddab
4 juli 2010 · 28 Inlägg

Får jag fråga alla trådskapare VARFÖR det ligger 3 bilträffar uppe samtidigt i östergötland SAMMA DAG?

LKPG Meet 10/7
MoM 10/7
Motala träff 10/7

tycker att ni som anordnar träffar kan ha kontakt eller slå ihop alla tre träffar till en stor..
Typ kör en samling i alla städer bestäm en (omde finns) stor bra plats där ALLA städer kan samlas tillsammans och skapa en stor H*lvetes bilträff ! alla klagar på mom = mycket poliser och bilprovning.. dom gör sitt jobb rensar gatan på olagliga bilar men dock ofta dom ROLIGA! dom gör träffarna mer värda att åka !

Lkpg har haft mycket regn och endel poliser men inga större problem?.. visst den är mindre.. men tycker det alltid är ett bra flöde med folk och MYCKET trevligt folk!

Motala vet ja inte inget om då ja inte varit där.

MEN VARFÖR LÄGGER NI TRÄFFARNA SAMMA DAG!?! skapar ju väldigt mycker irritation och onödigt tjafs i trådarna tyckar jag !

(postar detta i alla trådarna med träff samma dag!)

MVH Fredda

Volkswagen Arteon R-line "Moderna VW Bubblan" (2018)
M-Axelsson
4 juli 2010 · 166 Inlägg

ja jag var ju först med att lägga upp Motala träffen på det datumet så skyll inte detta på mig...Maxi parkeringen är riktigt stor o det får plats mycket bilar sen finns det en parkering till ca 200m bort för t.ex lek. Det vore ju kul om Motala nån gång kunde få chansen till o få en lyckad träff med många bilar...men icke, storstäderna ska så klart gå före wink

Turbo femma
Freddab
4 juli 2010 · 28 Inlägg

M-Axelsson skrev:
ja jag var ju först med att lägga upp Motala träffen på det datumet så skyll inte detta på mig...Maxi parkeringen är riktigt stor o det får plats mycket bilar sen finns det en parkering till ca 200m bort för t.ex lek. Det vore ju kul om Motala nån gång kunde få chansen till o få en lyckad träff med många bilar...men icke, storstäderna ska så klart gå före wink

det vet ja inte vem som var först ! men du har kanske rätt. men kör erat race och så gör alla de likadant i lkpg såsom nkpg och så träffas ALLA på en utsatt plats! där BARA dom som håller i träffarna i olika städerna vet vilken plats det är så samlas alla på anvisade parkering i respektivestad och dom som vet kör först till platsen med en karavan från varje stad!

så ska ni se att lördagen kommer bli en väldans skön och rolig kväll ! med mycket roligt folk från hela östergötland ! hoppas alla tycker att detta kan va en bra idé och håller med ! smile

Volkswagen Arteon R-line "Moderna VW Bubblan" (2018)
Dominate_ :)
4 juli 2010 · 51 Inlägg

När bestäms det vilken träff som är på lördag?

Cesso
4 juli 2010 · 155 Inlägg

baxter1 skrev:

TurboTias skrev:

myran skrev:

Vadå svårare o stoppa

sist va dom minst!:
3 målade bilar
2 civila
3 mc
2 besiktnings bussar

+ nattöppet hos bilprovningen.


Aldrig mera Mom för mig.

vem har sagt att det inte kan hända i Linköping? :S
visst, Linköpingsträffarna är inte alls i samma omfattning vilket har inneburit att dom inte blivit ett lika stort 'bekymmer'. Men att ha polisen som argument köper jag inte. Dom kan lika gärna stå och ha flygande besiktning på alla bilar som rullar in på onoff i Linköping som dom kan ha det på maxi i Norrköping.

Har man en bil som inte klarar en besiktning så får man ju skylla sig själv, eller är det polisens fel att man har en jättestor vinge och en annan turbo än orginal på sin bil?
Är man rädd för att åka fast gör något - åk orginal.
Är man med i leken får man leken tåla.

Mvh TT

kloka ord. håller med om det

Håller med Där ! är man med i leken får man tåla...Jag dyker iallafall upp med min Honda s2t Kompressor matad...big_smile Som någon tidigare sa i denna tråd ,stockholm har bara haft tråkiga träffar så jag ser framemot denna träff!"

Nuffe-X7
4 juli 2010 · 34 Inlägg

ja kommer som vanligt

Volvo 744 "Nuffe" (1990)
TheSwede
5 juli 2010 · 56 Inlägg

Dominate_ skrev:
När bestäms det vilken träff som är på lördag?

Imorgon.

Does it smell like a bitchslap ? Cuz thats what im cooking !
Saander Bil rekondare
6 juli 2010 · 173 Inlägg

Kommer med glatt humör i subban big_smile

BMW 325D (2009)
Toyota Supra Us spec "Paul Walker Edition" (1997)
Drift-fjord
8 juli 2010 · 7 Inlägg

Vad sägs som att ha en riktigt stor träff nångång då alla från nkpg,lkpg och motala osv träffas på en parkering?smile Kolmårdsparkeringen är väll rätt stor och bra? Skulle vara grymt iaf, vad tycker ni?smile

(skriver det här i dom trådarna med samma datum 10/7 så alla ser och om det finns intresse för det)

Senast redigerat av Dreve-740 (8 juli 2010)

Sordo
8 juli 2010 · 30 Inlägg

Kommer:) startar upp gammla subban:P

Vem fan kastar blåbär.
Saab 900 "Flashback" (1995)
Saab 900s "Intro" (1991)
Cesso
9 juli 2010 · 155 Inlägg

har ni bestämt er än? blir det en stor träff med motala och linköping eller va händer?en stor träff vore fantastikt !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang